• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Samick SGW S 650D /3TS – test

Michał Karbowski | TopGuitar
Michał Karbowski | TopGuitar Opublikowano cze 24, 2020
Samick-SGW-S-650D-NAT
Samick-SGW-S-650D-NAT
Udostępnij

Samick to firma, o którą większość z nas na pewno gdzieś się otarła. Przez lata koreański koncern doskonalił się w produkcji instrumentów budżetowych, które jakością wykonania spełniałyby wyśrubowane kryteria. Z czasem firma rozrosła się i obecnie jest właścicielem kilku znaków towarowych. Marka SGW czyli Samick Guitar Works to jej najmłodsze dziecko. Pod tym szyldem produkowane są gitary akustyczne, a testowana S 650 D jest jednym z wyższych modeli tej serii.

 

Spis treści
BudowaWrażeniaPodsumowanie

Gitary SGW to instrumenty dla muzyków „nowej ery” (jak czytamy na stronie producenta). Aż mi ciarki przechodzą, bo boję się ,że się nie załapię do tej grupy ze swoim peselem… Przyznam szczerze, że nie wiedziałem czego się spodziewać otwierając pudełko. Tajemnicza, apetycznie zarumieniona i dość oryginalnego kształtu gitara rozbudziła moje zmysły nie na żarty, z każdą chwilą zaskakując mnie pozytywnie. Ale po kolei.

 

Budowa

Korpus gitary to dreadnought z mocno wykrojonym dolnym rogiem. Płytę wierzchnią wykonano z dwóch kawałków litego cedru. Ładny rysunek słojów widoczny jest spod lśniącego, miodowego i przechodzącego w czerń na krawędziach lakieru. Boki i tył w kolorze ciemnobrązowym to, ku mojemu wielkiemu zdziwieniu nie sklejka, lecz także lite drewno. W tym przypadku orzech. Krawędzie całego korpusu wyznacza biała „żyłka” wzbogacona o biało-czarny binding na „topie” instrumentu. Na moje oko ten rodzaj bieli nie współgra dobrze z kolorem gitary i pewnie dopiero po kilku latach użytkowania osiągnie bardziej pożądaną barwę – écru. Korpus dopełnia bardzo estetycznie wykonana czterokolorowa rozeta i mostek z drewna orzecha, który swoim delikatnie asymetrycznym kształtem zdaje się nawiązywać do główki instrumentu.
Mahoniowy gryf ma bardzo przyjazny profil – płaskie c. Komfortem dorównuje niejednej gitarze elektrycznej. Maleńkie kropki z masy perłowej pozwalają zorientować się grającemu w pozycjach na dwudziestoprogowej, obramowanej białym tworzywem, palisandrowej podstrunnicy.
Wzrokowe przeczesywanie gitary kończymy na główce. Jej asymetryczny kształt trochę kojarzy mi się z Revstarem Yamahy. Gruba nakładka z orzecha jest dodatkowo wyfrezowana tworząc obniżenia ku narożnikom. Estetyka wykonania dużego logo SGW i symbolu stylizowanych skrzydeł zrobionych z macicy perłowej robi duże wrażenie. Natomiast ich spójność z całym instrumentem to już rzecz gustu. Nad stabilnością stroju czuwają klucze olejowe z hebanowymi motylkami. Gitarę można podłączyć do wzmacniacza poprzez gniazdo w zaczepie paska. Układ elektryczny to Fishman Clearwave 60 z wbudowanym stroikiem. Wyposażono go w standardowe regulatory: Volume, trzypasmową korekcję, potencjometr notch do eliminacji sprzężeń, gałkę brilance oraz przełącznik, likwidujący częste różnice w fazie między pickupem i głośnikiem.

Samick-SGW-S-650D-NAT
Samick-SGW-S-650D-NAT

 

Wrażenia

Delikatnie ośmielony oględzinami mogę spróbować wydobyć z gitary zaklęty w niej potencjał. Instrument nie utrudnia mi sprawy. Profil gryfu, dobrze wykończone brzegi progów i niska akcja strun zachęcają do coraz śmielszych poczynań. Wycięcie w dole korpusu gwarantuje nam dobry dostęp do wyższych pozycji. Przy traktowaniu gitary „ciężką ręką” struny zaczynają pobrzękiwać, ale myślę, że można się z tym szybko uporać nieznacznie korygując krzywiznę gryfu.
Maszynki działają poprawnie i nie zaobserwowałem żadnych problemów ze stabilnością stroju.
Brzmieniowo gitara jest miłym zaskoczeniem. Spodziewałem się bardziej „papierowego” brzmienia, a tutaj pojawił się dół i miła głębia. Jednak czuć, że to drewno. Wysoki środek zapewnia dobra prezencję. Sklasyfikowałbym gitarę jako jasny dreadnought. Czyli jest dół i wolumen jaki daje typ konstrukcji, ale okraszony lekkością i jasnością. Bardzo miła mieszanka, a mój „akustyk” z małym pudłem musi ustąpić w boju grubszej koleżance. Po podłączeniu do wzmacniacza gitara brzmi poprawnie. Niestety tylko poprawnie, bo czuć mały niedosyt jak przesiadamy się z akustycznego brzmienia. Ale najważniejsze, ze wszystko działa dobrze, a balans między strunami jest prawidłowy. Resztę da się zrobić za pomocą zewnętrznych urządzeń.

Samick-SGW-S-650D-NAT
Samick-SGW-S-650D-NAT

 

Podsumowanie

SGW S 650D to udana gitara. Posiadając niezaprzeczalne walory brzmieniowe nie oczarowała mnie jednak swoim wyglądem. Oczywiście wykonawczo wszystko się zgadza, instrument zrobiono z dbałością o szczegóły. To trochę kwestia samego projektu, kształtu wycięcia i braku spójności w moim odczuciu. Są instrumenty, w których zakochuje się od razu. „Samiczkę” chciałbym jednak zobaczyć za kilka lat, kiedy ząb czasu spoi bardziej jej kolorystykę i doda charakteru. Te małe zażalenia rekompensuje fakt, że za przyzwoite pieniądze dostajemy wykonaną z litego drewna i dobrze brzmiącą gitarę, a to chyba najważniejsze. Jeśli ktoś poszukuje instrumentu w tym przedziale cenowym, akustyk SGW powinien obowiązkowo znaleźć się na liście „wioseł” do przetestowania.

 

- Advertisement -

Samick Akustyczna

 

Dystrybucja: www.fxmusic.com.pl
Producent: www.samickguitar.com

- Advertisement -
TAGI: akustyk, dreadnought, Samick, Samick gitara akustyczna, Samick SGW
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?