Mały napis na obudowie wyjaśnia wszystko: „Natural feedback creator”. I nie chodzi o generowanie lajków pod naszymi postami na fejsie, tylko ten gitarowy feedback, czyli sprzężenie zwrotne! Przedstawiamy DigiTech Frequot.
Efekt DigiTech FreqOut Natural Feedback Creator pozwala uzyskać przyjemne, naturalne sprzężenie przy każdym poziomie głośności (z przesterem lub bez). To jest w zasadzie jego największa przewaga w porównaniu do naturalnie powstającego sprzężenia, które do wygenerowania efektów akustycznych potrzebuje znacznej głośności i odpowiedniego ułożenia gitary względem kolumny głośnikowej. Oznacza to, że możemy sobie siedzieć w dowolnym miejscu na scenie i korzystać z dźwiękowej euforii bez szukania odpowiedniego miejsca na estradzie.
O studyjnych korzyściach z tego płynących nawet nie ma co się rozwodzić – zapinamy efekt w łańcuchu lub torze akustycznym sygnału z naszej gitary i aktywujemy go w dowolnym momencie. Efekt DigiTech Frequot świetnie sprawdzi się, np. w sytuacjach gdy głośność musi być kontrolowana, czyli w studiu, w monitorach dousznych czy nawet w trakcie ćwiczeń. Efektu DigiTech FreqOut można używać również podczas głośniejszych występów, aby zwiększyć te prawdziwe sprzężenia na wybranych częstotliwościach w każdym miejscu na scenie – pełna wolność i pełna swoboda!
Samo brzmienie efektu może pojawiać się wolno, łagodnie i naturalnie, ale rzecz jasna może i spadać na nas od pierwszej zagranej nuty i to w zasadzie równolegle z nią, bez narastania. Jego charakter i parametry można edytować. Służą do tego dwa potencjometry: gain (intensywność sprzężenia) oraz onset (moment jego pojawiania się, zintegrowany z efektem fade in, czyli narastaniem). W zasadzie tymi dwoma parametrami zintegrowanymi w podwójnym potencjometrze koncentrycznym ustalamy wszystko co nas interesuje jeśli chodzi o dynamikę.

DigiTech Frequot
Mamy jednak jeszcze jeden potencjometr, a w zasadzie przełącznik obrotowy (type), którym wybieramy alikwoty stanowiące skład harmonicznych sygnału wet. Siedem różnych ustawień pozwala nam na dowolne zachcianki i szaleństwa. Dwa dodatkowe przełączniki dopełniają czarę mojego zachwytu: tryb pracy przełącznika nożnego (stały i momentowy) oraz przełącznik wyciszający dygnał dry. Co ciekawe, efekt feedback wzbudza się inaczej w zależności od stopnia przesterowania sygnału – jest subtelniejszy na crunchach i bezlitosny na hi-gainach. Genialnie to brzmi, pięknie poddaje się naszej artykulacji i wzorowo podlega naszej kontroli poprzez skromną, ale wydatną regulację parametrów. Piątka z plusem!
Strona producenta: https://digitech.com/en/product_families/pedals