Gitara linii Tiki Uku, tym razem jako basowe ukulele. Może nie jest to bas „na każdą okazję”, ale jeśli taka już się nadarzy, to możemy być pewni, że LAG wywiąże się ze swojego zadania z nawiązką.
Jakie są najbardziej wskazane okoliczności jego użycia i jednocześnie najlepsze uzasadnienie zakupu? Przede wszystkim jest to brzmienie – absolutnie niepowtarzalne, urzekające i nadające niskim pasmom słonecznego, radosnego charakteru. Połączenie miękkiego, płynnego dźwięku z quasifretlessowym mruczandem oraz wychwytującym wszystkie tonalne niuanse pickupem piezo daje fenomenalny rezultat. Basowe ukulele od LAG daje barwy czytelne i klarowne, dźwięki są selektywne, a zarazem miękkie, pełne, głębokie i nasycone. LAG GLU TKB 150 zasługuje więc na uznanie przede wszystkim dzięki bardzo dobrym parametrom akustycznym, ale nie tylko.
Znaczenie ma także bardzo ciekawy design. Plemienny emblemat Tiki Uku, który ozdabia „plecy” instrumentów tej serii, został wybrany przez lutników Lag, ponieważ łączy w sobie mityczną opiekę bożka Tiki oraz ewidentną, już nie mityczną grację małego ukulele. O tym, że nie jest prosto zrobić taki instrument, wie każdy lutnik, dlatego tym większy szacunek dla tych, którym się to udało. Francuska marka Lag stara się kompletować swoją ofertę z wszystkimi bardziej i mniej popularnymi instrumentami strunowymi, z których ukulele basowe niewątpliwie należy do tych drugich. Cały instrument, nie tylko jego plecy, zdobią oryginalne akcenty zaczerpnięte prosto z Polinezji (stylowa rozeta, zakończenie podstrunnicy, grafika wewnątrz pudła), ma także charakterystyczne logo na główce. Otwarte, precyzyjnie strojące klucze to istotny element osprzętu, ponieważ dokładne nastrojenie ukulele to nie taka prosta sprawa. Stabilne klucze o odpowiednim przełożeniu umożliwiają pewny chwyt i mogą ten proces znacznie ułatwić. Nasze ukulele jest w kształcie concert slim body, a zatem wygodniejsze już być nie może. Wykończenie open pore oznacza, że trzymając je, mamy kontakt z drewnem (pokryto je tylko wsychającym się, ochronnym olejem), a nie z lakierem – dla tych, którzy cenią sobie jak najbliższy kontakt z instrumentem, to dodatkowy atut. Top wykonano z litego świerku, boczki i tył z laminatu sapele, a podstrunnicę oraz mostek z palisandru (drewno sonokeling, jakie widnieje w specyfikacji, to indonezyjska odmiana palisandru). Struny pochodzą od Aquili, czyli najbardziej uznanego ich producenta na świecie.