• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ArtyściWywiady

Arkadiusz Gruszka z Leash Eye: „Gibson to lepszy wybór do cięższego grania, ale ciężki klimat można wykręcić także z Fendera”

ArtyściWywiady

Zamiast terapii – koncerty? James Hetfield szczerze o przebywaniu na scenie: „Tam mogę być naprawdę sobą”

NewsyNewsy artystyczne

Trzej synowie Beatlesów połączyli siły w nowym utworze „Rip Off”!

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Meris Hedra

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 14, 2020
Udostępnij

Kolejny oszałamiający multiefekt zawarty w średniej wielkości kostce. Ilość możliwości korekcji brzmienia jest tu na poziomie nieosiągalnym dla większości innych producentów.

 

Jeśli ktoś zgromadzi w swoim pedalboardzie trzy lub 4 różne modele Merisa, to można uznać, że skompletował większość modulacji obecnych we Wszechświecie. Dlaczego? Marka Meris oferuje jedne z najbardziej zachwycających i zaawansowanych efektów modulacyjnych na rynku. I nie są jakieś niepraktyczne, koślawe brzmienia tylko muzyka z krainy elfów – dźwięki absolutnie urzekające, metafizyczne i nadprzyrodzone.

Jak już kiedyś napisałem o modelu Polymoon „Meris realizuje marzenia muzycznych romantyków o nieskończonych panoramach dźwiękowych, projektuje muzyczne pejzarze, tworzy architekturę dźwięku opartą na nieograniczoności i nieskończoności. Tak to widzę bo tak to słychać.” Dzisiaj pozostaje mi tylko zaprosić Was na kontynuację tej niesamowitej podróży, tym razem dzięki nowemu delay’owi – pitch shifterowi. Hedra to 3-głosowy, rytmiczny pitch shifter, który dodaje 3 niezależne dźwięki do brzmienia naszego instrumentu (Pitch 1, 2 i 3). Ich wysokość (dwie oktawy w górę i w dół oraz wszystko co pomiędzy), a także rytmiczną konfigurację i stopień zmodulowania można oczywiście regulować. Pokrętłem Key ustalamy pierwszy dźwięk (jedną z dwunastu) albo, za pomocą opcji alt hold (wciskamy i trzymamy przycisk o tej nazwie) tonację skali.

Mamy do dyspozycji ich siedem podstawowych. Dzięki temu np. przy ustawieniu Key na A-dur możemy ustawić pierwsze „odbicie” (dodaną nutę), na tercję małą, drugie na kwartę czystą a trzecie na kwintę czystą otrzymując klasyczny akord durowy, brzmiący wespół z dźwiękiem podstawowym, lub ze składnikami rozłożonymi w czasie. Hedra posiada także regulowany poprzez tap tempo delay, dla każdego z 3 głosów. Do tego opcja pitch glide, micro tuning, regulowany parametr pitch correction, synchronizowany w tempie efekt phaser, regulowana czułość wejścia guitar/line level, boforowany bypass… Jakby tego było mało przyciskiem Mode wybieramy tory sygnału delay (Dual, Dual + Series, Series, Pitch Feedback) co skutkuje niezwykłymi interakcjami odbić delaya. Sygnały wet i dry możemy oczywiście dawkować za pomocą potencjometru Mix. Gdy podłączymy Hedrę do sterownika MIDI mamy dostęp do 16 presetów, ale w grę wchodzi też opcja presetów dzięki zewnętrznemu przełącznikowi 4-Preset (Meris). Silnik urządzenia stanowi przede wszystkim 32 bitowy procesor DSP typu floating point, oraz 24-bitowy konwerter AD/DA. Słowa nie opiszą tego, co możemy uzyskać dzięki Merisowi Herda, dlatego zachęcam wszystkich by odsłuchali sobie dema tego urządzenia w internecie albo poszukali go w dobrych sklepach muzycznych.

 

 

PRODUCENT: https://www.meris.us/

- Advertisement -

DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

TAGI: Meris - testy i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?