• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Nicke Andersson z The Hellacopters i jego wzmacniacze Orange

      Nicke Andersson z The Hellacopters i jego wzmacniacze Orange

      Within Temptation: "Wireless" zapowiada nowy album!

      Within Temptation: "Wireless" zapowiada nowy album!

      Po pięciu latach zespół Tenacious D wrócił z nowym singlem „Video Games”

      Po pięciu latach zespół Tenacious D wrócił z nowym singlem „Video Games”

      Mick Thomson dołącza do grona artystów ESP Guitars

      Mick Thomson dołącza do grona artystów ESP Guitars

    • Newsy sprzętowe
      Casino, Broadway i Sheraton – nowe wersje klasycznych gitar w ofercie Epiphone

      Casino, Broadway i Sheraton – nowe wersje klasycznych gitar w ofercie Epiphone

      NARCISSUS – nowy efekt gitarowy marki JOYO

      NARCISSUS – nowy efekt gitarowy marki JOYO

      80s Flying V i 80s Explorer – Gibson wraca do lat osiemdziesiątych

      80s Flying V i 80s Explorer – Gibson wraca do lat osiemdziesiątych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

    • TopVideo
      Porywająca solówka Marka Radulego w utworze "Comfortably Numb"

      Porywająca solówka Marka Radulego w utworze "Comfortably Numb"

      Ben Eunson gra "Giant Steps" w oryginalnym tempie 340 BPM

      Ben Eunson gra "Giant Steps" w oryginalnym tempie 340 BPM

      "Technical Difficulties" w wykonaniu Matteo Mancuso i kolegów

      "Technical Difficulties" w wykonaniu Matteo Mancuso i kolegów

      "High Stakes" - solowy singiel Simona McBride'a z Deep Purple

      "High Stakes" - solowy singiel Simona McBride'a z Deep Purple

  • Artyści
    • Wywiady
      Barytonowa siódemka i ponure walczyki - wywiad z Danielem Keslerem z zespołów Redemptor i Only Sons

      Barytonowa siódemka i ponure walczyki - wywiad z Danielem Keslerem z zespołów Redemptor i Only Sons

      Cholerna prawda, czyli wywiad z Lee-lą Baum, liderką zespołu The Damn Truth

      Cholerna prawda, czyli wywiad z Lee-lą Baum, liderką zespołu The Damn Truth

      George Benson o krytykach: "Jeśli pójdziesz w lewo, powiedzą: 'Powinieneś pójść w prawo' i na odwrót"

      George Benson o krytykach: "Jeśli pójdziesz w lewo, powiedzą: 'Powinieneś pójść w prawo' i na odwrót"

      Nuno Bettencourt powiedział kolegom z Extreme: "Chcę iść na całość na tym albumie"

      Nuno Bettencourt powiedział kolegom z Extreme: "Chcę iść na całość na tym albumie"

    • Artykuły
      Fenomenalny rock and roll Ike'a i Tiny Turner z programów The Midnight Special

      Fenomenalny rock and roll Ike'a i Tiny Turner z programów The Midnight Special

      Keith Richards o AC/DC: "To nie są dwie gitary, staje się ich pięć, sześć, dziesięć!"

      Keith Richards o AC/DC: "To nie są dwie gitary, staje się ich pięć, sześć, dziesięć!"

      Tina Turner, "Private Dancer" i "drugie najbrzydsze gitarowe solo na świecie"

      Tina Turner, "Private Dancer" i "drugie najbrzydsze gitarowe solo na świecie"

      Ozzy Osbourne o tym, jak zespół Black Sabbath poszedł do kina na "Egzorcystę": "Byliśmy przerażeni!"

