• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Phil Jones Bass Micro 7

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 24, 2020
Udostępnij

Marka Phil Jones Bass wraca na europejski rynek z przytupem i z nowym oficjalnym dystrybutorem, zapewniającym gwarancję, szybki transpotr i ewentualny serwis, choć nie słyszałem, by sprzęt tej marki, jeśli był prawidłowo użytkowany, wymagał kiedykolwiek i jakiejkolwiek naprawy.

 

Spis treści
Przeznaczenie i budowaBrzmienie„Kim jest Phil Jones?”

Przypomnijmy, że kilkanaście lat temu marka PJB kusiła nas „walizeczkami” Bass Buddy, czy Suitcase. To były inne przedkryzysowe czasy, i pan Phil Jones hurtowo pakował comba i preampy w estetyczne torby na ramię, z chromowanymi logotypami, a wnętrza tych toreb wyściełał czarnym niby-aksamitem, by ten otulał urządzenie… Nasze mikro-combo przybyło bez torby i z nową informacją wypisaną z tyłu, brzmiacą „Made in China”. Dosłownie kilka tygodni temu Phil podzielił się na facebooku wątpliwościami jakie go trapią, a które dotyczą mniej więcej tego, czy ma w ogóle dalej produkować sprzęt basowy!

Jego frustracja wynika z tego, że cały potężny know – how i wyjątkowa, autorska podbudowa technologiczna jaką wdrożył w proces produkcji, nie jest wg niego należycie doceniania i nie przekłada się na powszechny „run na markę”. Cóż, wiadomo, że budowa wizerunku i popularności to zazwyczaj długi i złożony proces, dlatego pozostaje nam trzymać kciuki, by Phil nie poddawał się i nie ustawał w projektowaniu i produkcji bajecznych basowych zabawek. My możemy jednynie dorzucić naszą cegiełkę do tej budowy, co niniejszym czynimy.

Przeznaczenie i budowa

Prezentujemy dzisiaj jednokanałowe, 50-watowe combo, bardzo estetyczne i charakterystyczne dla designu PJB. Jest ono małe, lekkie i całkiem poważnie grzmiące. Jak łatwo się domyślić, nasz piecyk spełni swoje zadanie głównie w warunkach domowych, lub wyjazdowych, gdy potrzebujemy zrobić cichą próbę „hotelową” albo poćwiczyć gdzieś na wyjeździe. Pozwala na to jego kompaktowa budowa – kombo basowe oparto na wzmacniaczu klasy D, co w połączeniu z pozostałymi cechami budowy (głośnik, niskowagowa, wentylowana obudowa), sprawiło, że Micro 7 jest ultraporęczny. To, że jest to już nowa era w konstrukcji PJB widać choćby po głośnikach. Kiedyś piece i kolumny opierały się głównie na pięciocalowych driverach łączonych parzyście w całe rzędy głośników, których liczba wynosiła kilka, a czasami i kilkadziestąt (!). Teraz widać, że Phil polubił większe powierzchnie membran, bo w naszym piecyku zamontowano 1 x 7 cali (PJB ferrite) o impedancji 8 ohms. Potrzebny był zatem tweeter – 3-calowy głośnik piezo rózwnież marki PJB.

Na sczególną uwagę zasługuje zakres częstotliwości zawierający się w przedziale między 36 Hz i 22 kHz. Przypominam, że mamy tu do czynienia jedynie z 7-calowym głośnikiem i gwizdkiem. Rzecz jasna te najniższe pasma nie mają takiej siły przebicia jakiej oczekiwalibyśmy na scenie, bo im niższe częstotliwości tym większej mocy wymagają by skutecznie przebijały się przez miks. Obsługa panelu Micro 7 opiera się na 3-pasmowej korekcji (Bass, Mid, Treble ) z zakresem ± 18 db podbicia lub podcięcia pasm. Poza tym widzimy kontrolę Level (preamp), Volume oraz Aux Input Level. Do tego zamontowano 3-pozycyjny przełącznik Mute / Low / High pozwalający podłaczyć do pieca instrumenty o róźnej sile sygnału z przetworników, a także zmutować go na głośnikach (bez wyciszania gniazda słuchawkowego). Przełącznik Power dopełnia obsługę panelu. Jeśli chodzi o łączenia komba to wydzimy w nim gniazda Input (6.3 mm mono), Aux In (3.5 mm stereo), Headphone Out (3.5 mm stereo), Line Out (6.3 mm mono) oraz rzecz jasna zasilanie AC Input (napięcie wejściowe 100-240V AC). Eymiary (szerokość x wysokość x głebokość) to dokładnie 305 x 246 x 249 mm, a waga 7 kg.

