• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

      Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

      Nowy koncertowy singiel Metalliki "Too Far Gone?"

      Nowy koncertowy singiel Metalliki "Too Far Gone?"

    • Newsy sprzętowe
      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

      Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

      Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

      Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

    • Artykuły
      Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

      Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

      Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

      Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

      Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

      Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

      Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

      Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

30 maja 2023 Maciej Warda | TopGuitar Artykuł tygodnia, Testy

Przeczytaj również

MIPRO MI-58 – korzyści dla artystów na scenie
MIPRO MI-58 – korzyści dla artystów na scenie
Within Temptation: "Wireless" zapowiada nowy album!
Within Temptation: "Wireless" zapowiada nowy album!

Zestawy bezprzewodowe firmy Shure są jednymi z najczęściej i najchętniej używanych systemów na scenach i w klubach na całym świecie. Kolejna ich generacja, o symbolach zaczynających się od GLXD+ została udoskonalona – poza pracą w dwóch częstotliwościach – 2.4 lub 5.8GHz, wydłużony został czas pracy na akumulatorach litowo-jonowych, a sam proces ładowania przebiega jeszcze szybciej. No i ta niezaprzeczalna jakość wykonania… Wszystkie elementy ich konstrukcji oraz detale designu są warte swojej ceny.

 

Cyfrowe systemy GLX-D+® Dual Band Digital Wireless łączą najnowocześniejszą technologię LINKFREQ Automatic Frequency Management (tzw. manager częstotliwości) z najlepszym w swojej klasie inteligentnym akumulatorem litowo-jonowym. Według producenta oznacza to nowy standard płynnej pracy i czystości dźwięku. Ze względu na zasięg, świetnie sprawdzają się na małych i średnich scenach – zarówno klubowych, jak i plenerowych. Jednym z nich jest tytułowy, typowo gitarowy Shure GLXD16+. Warto na wstępie zaznaczyć, że w ofercie Shure’a dostępne są jeszcze analogowe, gitarowe systemy BLX14RE, o dalszym zasięgu, których odbiorniki nie są przystosowane do montażu w pedalboardzie, tylko w racku.

Shure GLXD16+, fot. Maciej Warda

Pochwała „bezprzewodowców”

Pozornie systemy bezprzewodowe, to jedne z tych produktów, bez których można się obejść. Nie potrzebujemy ich w domu, są zbędne na próbie, w studio nagraniowym też zdecydowanie będą nie na miejscu. Sytuacja zmienia się podczas koncertów, które przecież są solą działalności muzycznej. Począwszy od małego klubu, gdzie niewielka scena bez litości spiętrza kable i „graty”, po większe sceny, na których dzięki „wireless” mamy swobodę ruchu bez ryzyka nadepnięcia na swój kabel… Prawda wygląda tak, że niemal wszyscy podziwiani przez nas artyści sceniczni używają systemów bezprzewodowych. Bez nich nie jest możliwe „show”, w którym ruch jest niemal tak samo ważny jak muzyka.

Niemal wszyscy podziwiani przez nas artyści sceniczni używają systemów bezprzewodowych. Bez nich nie jest możliwe „show”, w którym ruch jest niemal tak samo ważny jak muzyka

Jeśli nie jesteśmy introwertykami czy shoegazerami, podczas koncertu w klubie może nam się zachcieć na przykład wędrówki pomiędzy fanami lub stolikami. Podobnie zresztą podczas próby dźwięku, taki system umożliwi nam zejście ze sceny, podejście do FOHa i posłuchanie samego/samej siebie z 'frontów’. Przykłady można mnożyć, a sytuacje takie są możliwe jedynie z systemami typu Shure GLXD16+.

Ktoś powie: latencja. Owszem zawsze istnieje, ale mierzy się je w milisekundach (1/1000s.) i to na dystansach przewyższających długość największych polskich estrad, także w kalkulacjach zakupowych śmiało można pominąć ten aspekt.

Shure GLXD16+, fot. Maciej Warda

Opis

Shure GLXD16+ Dual Band Digital Wireless to idealne rozwiązanie dla gitarzystów. Oddajemy głos producentowi: „Każdy aspekt jego działania jest zarządzany automatycznie i z całkowitą niezawodnością, co pozwala skupić się na wydajności.” Sprawdźmy, co kryje się za tym stwierdzeniem.