      Ozzy Osbourne o tym, jak zespół Black Sabbath poszedł do kina na "Egzorcystę": "Byliśmy przerażeni!"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Czekając na kłopoty - Vintage Trouble 9 lipca zagra koncert w Warszawie

      Czekając na kłopoty - Vintage Trouble 9 lipca zagra koncert w Warszawie

      Zabytkowy kabriolet dla gitarzystów i „Hey Joe” zagrane na... rogu z okien Muzeum Pana Tadeusza – zbliża się 21. Gitarowy Rekord Świata

      Zabytkowy kabriolet dla gitarzystów i „Hey Joe” zagrane na... rogu z okien Muzeum Pana Tadeusza – zbliża się 21. Gitarowy Rekord Świata

      Blue October - teksańska sensacja rocka powraca do Polski

      Blue October - teksańska sensacja rocka powraca do Polski

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      W Royal Albert Hall odbyły się dwa wyprzedane koncerty pamięci Jeffa Becka

      W Royal Albert Hall odbyły się dwa wyprzedane koncerty pamięci Jeffa Becka

      Fotorelacja z rzeszowskich Juwenaliów 2023

      Fotorelacja z rzeszowskich Juwenaliów 2023

      Fotorelacja z koncertu Steve'a Vaia w Krakowie

      Fotorelacja z koncertu Steve'a Vaia w Krakowie

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata 2023! Ustanowiło go 7967 gitarzystów i basistów

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata 2023! Ustanowiło go 7967 gitarzystów i basistów

    • Patronat TopGuitar
      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      21. Gitarowy Rekord Świata już za miesiąc! Ruszyła rejestracja uczestników

      21. Gitarowy Rekord Świata już za miesiąc! Ruszyła rejestracja uczestników

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

      Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

      ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak

      ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak

      Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia

      Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia

      Markbass Minimark 802 N300 - mały ale wariat

      Markbass Minimark 802 N300 - mały ale wariat

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Martin DRSGT – test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT – test gitary elektroakustycznej

17 czerwca 2015 Mikołaj Służewski | TopGuitar 1191

Przeczytaj również

Martin D-18 Authentic 1937
Martin D-18 Authentic 1937
Martin 000JR-10E Shawn Mendes Custom Artist Edition
Martin 000JR-10E Shawn Mendes Custom Artist Edition

Gitara elektroakustyczna Martin DRSGT to kolejny ukłon legendarnego amerykańskiego producenta gitar akustycznych w stronę klientów dysponujących mniejszym budżetem, ale wymagających niezawodnego instrumentu o walorach użytkowych i brzmieniowych na wysokim poziomie.

Martin to nie tyle ścisła czołówka, co zdaniem wielu muzyków i znawców gitar akustycznych – absolutny numer jeden w tej dziedzinie. Patrząc na bogatą historię i doświadczenie firmy oraz olbrzymi wkład w kształtowanie kultury muzycznej Stanów Zjednoczonych (i automatycznie również całego współczesnego świata zachodniego), jaki przez niemal dwieście lat mieli artyści używający jej instrumentów, trudno wątpić w te opinie.

Od roku 1833 przedsiębiorstwo C.F. Martin & Company pozostaje w rękach lutniczej rodziny, nie ulegając dzięki temu niektórym niekorzystnym zjawiskom, jakie dotykają innych wielkich korporacji w większym stopniu zależnych od zewnętrznych akcjonariuszy. Nie po raz pierwszy gościliśmy w redakcji gitarę Martin, a za każdym razem obecność instrumentów tej marki wywoływała w nas miły dreszcz ekscytacji połączonej z ciekawością, co też tym razem przyjdzie nam ogrywać. Podobnie było w tym przypadku, a że do tej pory jeszcze nigdy nie zawiedliśmy się na legendarnych amerykańskich instrumentach, poprzeczka postawiona była wysoko!

Martin

Szyjka gitary zrobiona została z litego drewna gatunku sipo, bardzo podobnego do mahoniu. Podstrunnica to już syntetyczny materiał richlite. Z tego samego tworzywa zrobiono także mostek. Podstawek mostka to dobrze znane tworzywo tusq, a siodełko główki – corian, oba imitujące rezonansowe właściwości kości słoniowej.

