• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Mooer Micro Preamps: Phoenix, Cali MK 4, Custom 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lis 26, 2018
Mooer Micro Preamp
Udostępnij

A my dalej zajmujemy się kompletowaniem naszej podłogi z Mooer Micro Preamps, których wizualna, fizyczna wielkość jest wprost przeciwna do potęgi brzmienia, jakim dysponują. U Mooera nowość goni nowość i dlatego dzisiaj, jak zwykle pierwsi w Polsce, testujemy trzy nowe preampy Mooera, które swoją premierę miały w sierpniu tego roku.

 

Jak już zdążyliśmy się przekonać w jednym z poprzednich wydań „TopGuitar”, gitarowe Mooer Micro Preamps poczynają sobie coraz lepiej. Jeśli jeszcze kilka lat temu można było mieć zastrzeżenia do niektórych emulacji oferowanych przez markę, może nie wszystkie sprawdzały się na scenie podłączone do solidnych backline’ów, może tu i ówdzie znalazł się model, który nie spełniał naszych oczekiwań. Dzisiaj natomiast kostki i procesory Mooera naprawdę nie mają się czego wstydzić, chyba że niska cena jest jeszcze dla kogoś powodem do lekceważenia produktu. Akurat w przypadku gitarowych efektów takie podejście byłoby skrajnie niesprawiedliwe, bo tak naprawdę, wziąwszy pod uwagę rynkową cenę poszczególnych podzespołów i elementów dyskretnych, to okaże się, że cena zależy głównie od prestiżu marki i tego, czy w danym urządzeniu zaimplementowano jakieś niesamowite technologię tudzież innowacje. Jeśli nie, mamy po prostu pomysł, projekt i wykonanie, ubrane w charakterystyczny dla marki desingn. Taki przypadek mamy właśnie przed oczami, bo seria preampów Mooera to żadna filozofia, ale uwaga! Wpaść na cały koncept serii, nienagannie ją wykonać i wprowadzić na rynek – to właśnie sekret soczystego brzmienia gitary za bardzo niewielkie pieniądze.

Mooer Micro Preamp

Opis
Pogramy sobie na modelach Phoenix, Cali MK 4 oraz Custom 100. Podobnie jak ich poprzedniczki, wszystkie te kostki mają trójpasmowy, wydatny i sugestywny equalizer w postaci potencjometrów bass, mid i treble. Oprócz tego każda kostka ma kontrolery parametrów volume oraz gain, a tor akustyczny efektu zawiera obwód true bypass, a także rozgałęzienie na dwa kanały za pomocą przełącznika CH/CAB. Symulacja głośnika działa na obydwu kanałach, także śmiało możemy wyjść z tego urządzenia wprost do karty dźwiękowej lub nawet do jakiegoś systemu PA. Jeśli chodzi o trwałość i wygląd, to składają się na nie metalowa obudowa, obowiązkowa dioda LED informująca o trybie pracy urządzenia, nożny przełącznik trybu bypass (DPDT), wejście / wyjście mono 6,3 mm (duży jack), a także gniazdo dla zasilacza 9V DC (opcjonalnie do nabycia Mooer PDNW-9V2A-MP) z wtykiem beczkowym 2,1 × 5,5 mm o polaryzacji centralnie ujemnej. Ponieważ to urządzenie typowo pedalboardowe, brak jest możliwości zasilania baterią. Czteroletnia gwarancja W-Music Distribution (wymagana rejestracja produktu) jest dodatkowym atutem i zabezpieczeniem. Gramy!

Mooer Micro Preamp

Phoenix 016

Może miasto Phoenix faktycznie kojarzy nam się z rockiem, a nazwa Phoenix z francuskim zespołem o właśnie tej nazwie, ale ten akurat preamp został uszyty pod niemiecki sznyt. I to nie ten spod szyldu neue deutsche welle, tylko raczej związany z teutońską trójką (a może czwórką). Oznacza to, że z malutkiej kostki oznaczonej numerem 016 wylewa się ciekła, gorąca lawa totalnie niepohamowanym strumieniem. Może dlatego jest on ubrany w czerwone barwy, bo to jest chyba właśnie kolor (obok czerni), który najlepiej odpowiada charakterowi tego przeampu. No i na koniec jedna uwaga – to po prostu wzmacniacz w pudełku od zapałek – żaden preamp, tylko pełnoprawny, rasowy przester zachowujący się jak solidnie wysterowany gitarowy head. Barwy czyste może nie koniecznie będą tymi ulubionymi, ale kanał overdrive to już Rammstein pełną gębą.

Cali MK 4 017

- Advertisement -

Tu nie ma większych problemów z identyfikacją brzmienia, bo nazwa świadczy o tym, że zostało ono żywcem wyszarpane z klasyka, a kolorystyka błękitu nieba i fal unoszących surferów, dodatkowo sugeruje region świata znany jako Bay Arena. Combo Mesa Mark IV to jeden z bardziej uniwersalnych pieców, którego jedynym minusem jest waga. Każdy sideman powinien się zgodzić, że jeśli chodzi o rockowy mainstream, pod względem brzmienia, mamy tu najbardziej i najczęściej pożądane barwy, zarówno kanału czystego jak i przesterowanego. Dźwięk czysty jest pozbawiony jazgotliwej góry, charakteryzuje go dobre, nośne i szerokie pasmo (czytaj: fenderowska „szklanka”) oraz tłusty dół. Cechą dobrego wzmacniacza jest to, że przy ustawieniach zerowych korekcji brzmi znakomicie i ta kostka wydaje się to odzwierciedlać, bo nie trzeba kombinować przy EQ by z marszu mieć ten świetny, czysty sound. Po włączeniu przesteru z marszu mamy rasowy crunch, bluesowy brud albo lejący się, gęsty overdrive niczym u Steve Lukathera. Kolejny raz jestem oczarowany!

Mooer Micro Preamp

Custom 100 018

- Advertisement -

Mooer Micro Preamp 018 Custom 100 to brzmienie oparte na emulacji tajemniczego stuwatowego, butikowego wzmacniacza typu plexi. Oznacza to szerokie możliwości EQ oraz duży, użytkowy zakres gainu ergo: headroom niczym w fenderowskim black face. Dzięki temu preamp ten jest bardzo wszechstronny – kanał czysty pozwala uzyskać brzmienia idealnie pasujące do stratocasterowych barw typu „szklanka” Po raz kolejny nie słychać tu doskonałości i sztuczności domeny cyfrowej. Jeśli rozkręcimy solidnie wzmacniacz na którym gramy, barwa uzyskana z Custom 100 będzie w 100% realna, naturalna, nasycona harmonicznymi. Kanał overdrive to raczej brytyjskie brzmienie, precyzyjne, trochę kostyczne, riffowe z nowoczesnym zacięciem oraz dużym zakresem gainu, który ładnie potrafi skleić poszczególne dźwięki. Lampowy sound zamknięty w małej kostce, ponownie bardzo dobrze oddający pracę prawdziwego heada.

TAGI: Cali MK 4, Custom 100, Mooer Micro Preamp, Phoenix, WARWICK - Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?