W pudełku znajduje się przede wszystkim odbiornik GLXD6+ przygotowany do wpięcia w nasz pedalboard, lub do używania niezależnie. Oferuje on wejście i wyjście instrumentalne typu duży jack. Na panelu, oprócz footswitcha aktywującego rewelacyjny tuner (jego czytelność i dokładność są najwyższej próby) mamy małe przyciski Link (opcjonalne, ręczne parowanie odbiornika z nadajnikiem), Mode (aktywowanie możliwości ustawienia gainu), Channel (ręczny wybór kanału) oraz Group (4 grupy/przedziały częstotliwości, przewidziane do określonych sytuacji wielu odbiorników na scenie).

Shure GLXD16+, fot. Maciej Warda

Odbiornik GLXD6+ ma postać efektu gitarowego, jest mniej więcej wielkości takiego wzorca (ciut większy) i został wykonany z metalu. Jego panel jest doskonale zaprojektowany, a prostokątne diody LED są widoczne nawet w pełnym słońcu, a w ciemnościach nie rażą w oczy – to jedna z tajemnic Shure’a. Poza tym dobór ich kolorów oraz układ na wyświetlaczu, są czystą przyjemnością dla oka i naszego poczucia estetyki. Z kolei wbudowany tuner z dodanym gniazdem wejściowym gitary ¼” sprawia, że bez problemów możemy ćwiczyć i występować na żywo, podłączając się bezpośrednio, czy korzystając z łączności bezprzewodowej. Tuner posiada możliwość zmiany częstotliwości wzorcowej (432 – 447 Hz).
Kolejny element zestawu to GLXD1+, czyli nadajnik bodypack, ważący 153 gramy i zasilany akumulatorem Li-Ion. Posiada gniazdo TQG (Mini XLR) do przewodowego odbierania sygnału z gitary, a także zintegrowaną antenę oraz włącznik I/O. Nadajnik zapewnia inteligentne ładowanie z czasem pracy do 12 godzin (ulepszenie w stosunku do poprzedniej generacji GLXD) oraz wyjmowany akumulator. Poziom naładowania akumulatora nadajnika jest monitorowany przy użyciu dobrze widocznego wskaźnika LED.

Diody LED są widoczne nawet w pełnym słońcu, a w ciemnościach nie rażą w oczy – to jedna z tajemnic Shure’a. Poza tym dobór ich kolorów oraz układ na wyświetlaczu, są czystą przyjemnością dla oka i naszego poczucia estetyki

W zestawie jest też szereg dodatkowych akcesoriów, czyli zasilacz odbiornika, ładowarka nadajnika (a w zasadzie akumulatora – ładuje się go przez body pack) oraz kabel WA305, czyli połączenie gitary z transmiterem.

Shure GLXD16+, fot. Maciej Warda

Jak to działa?

Nasz analogowy sygnał audio z gitary jest w nadajniku przetwarzany na dane cyfrowe, które są transmitowane do odbiornika. Tam znowu format sygnału zmienia się na analogowy i w takiej postaci trafia do naszego backline’u. W urządzeniach pokroju naszego Shure’a GLXD6+ najwięcej zależy od jakości konwerterów A/D i D/A oraz siły propagacji nadajnika. Niemal 20 lat cyfrowych systemów wireless sprawiło, że dzisiaj nie ma tu słabych punktów, a idea zamiany danych z analogowych na cyfrowe i odwrotnie sprawdza się idealnie.

Dzięki nowej dwuzakresowej technologii bezprzewodowej GLXD+ działa w paśmie 2,4 lub 5,8 GHz. System jest w stanie automatycznie wyszukać najlepszy zakres pracy już podczas skanowania, a w trakcie pracy inteligentnie unikać zakłóceń zapewniając najwyższej jakości sygnał. Jeśli planujemy korzystać z Wi-Fi podczas występu, należy włączyć urządzenia Wi-Fi przed włączeniem systemu GLXD+, by ten wykrył „zajętą” częstotliwość.

System jest w stanie automatycznie wyszukać najlepszy zakres pracy już podczas skanowania, a w trakcie pracy inteligentnie unikać zakłóceń

W przypadku obecności interferencji nadajnik i odbiornik jednocześnie przeniesie się na „czystą” częstotliwość bez jakiegokolwiek wpływu na sygnał audio. System po prostu stale monitoruje widmo RF i płynnie przechodzi na czysty kanał w przypadku pojawienia się jakichkolwiek zakłóceń.