Budowa i wyposażenie gitary Martin DRSGT

Jedyną chyba rzeczą w gitarach Martin, którą można odbierać jako mało atrakcyjną, są nazwy większości modeli katalogowych – ciągi liter i cyfr, które z początku mogą wydawać się niezrozumiałe i trudne do zapamiętania, po bliższym przyjrzeniu jednak zaczynają mieć jakiś sens. W przypadku testowanego modelu, pierwsze trzy litery symbolu DRSGT to skrót od Dreadnought Road Series. Dwie ostatnie oznaczają prawdopodobnie Gloss Top, czyli płytę wierzchnią na wysoki połysk. Najistotniejsze to, że instrument pochodzi z serii Road Series odznaczającej się wyjątkowo przystępną ceną.

W serii tej znajdziemy jeszcze kilka innych kształtów i sposobów wykończenia, między innymi gitary z pudłem typu 000 i grand performance. Testowany Martin DRSGT dreadnought ma pełne pudło rezonansowe, bez cutawaya, o kształcie D-14 (co oznacza łączenie korpusu z gryfem na wysokości XIV progu), wykonane z drewna sapele (spód i boczki) oraz litego świerku sitka (płyta wierzchnia). Co istotne, mimo wyposażenia gitary w elektronikę Fishman, o której więcej za chwilę, w powierzchni korpusu nie robiono żadnych większych wycięć na umieszczenie preampu – jedyne „ciało obce” to kwadrat o boku długości 4–5 cm umieszczony na ściance dolnej części pudła, a zawierający kieszonkę baterii 9 V i wyjścia jack 1/4” oraz USB (sic!), a moduł sterująco-przetwarzający znajduje się po wewnętrznej stronie otworu rezonansowego, nie szpecąc naturalnego wyglądu gitary i nie zabierając cennego, brzmieniotwórczego drewna.

Szyjka gitary Martin DRSGT, w odróżnieniu od sklejanego z wielu cienkich warstw gryfu testowanego jakiś czas temu modelu DXMAE, zrobiona została z litego drewna gatunku sipo, bardzo podobnego do mahoniu. Podstrunnica to już jednak syntetyczny materiał richlite, będący robionym na bazie przetworzonego drewna i żywicy odpowiednikiem hebanu, za to bardziej jednolitym, trwałym i odpornym na zużycie oraz uszkodzenia, a przy tym do złudzenia przypominającym naturalne drewno. Z tego samego tworzywa zrobiono także mostek. Podstawek mostka to dobrze znane tworzywo tusq, a siodełko główki – corian, oba imitujące rezonansowe właściwości kości słoniowej. W kwestii osprzętu warto wymienić także klucze o zamkniętym mechanizmie i małych motylkach oraz solidne kołki do paska.

Gitarę wyposażono w komplet strun Martin Studio Performance Lifespan Phosphor Bronze Medium Gauge (symbol MSP7200) i takie też producent najbardziej zaleca do tego modelu, ale umówmy się – każdy z nas albo już ma swoje ulubione struny albo aktywnie poszukuje tych idealnych, więc nie ma tu wyborów lepszych ani gorszych. Ważne za to, że komplecie z instrumentem dostajemy także skrojony na miarę twardy case. To się nazywa dbać o dobro klienta…

Martin

Mimo wyposażenia gitary w elektronikę Fishman, w powierzchni korpusu nie robiono żadnych większych wycięć na preamp – jedyne „ciało obce” to kwadrat o boku długości 4–5 cm umieszczony na ściance dolnej części pudła, a zawierający kieszonkę baterii 9 V i wyjścia jack 1/4” oraz USB, a moduł sterująco-przetwarzający znajduje się po wewnętrznej stronie otworu rezonansowego.

