• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Mooer Envelope – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sie 28, 2019
Udostępnij

Tym razem mamy jeden efekt w jednym chassis. Nic poza nim, żadnych dodatków ani ukrytych funkcji. What you see is what you get!

 

Po serii świetnych mini preampów doskonale emulujących modele znanych wzmacniaczy gitarowych, Mooer wziął się za upakowywanie ich w multiefektach (m.in. w ostatnim, genialnym GE300), w których zmieściły się setki brzmień, modulacji i presetów. Wiele z nich miało właśnie swoje odpowiedniki w kostkach Mooera, a tytułowy Envelope jest jednym z takich efektów.

Warto pamiętać, że nie jest on zresztą pierwszy tego typu, bo poprzedzał go @Wah, również automatyczny filtr, z kilkoma charakterystycznymi modulacjami do wyboru (m.in. talk). Oznacza to, że opierał się na układzie cyfrowym z chipem DSP. Natomiast „Envelope” to niewielkich rozmiarów filtr obwiedniowy połączony z efektem auto wah i nic ponadto. Jak to u Mooera – świetne brzmienie i wyjątkowa użyteczność są cechami charakterystycznymi.

Układ jest w pełni analogowy, kostkę „opakowano” w metalową obudowę, na której widać jeden footswitch, diodę LED i kilka regulatorów. Kontroler czułości Sensitivity pozwala wyregulować, według preferencji, sposób reakcji efektu na dynamikę gry i specyfikę przetworników. Q to charakter efektu, od operowania na wąskim paśmie częstotliwości po szerokie spektrum, które daje bardziej liryczne/romantyczne efekty dźwiękowe. Decay to oczywiście prędkość przemiatania filtra, czyli długość okresu w którym moduluje on w jednym kierunku całe „zadane” przez parametr Q pasmo. Tone wyostrza albo ociepla barwę, co w sumie daje wystarczającą kontrolę by uzyskać brzmienia pasujące do wielu muzycznych okoliczności.

 

Kostka posiada wejście i wyjście mono (oczywiście na jack 6,3 mm), zasilanie opcjonalnym zasilaczem 9V DC z wtykiem beczkowym 2,1 x 5,5 mm o polaryzacji centralnie ujemnej i brak funkcji zasilania bateryjnego. Urządzenie objęte jest 4-letnią gwarancją W-Music Distribution (wymagana rejestracja produktu). Na koniec słowo o brzmieniu. Jeśli używamy twangowego, stratopodobnego wiosła bardzo wiarygodnie zabrzmią funkowe, slapbackowe podcinki. Wystarczy jednak zmiękczyć sound potencjometrem tone, by brzmienie zmieniło się w delikatne, mgliście ambientowe i bardziej statyczne. W 100% analogowy układ daje bogate, ciepłe brzmienie, co słychać szczególnie w studyjnej jakości podczas realizacji nagrań. Co ważne, szeroki zakres regulacji czyni z Envelope świetny efekt i do gitary i basu.

PRODUCENT: www.mooeraudio.com
DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

TAGI: MOOER – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?