W praktyce

Nadajniki i odbiorniki parują się automatycznie, dzięki czemu konfiguracja jest tak prosta, jak to tylko możliwe – sprawdziłem. Fabryczne skonfigurowanie systemu pozwala na „plug and play” – podłączamy kabel, włączamy zasilanie odbiornika, wkładamy akumulator do nadajnika i… gotowe. Inteligentne zarządzanie częstotliwością stale monitoruje widmo i płynnie przechodzi do czystego kanału w przypadku pojawienia się jakichkolwiek zakłóceń w obrębie wybranego pasma – nawet nie jesteśmy tego świadomi, bo przecież powinniśmy skupiać się tylko na grze i show.

Przy obecności wielu nadajników lub odbiorników na scenie, warto posłużyć się „Owner’s Manual”, gdzie szczegółowo wyjaśniono jak skonfigurować naszego Shure GLXD16+ w takich sytuacjach – do tego służą właśnie przyciski Channel i Group.
Producent deklaruje, że zasięg pracy systemu wynosi 30 metrów w pomieszczeniach i 20 na zewnątrz, ale nie mogą dzielić nas bariery w postaci np. ścian. Sprawdziłem to w praktyce i ten zasięg mniej więcej się zgadza. Jeśli warunki są idealne, zasilanie prawidłowe, bateria naładowana, te wyniki mogą skoczyć odpowiednio do 60 i 50 metrów! Nie polecałbym jednak takiego ryzykowania podczas koncertów!

Fabryczne skonfigurowanie systemu pozwala na „plug and play” – podłączamy kabel, włączamy zasilanie odbiornika, wkładamy akumulator do nadajnika i… gotowe.

Odbiornik można „zapiąć” osobno w podłodze (wówczas umiejscawiamy go jako pierwszego w łańcuchu) lub niezależnie podpiąć bezpośrednio do wzmacniacza. Zazwyczaj opis brzmienia systemów bezprzewodowych sprowadza się do wykrycia strat określonych składowych pasma. Jest to o tyle trudne, że w sytuacji koncertowej nasze brzmienie zazwyczaj nie do końca zależy od nas i nie jest takie czytelne, do jakiego przyzwyczailiśmy się np. na próbie. Wpływ na to mają przede wszystkim impedancja i pojemność wejściowa nadajnika, a straty w górze spektrum przenoszonych częstotliwości są nieuniknione i nieznacznie wzrastają wraz ze wzrostem odległości nadajnika od odbiornika. Jeśli jednak zachowamy bezpieczną odległość 10 – 15 metrów, nie usłyszymy żadnej różnicy w barwie dźwięku, co miałem okazję sprawdzić.

Jeśli zachowamy bezpieczną odległość 10 – 15 metrów, nie usłyszymy żadnej różnicy w barwie dźwięku, co miałem okazję sprawdzić

Shure GLXD16+, fot. Maciej Warda

  • Tags
  • Shure - testy sprzętu i nowości
  • Shure GLXD16
  • system bezprzewodowy
  • wireless

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Ozzy Osbourne jest znudzony współczesną muzyką: „Nie ma nowej muzyki – to wszystko było już k... przerabiane”
Previous article Jak brzmi gitara Takamine GD51 – wideo

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Rockumentary - co to jest? Artykuł tygodnia
6 sierpnia 2023

Rockumentary - co to jest?

Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band Testy
31 lipca 2023

Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza Testy
30 czerwca 2023

Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

Brudno - nowy zespół gitarzysty T.Love, Jacka "Perkoza" Perkowskiego oraz Martyny Włodarczyk Artykuł tygodnia
6 czerwca 2023

Brudno - nowy zespół gitarzysty T.Love, Jacka "Perkoza" Perkowskiego oraz Martyny Włodarczyk

Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie Testy
31 maja 2023

Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę Testy
29 maja 2023

Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów Testy
25 maja 2023

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak Testy
28 kwietnia 2023

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia Testy
26 kwietnia 2023

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
21 września 15:42
Newsy

Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

21 września 13:34
Newsy

Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

21 września 12:17
Newsy

Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

21 września 9:31
Artyści

Steve Hackett: „Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole”

20 września 15:52
Newsy

Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

20 września 14:03
Newsy

Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

20 września 11:38
Newsy

Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

20 września 10:35
Newsy

Nowy koncertowy singiel Metalliki „Too Far Gone?”

19 września 12:32
Artyści

Paul McCartney: „Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones”

19 września 10:37
Imprezy

Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

19 września 9:54
Imprezy

Dave Matthews Band powraca do Polski! 

19 września 9:33
TopSpecial

Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco „intelektualni”

18 września 13:37
Newsy

Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

18 września 12:26
Newsy

Markbass Virtuoso International Contest zakończony

18 września 10:50
Artyści

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: „Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się”

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press