• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Phil Jones Bass Session 77

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 14, 2020
Udostępnij

Po malutkim i leciutkim modelu Micro 7 przyszedł czas na starszego brata w postaci Session 77. To taki średniak, który swobodnie pogra nam w sali prób i na małej klubowej scenie, a jego wyjście Linbe Out pozwoli ogarnąć dźwiękiem także i większą przestrzeń dookoła. Jego nazwa jednak wskazuje na inne przeznaczenie – piec został bowiem przewidziany do pracy w studiu i jak się domyślamy, tam pokazuje 100% swoich możliwości. Sprawdźmy zatem, z czym mamy do czynienia.

 

Spis treści
W teoriW praktyce

Phil Jones całe dzisięciolecia poświęcił na studiowanie zagadnień projekcji basowego soundu i zajęcia praktyczne z tego tematu, co zaowocowało pokaźną ilością sprzętu autorskiej produkcji. Po latach eksperymantów, innowacji i odważnych projektów ostatnimi czasy Phil po prostu korzysta z własnego dorobku. Po ofercie PJB widać, że przyszły nowe czasy, nie ma już odbiorców dużych paczek z kilkunastoma (a bywało, że i kilkudziesięcioma!) głośniczkami, a to co stało się „chodliwe” to właśnie małe, kompaktowe wzmacniacze i takie piece – poręczne, zgrabne, z funkcjonalnymi wyjściami i wejściami.

W teori

Bohaterem nieniejszego testu jest basowe kombo oparte na wzmacniaczu cyfrowym, który generuje 100 Wat w RMS. Jak łatwo się domyślić, końcówka mocy zrealizowana jest w klasie D, co oznacza małe straty, niską wagę i poprawną wierność dźwięku w stosunku do tego, co wychodzi kablem z naszej gitary. Sama skrzynia z kolei jest wyprofilowana nieco „w górę”, co daje jakiś walor estetyczny, natomiast praktyczne jej cechy to przede wszystkim wentylowana obudowa oraz niesamowita projekcja najniższych pasm, której równać się mogą chyba tylko basowe comba Tech 21. W skrzyni zamknięto 2 głośniki 7 PJB ferrite (siedmiocalowe) o impedancji 8 ohms oraz 3-calowy tweeter PJB. Zakres przenoszonych częstotliwości mieści się w przedziale od 30 Hz do 20 kHz. Tak, membrany siedmiocalowych głośników drgają już od 30 Hz i choć ciężko tak małym wzmakiem słyszalnie wzmocnić to pasmo, to i tak jest to wartość imponująca. W studio nagraniowym ta cecha może mieć niezastąpione znaczenie, a przecież z nazwy wynika, że właśnie w środowisku studyjnym Session 77 odda 100% swoich możliwości.

Sekcja wzmacniacza nieprzypadkowo została wyposażona w dwie wystające, metalowe rączki – okazuje się, że cały moduł wzmaka można łatwo odłączyć i korzystać z niego jak z basowego heada. Na jego panelu widzimy 3-pasmową korekcję (Bass, Mid, Treble) z możliwością podbicia lub podcięcia pasma o +/- 18 dB. Poza tym kontrola Input Level (preamp), Volume oraz Auxiliary Input Level (wejście sygnału ze źródła liniowego ergo: ze smartfona, laptopa, czy tabletu). 3-pozycyjny przełącznik Mute / Low / High pomaga dodatkowo dopasować czułość gniazda instrumentalnego do siły sygnału naszej basówki (a zatem pomaga przy zbyt mocnym sygnale z aktywnych pickupów czy preampów). Jeśli chodzi o gniazda to mamy jedynie to co niezbędne, a zatem Instrument Input (6.3 mm mono), Auxiliary In (3.5 mm stereo), Headphone Out (3.5 mm stereo) oraz Line Out (6.3 mm mono). Kolejny przykład odchodzenia od montowania sekcji DI we wzmacniaczu – coraz częściej widać basowe heady bez symetrycznego wyjścia XLR, co kiedyś było standardem. Ciekawy trend…

 

W praktyce

Na początku testu akustycznego najciekawszą oberwacją była dla mnie praca potencjometrów Level oraz Volume. Wiadomo – na początku całą korekcję ustawiłem w pozycjach naturalnych i starałem się sprawdzić jak zachowije się dźwięk potraktowany tylko wzmocnieniem preampu i mocy na końcówce. Okazuje się, że korekcja siły sygnału nastąpuje z lekkim opóźnieniem! Niezależnie czy wolniej, czy szybciej przekręcimy potencjometr gainu „w górę”, realna zmiana głośności sygnału następuje wyraźnie po mniej więcej połowie sekundy. Jest to ładna, płynna zmiana, jednakże nacechowana zaskakującą latencją nie wiem z czego wynikającą. Podobnie jest w przypadku potencjometra Volume, choć tu jest to jeszcze bardziej słyszalne. W praktyce na szczęscie nie ma to żadnego znaczenia – odpowiedzmy sobie na pytanie w jakiej sytuacji będziemy potrzebowali skokowo skorygować głośność pieca? W razie takiej potrzeby kupujemy sobie pedał ekspresji albo dodatkowy pedalboardowy preamp i ustawiamy w nim wyższe poziomy sygnały aktywowane np. standardowym footswitchem.

- Advertisement -

A co do samego dźwięku to nie mam żadnych zastrzeżeń – potencjometr Level dodaje brzmieniu harmonicznej sytości, nasz sound pęcznieje i staje się naprawdę wszechogarniający. Piękną sprawą jest „projekcja siły” tego maleństwa, bo choć rozmiarami nie ma startu do małych nawet comb konkurencji, to skutecznością i sił a przebicia może z nimi śmiało powalczyć. Wielką siłą Phil Jones Bass Session 77 jest także bardzo wierne oddawanie detali i cech brzmienia instrumentu. Wspomaga to jednoczesnie naszą artykulację, ale przede wszystkim pozwala chwalić się brzmieniam z instrumentu. Oznacza to, że to combo jest raczej przeznaczone dla posiadaczy leszych wioseł, z których brzmienia jesteśmy dumni, a nie dla użytkowników basówek entry level. Niestety, detaliczność tego comba bezlitośnie odda wszystkie niedociągnięcia brzmienia naszej gitary. Potencjometry korekcji „sumiennie” reagowały na zmiany – poprzez podbijanie lub obcinanie składowych Bass, Middle i Treble da się uzyskać pełną paletę brzmień: od głębokiego basu, poprzez „mruczany” groove, czyściutki, „punchowy” slap i przejrzyste akordy.

PRODUCENT: https://www.pjbworld.com/

- Advertisement -

DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de

TAGI: Phil Jones Bass - nowości i testy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?