• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Artykuły o artystachArtyści

James Hetfield odpoczywa od thrashu i słucha country

47
Newsy

Gitarowy Rekord Świata 2025 – wielki sukces!

NewsyNewsy artystyczne

Wolfgang Van Halen prezentuje nowy zespół i nowy, rewelacyjny utwór „The End”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Ibanez RGIX20FEQMSBS

Krzysztof Błaś | TopGuitar
Krzysztof Błaś | TopGuitar Opublikowano paź 8, 2014
Udostępnij

Chyba żaden producent na świecie nie wprowadza na rynek tylu nowości naraz co firma Ibanez. Liczba nowych modeli jest porażająca, zwłaszcza że różnią się od siebie znacznie – zarówno designem, jak i konstrukcją. Bardziej porażający jednak jest fakt, że za coraz mniej dostajemy coraz więcej. Kiedyś markowy osprzęt stanowił domenę instrumentów z górnej półki – teraz stał się po prostu standardem – przynajmniej, jeśli chodzi o Ibaneza…

Budowa Ibanez RGIX20FEQMSBS

Do testu dotarł instrument o nazwie RGIX, czyli legitymujący się rockowym rodowodem serii. Jedno należy przyznać już na wstępie – wygląd tej gitary naprawdę robi wrażenie. Wydaje się, że projektanci Ibaneza dobrze zdają sobie sprawę, że faceci to wzrokowcy, i w związku z tym postanowili wyjątkowo zadbać o design swoich nowych instrumentów, żeby te już na wstępie przyciągały wzrok potencjalnych nabywców, wisząc w sklepie pośród propozycji konkurencji. Piękny top z klonu quilt został wykończony w niebieskim kolorze z przyciemnianymi krawędziami (sunburst). Lipowy korpus ożyłkowano dodatkowo masą abalone, dzięki czemu całość wygląda po prostu porażająco. Do tego złoty osprzęt i czarne pickupy – ten instrument, pomimo tych wszystkich zdobień, wygląda jednak wciąż drapieżnie a nie cukierkowo. To głównie zasługa korpusu, którego ostre kształty przywodzą na myśl pierwsze modele legendarnej serii RG. W instrumencie zastosowano mostek własnej konstrukcji – Gibraltar. Przykręcony solidnie do korpusu umożliwia pełną regulację menzury i wysokości każdej struny. Struny zakłada się, przeciągając je przez korpus, co powinno mieć znaczący wpływ na brzmienie.

Układ elektroniki w tym modelu to jedna z najlepszych opcji, jaką możemy sobie zafundować, jeżeli lubimy mocne brzmienia. Przy mostku znajdziemy legendarny przetwornik EMG 81, przy gryfie – EMG 60. Oczywiście jest to układ aktywny, klapka na baterię 9 V znajduje się z tyłu korpusu. Uzupełnieniem jest trójpozycyjny przełącznik wyboru pickupów, wspólny potencjometr głośności oraz dodatkowy przełącznik – tzw. killswitch wyłączający w jednej chwili dźwięk. Spójrzmy na gryf. Matowy, dość cienki, wykonany z klonu oraz solidnego pasu bubingi. To powinno zapewnić mu wyjątkową sztywność. Do korpusu przykręcono go za pomocą śrub w tulejach, dzięki czemu samo połączenie umożliwia łatwy dostęp do wysokich pozycji. Hebanowa podstrunnica ma dwadzieścia cztery dość grube i wysokie progi. Nie znajdziemy na niej żadnych markerów, oprócz bocznych, ułatwiających orientację. Główka o charakterystycznym dla Ibaneza kształcie została podobnie jak korpus ożyłkowana masą abalone. Ma także niebieski fornir z klonu quilt. Złocone klucze nie mają nazwy producenta.

Ibanez RGIX20FEQMSBS ma prostą konstrukcję uzupełnioną markowymi przetwornikami i wzbogaconą estetycznymi dodatkami. Mimo to zdecydowanie czuje się rockowy charakter tego instrumentu.

123Następna strona
TAGI: IBANEZ - Testy sprzętu i newsy, Ibanez RGIX20FEQMSBS, RGIX20FEQMSBS
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?