• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Tech21 Bass Fly Rig

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano mar 24, 2020
Udostępnij

To nie żadna nowość, ale ze względu na swoją unikalność, nigdy za wiele o tym sprzęcie. Przypomnijmy sobie dzisiaj

 

Ponad trzy lata temu powstała pierwsza i jedyna do tej pory basowa wersja Fly Riga. Choć jest to nader skromna reprezentacja na tle wielu modeli dla gitarzystów, to i tak jest radość, że w ogóle my basiści mamy dla siebie to urządzenie. W przeciwieństwie na przykład do popularnych obecnie procesorów efektów, modelerów brzmień, czy profilerów instrumentów, które istnieją tylko i wyłącznie w wersjach dla gitarzystów. No w każdym razie mamy naszego basowego Fly Riga od Tech21 i na nim się dzisiaj skupimy. Jak każdy z nich, jest on mały, lekki, przyjazny w obsłudze i generuje niewspółmierny do gabarytów, potężny sound. Jak można zauważyć wpatrując się w linie nadrukowane na panelu, „deska rozdzielcza” podzielona jest na pięć głównych, oddzielonych od siebie kolorami, sekcji. Towarzyszy im szereg regulatorów i przycisków, lawinowo wręcz powiększających możliwości brzmieniowe urządzenia.

 

Choć funkcje opisane na panelu sugerują kolejność sekcji/układów w torze sygnału urządzenia, to prawdziwa ścieżka sygnału jest następująca: wejście → In Pad → Comp → Boost Pre → Octafilter → Sans Amp → Boost Post → Chorus → wyjścia (w tym wbudowany wzmacniacz słuchawkowy). Idąc zatem od prawej strony mamy kompresor z regulacją stopnia kompresji (zintegrowane parametry treshold i ratio), typu barwy i poziomu wyjściowego. Przycisk In Pad oczywiście zmienia czułość na wejściou, co bywa niezbędne gdy używamy instrument np. z solidną, 18-voltową „elektrownią”. Przycisk Boost to skokowe dopalenie nasyceniem i sustainem, a dalej widać już słynny układ Sans Amp, który od lat jest chlubą Andrew Barty i jego marki Tech21. Jest to analogowy symulator wzmacniaczy lampowych (zaczynał od wiernych emulacji ampegów SVT) i kolumn, zoptymalizowany pod kątem gorącego i soczystego basowego brzmienia. Regulatory Drive i Level, Charac oraz trójpasmowa korekcja pozwalają tutaj na bardzo wiele… Wreszcie Octafilter, który zapewnia mnogość możliwości dostępną dosłownie na pstryknięcie palcem.

W praktyce mamy tu oktawer połączony z filtrami. Pierwszy jest zbliżony do kaczki, w której przemiatanie uzależniono od siły ataku na strunę. Pozostałe dwa aktywujemy przyciskami Fuzz i Octave. Parametry Range, Q i Mix dopełniają totalną kontrolę nad brzmieniem. No i na końcu sekcja Chorus, z modulacją przechodzącą w odstrajanie do kilkadziesięcuy milisekund. Pięknie to wszystko współbrzmi, za tyle dobra kosztuje niewiele, zatem jak zwykle polecam ten sprzęt uwadze Czytelników TopBass.

PRODUCENT: https://www.tech21.com/

- Advertisement -

DYSTRYBUTOR: https://www.sound-service.eu/

TAGI: Tech21 Fly Rig
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?