Komfort gry i brzmienie gitary Martin DRSGT

Po wzięciu gitary Martin DRSGT do ręki gryf idealnie układa się w dłoni. Nie jest ani za cienki, ani za gruby, choć z pewnością gitarzyści przyzwyczajeni do elektrycznych wyścigówek z pewnością powiedzieliby, że gruby, a zwolennicy gibsonów LP z lat pięćdziesiątych – że cienki. Średnia grubość w połączeniu z dość nowoczesnym, ergonomicznym przekrojem sprawia jednak, że z tą szyjką dosłownie każdy poczuje się komfortowo. Dodatkowo równiutkie i rewelacyjnie obrobione progi na prostej jak strzała podstrunnicy pozwalają na stosunkowo niską akcję strun i miękką, lekką grę.

Spodoba się to fanom fingerstyle oraz osobom o delikatniejszych dłoniach, a szczególnie tym początkującym, dla których przyciskanie palcami metalowych drutów nie wydaje się najprzyjemniejszą rzeczą na świecie. W tym przypadku możemy jednogłośnie zapewnić, że ta konkretna gitara jest jednym z najwygodniejszych akustyków, na jakich graliśmy. A do tego ten dźwięk!

Akustycznie Martin DRSGT odzywa się przede wszystkim całkiem głośno, a zasługa w tym pełnego pudła oraz znakomicie wibrującej płyty wierzchniej. Parafrazując refren jednego z dawnych przebojów Elektrycznych Gitar, widać, słychać i czuć, że lite drewno odpowiedniej grubości i jakości, a także starannie dobrane i precyzyjnie wykonane ożebrowanie robią swoje. Sam dźwięk jest soczysty, z pełnym, dużym dołem, który robi się jeszcze większy i potężniejszy, jeśli przestroić gitarę do drop D, a DADGAD to już czysta poezja.

Pojedyncze nuty są bardzo sprężyste i wyraziste, a akordom towarzyszy lśniąca górka unosząca się ponad naturalnym, harmonijnym współbrzmieniem ciepłego środka i obfitego basu. To, co oferuje nam ten instrument, to ponadczasowy idiom brzmienia gitary akustycznej, ale ze wszystkimi cechami, czyniącymi to brzmienie atrakcyjnym dla współczesnego użytkownika; niesamowite jest to, że brzmienie DRSGT jest jednocześnie powszednie i standardowe, ale też eleganckie i dystyngowane!

Jak do tego akustycznego dźwięku gitary Martin DRSGT ma się elektryczny sygnał uzyskiwany z układu Fishman Sonitone USB? Po podłączeniu do odpowiedniego pieca wypada on całkiem naturalnie, nie mając wiele wspólnego ze starej daty przetwornikami piezoelektrycznymi. Założeniem tego systemu jest zresztą możliwie transparentne przekazanie oryginalnego tonu akustycznego, a ograniczenie dostępnych kontrolek (ukrytych zaraz za krawędzią otworu w płycie wierzchniej) do regulacji głośności i barwy ewidentnie potwierdza tę tezę – nie chodzi tu bowiem o kreowanie brzmienia za pomocą elektroniki, ale co najwyżej jego skorygowanie w kontekście zastanych warunków nagłośnieniowych.

Na koniec wisienka, która intryguje nas już od samego początku: USB.

O co chodzi? W dobie podłączania do laptopów i smartfonów wszystkiego, co się da, Martin wpadł na pomysł, żeby umożliwić swoim użytkownikom bezpośrednie nagrywanie w formacie cyfrowym prosto z gitary, bez konieczności stosowania po drodze specjalnych interfejsów z przetwarzaniem A/D. Proste? A jakże przydatne! To się dopiero nazywa plug & play.

Martin

Testowany dreadnought ma pełne pudło rezonansowe, bez cutawaya, o kształcie D-14 (co oznacza łączenie korpusu z gryfem a wysokości XIV progu), wykonane z drewna sapele (spód i boczki) oraz litego świerku sitka (płyta wierzchnia).

