Chcielibyśmy wam przedstawić bardzo ciekawą inkarnację genialnego gitarowego Multiwave Distortion – Source Audio Soundblox 2 Multiwave Bass Distortion. Przyszedł czas, by i basiści mogli nacieszyć się wyjątkowymi cechami tego multiefektu.
Linia Soundblox 2 charakteryzuje się ultrakompaktową budową i szerokimi możliwościami kreowania własnego brzmienia. Ponownie mamy również kilka różnych efektów w jednym, a więc na dzień dobry oszczędność miejsca w podłodze z efektami, a także ograniczenie ewentualnej degradacji sygnału ze względu na liczbę połączeń pomiędzy efektami. Co poza tym? Aż dwadzieścia trzy unikalne, opracowane przez specjalistów algorytmy przesteru, a także tryb clean boost do wzmocnienia brzmienia nieprzesterowanego. Do tego rozwiązanie nazwane multiband processing (osobna modulacja dla każdego z dziesięciu przedziałów częstotliwości sygnału), wybór bypassu buforowanego lub true, specjalny chip DSP na 56 bit (SA601), a także aktywna kontrola treble-mid-bass. O tym, że nie jest to zwykły przester, przekonałem się już po pierwszym uruchomieniu urządzenia, które posiadało preset ustawiony na jeden z wariantów oktawera. W połączeniu z modulacją distortion dało to kosmiczny wygar, jakiego nie powstydziłby się żaden eksperymentujący basista z Billym Sheehanem na czele. Nie musimy się jednak obawiać, że w gąszczu tych nakładających się na siebie modulacji zginie gdzieś nasza artykulacja i tym bardziej frazowanie, ponieważ wbudowana bramka szumów ma trzy tryby pracy: low, med, high, pozwalające dopasować jej działanie do naszych wymagań.
Brzmienia Source Audio Soundblox 2 Multiwave Bass Distortion dostępne z centralnego potencjometru skokowego różnią się nie tylko kształtem sinusoidy sygnału, ale również sposobem jego obróbki, czyli procesem wzmocnienia na wejściu i wyjściu układu (toru). Stąd też kilka grup utworów, wśród których znajduje się właśnie foldback z ustawieniami różnych charakterów przesteru, osiąganymi zabawą z napięciem w układzie in oraz out. Pozostałe potencjometry płynnie zmieniają miks sygnału czystego, przesterowanego, regulują barwę naszej basówki (tone) i dodają overdrive- 'u (drive). Dwa footswitche odpowiadają za aktywowanie efektu i dwa presety (oznaczone cyframi 1 i 2), które mamy zawsze zapisane w urządzeniu. Aby zapamiętać dane ustawienie, musimy po prostu przytrzymać przełącznik nożny wciśnięty. Po kilku sekundach nasze ustawienia zostaną zapamiętane.