Brzmienie

W temacie zawartości basu w metrze sześcienym powietrza cudów tutaj nie oczekujcie, choć w pewnym momencie byłem całkiem mile zaskoczony. Zacznijmy jednak od początku. Na ustawieniach neutralnych piecyk brzmi ultra transpatentnie. Niczym nie wzbogaca, nie koloryzuje, nie dobarwia brzmienia naszej basówki. Jeśli mamy beznadziejne wiosło to nie kupujmy lepiej PJB bo tylko obnaży jego słabości. Jeśli jednak gramy na takim, które nam odpowiada (co jak sądzę zdarza się w 99% przypadków) to radość nasza może być wielka. Układ preampu zachowuje się więcej niż poprawnie – pot level nieco zagęszcza i konkretyzuje brzmienie PJB Micro 7. Słychać minimalnie więcej alikwotów, jest również głośniej. Phil Jones pakuje w swoje paczki sieedmiocalowe głośniki, bo dobrze wpływa to na dokładność, bliskość i tę przysłowiową „petardę” soundu. Głośniki pracują razem w komfortowych warunkach – obsługują je najlepsze ukłądy elektroniczne a skrzynia i komory akustyczne obliczane są komputerowo dla najlepszej dynamiki i klarowności brzmienia.

Dzięki temu nawet najniższe częstotliwości grane na stronie B są szybkie i czytelne, niemal przeciwieństwo tego, co słyszy się grając w domu na jakiejś paczce z „piętnastką”. Dzięki temu to co audiofilskie w naszych instrumentach (pewnie w każdym się coś znajdzie) jest tu wyeksponowane. Pozwolę sobie polecić na koniec pewne oczywiste ustawienie korekcji w Micro 7: podkręcamy bass i treble (przy czym bas do godz. 15:00 a treble do około 14:00) podcinając jednocześnie middle (do około 9:00). Uzyskujemy dzięki temu brzmienie właściwe dla o wiele większych konstrukcji paczek – może nie jest to Marcus Miller, ale robi się szlachetnie i poważnie, bo nasz mały piecyk całkiem odważnie zaczął dmuchać basem. Myślę, że taki sprzęt jako baza soundu w warunkach home recordingu doskonale spełni swoje zadanie.

- Advertisement -

„Kim jest Phil Jones?”

Jako nastolatek zafascynowany był muzyką rockową i jak wielu Brytyjczyków wsłuchiwał się w Amerykańskich wykonawców. Mając 13 lat zaczął grać na gitarze i wsłuchiwać się w Jimi Hendrixa. Potem przyszedł czas na Jamesa Jamersona z Motown i zauroczenie gitarą basową. Ponieważ zrazu nie było go stać na zakup basowego ekwipunku, a rodzina uważała, że muzykowanie było drogą wprost do biedy i zepsucia, zmuszony był przestudiować wiele mądrych książek i skonstruować sobie samemu basówkę oraz wzmacniacz (pierwsze pickupy nawijał na gramofonie ojca, gdy ten wychodził do pracy). Potem, we wczesnych latch 70. przyszedł czas edukacji muzycznej (kontrabs) i muzykowania po walijskich klubach, gdzie, jak przyznaje, zawsze frustrowała go rozbieżność między brzmieniem swojego basu a tym jak chciałby aby brzmiał.

Pchnęło go to do pierwszych modyfikacji swojego zestawu i zaowocowało najpierw pracą w brytyjskiej firmie nagłośnieniowej Vitavox, a potem założeniem własnej manufaktury. Swoje studio wyposażył w sprzęt własnej konstrukcji, z którego jeden element, odsłuchy Acoustic Energi AE1, stały się kamieniem milowym ewolucji hi-fi, zamontowano je wówczas m.in. w studio Abbey Road. W 1990 roku Phil przeprowadził się do USA, gdzie zyskał uznanie i sławę jednego z najlepszych inżynierów głośnikowych na świecie. Jego system nagłośnieniowy Air-Pulse został uznany za najlepszy system głośnikowy w 100 letniej historii głośników! W 1998 roku Phil założył firmę American Acoustic Developement, w której powrócił do swojej pierwszej miłości – sprzętu basowego i w której odbywała się do niedawna cała produkcja PJB. Dzisiaj jej część basowa została przeniesiona na Daleki Wschód, bez żadnych negatywnych konsekwencji co do jakości.

- Advertisement -

PRODUCENT: https://www.pjbworld.com/

DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

TAGI: Phil Jones Bass - nowości i testy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?