Podsumowanie testu

Testowana gitara Martin DRSGT wykonana została w Meksyku, czym na tle większości producentów przenoszących budżetowe serie instrumentów na Daleki Wschód firma Martin zdecydowanie się wyróżnia. Pokazuje przy tym, że obniżając koszty, nie schodzi poniżej pewnych standardów, które sama sobie wyznacza, zamiast równać w dół do konkurencji. Niższa cena możliwa jest tutaj między innymi dzięki oszczędniejszemu zdobieniu, które – zauważmy – wciąż jednak jest obecne i do tego wygląda całkiem schludnie.

Oczywiście Meksyk i tak jest krajem tańszym niż USA, jeśli chodzi o produkcję instrumentów, ale kontrola jakości przez południową granicę jest z pewnością znacznie skuteczniejsza niż przez Ocean. Wciąż jednak gitara z napisem C.F. Martin & Co. na główce swoje kosztuje, ale wiedząc, co kryje się za tą marką, możemy być pewni, że jest warta swojej ceny. I że za te same pieniądze nigdzie indziej nie dostaniemy tyle wartości dodanej, co tu.

  • Tags
  • DRSGT
  • Martin DRSGT
  • MARTIN – Testy sprzętu i newsy

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Matthias Jabs - wywiad z gitarzystą Scorpions
Previous article VII Ogólnopolski Festiwal Bluesowy KRAŚNIK BLUES MEETING 2015

Mikołaj Służewski | TopGuitar

INNE

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów Testy
25 maja 2023

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak Testy
28 kwietnia 2023

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia Testy
26 kwietnia 2023

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia

Markbass Minimark 802 N300 - mały ale wariat Testy
31 marca 2023

Markbass Minimark 802 N300 - mały ale wariat

Ibanez SML721-RGC - muzyczny kameleon Newsy
30 marca 2023

Ibanez SML721-RGC - muzyczny kameleon

Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja Testy
28 lutego 2023

Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej Testy
17 lutego 2023

Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy Testy
21 stycznia 2023

Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P Testy
15 grudnia 2022

Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
26 maja 21:32
Po godzinach

Ciekawostki z riderów rockowych gwiazd

26 maja 15:57
Newsy

Casino, Broadway i Sheraton – nowe wersje klasycznych gitar w ofercie Epiphone

26 maja 9:34
Artyści

Fenomenalny rock and roll Ike’a i Tiny Turner z programów The Midnight Special

25 maja 19:53
Artyści

Keith Richards o AC/DC: „To nie są dwie gitary, staje się ich pięć, sześć, dziesięć!”

25 maja 12:08
Testy

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 – królestwo przesterów

25 maja 9:25
Artyści

Tina Turner, „Private Dancer” i „drugie najbrzydsze gitarowe solo na świecie”

24 maja 20:32
Imprezy

W Royal Albert Hall odbyły się dwa wyprzedane koncerty pamięci Jeffa Becka

24 maja 10:08
Artyści

Ozzy Osbourne o tym, jak zespół Black Sabbath poszedł do kina na „Egzorcystę”: „Byliśmy przerażeni!”

24 maja 8:36
TopVideo

Porywająca solówka Marka Radulego w utworze „Comfortably Numb”

23 maja 21:01
Artyści

Dave Matthews o jednej ze swoich inspiracji: „Lubiłem oglądać Roberta Frippa i to, jak grał”

23 maja 13:12
Newsy

NARCISSUS – nowy efekt gitarowy marki JOYO

23 maja 9:51
Artyści

Barytonowa siódemka i ponure walczyki – wywiad z Danielem Keslerem z zespołów Redemptor i Only Sons

22 maja 10:13
Newsy

Nicke Andersson z The Hellacopters i jego wzmacniacze Orange

22 maja 8:39
TopVideo

Ben Eunson gra „Giant Steps” w oryginalnym tempie 340 BPM

22 maja 0:30
Tygodnik

Tygodnik 18-19/2023 (250-251)

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press