• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyReportaże i relacje

Tak wyglądała ostatnia noc z Ozzym

ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Newsy

Nuno Bettencourt i tajemnicza gitara z logo „Nuno”– czy to początek nowej marki?

ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Test: Efekt T-Rex ToneBug Distortion

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano sty 18, 2013
T-Rex ToneBug Distortion
Klasyczny wygląd, solidna budowa, prosta obsługa i nowoczesne możliwości - jakieś pytania?
Udostępnij

     Na początku lat 60. gitarzyści rockandrollowi dziurawili głośniki swoich wzmacniaczy i próbowali wielu innych radykalnych sposobów, aby otrzymać nowe, „brudne” brzmienie. Dzisiaj na szczęście nie trzeba posuwać się aż tak daleko, aby cieszyć się przesterowanymi dźwiękami gitary elektrycznej.

Spis treści
Budowa efektu T-Rex ToneBug DistortionBrzmienie efektu T-Rex ToneBug DistortionOgólna ocena testu efektu T-Rex ToneBug Distortion
T-Rex ToneBug Distortion
Klasyczny wygląd, solidna budowa, prosta obsługa i nowoczesne możliwości efektu T-Rex ToneBug Distortion – jakieś pytania?

     Testowany efekt T-Rex ToneBug Distortion pochodzi z serii ToneBug – są to małe kostki podłogowe, które mają stanowić alternatywę dla flagowej linii efektów T-Rex. Słynne stompboxy tej duńskiej firmy już dawno zapewniły sobie nie tylko uznanie, ale wręcz uwielbienie wielu zawodowych gitarzystów, którzy wiedzą, co to jest dobry sound i jak go uzyskać. Nowe „robaczki” (ang. bug – pluskwa, robak) są nie tylko mniejsze, ale i nieco tańsze od pozostałych efektów, stanowiących trzon oferty tego producenta, dzięki czemu mogą po nie sięgnąć także osoby, które bardzo skrupulatnie planują swój każdy wydatek.

T-Rex ToneBug Distortion
Umieszczenie wszystkich gniazd u góry ułatwia montaż efektu T-Rex ToneBug Distortion w pedalboardzie.

Budowa efektu T-Rex ToneBug Distortion

     Przechodząc do testowanego efektu T-Rex ToneBug Distortion, jest on faktycznie dość kompaktowych rozmiarów, które pozwalają na umieszczenie go w każdym setupie (z większymi T-Rexami może być czasami problem). Wiadomo, że kostka po której deptać będziemy dosyć często, musi być bardzo wytrzymała. Za to odpowiada metalowa obudowa, takiż przełącznik nożny i nakładki potencjometrów. Uroku dodają zaokrąglone krawędzie „karoserii”, która jako żywo kojarzy się z kształtami klasycznych samochodów, takich jak WV Beetle czy Mini Morris. Stylistyki retro dopełnia charakterystyczna czcionka napisu „Distortion”.

T-Rex ToneBug Distortion
Efekt T-Rex ToneBug Distortion

     Efekt T-Rex ToneBug Distortion zasilany jest standardowo baterią 9 V lub zewnętrznym zasilaczem sieciowym, którego gniazdo znajdziemy od górnej strony obudowy, dokładnie pomiędzy jackami Input i Output. Panel kontrolny obejmuje trzy potencjometry: Gain, Tone i Volume. Nic więcej nie potrzeba, aby szybko i skutecznie określić styl swojego brzmienia. Każde z pokręteł ma dużą rozpiętość, zwłaszcza przechodząc przez całe spektrum potencjometrów Gain i Tone jesteśmy w stanie bardziej niż zauważalnie zmienić końcowy charakter soundu.

T-Rex ToneBug Distortion
T-Rex ToneBug Distortion

Brzmienie efektu T-Rex ToneBug Distortion

     T-Rex ToneBug Distortion z założenia miał być efektem uniwersalnym i taki właśnie jest. Nie ważne, czy chcemy użyć go jako lekki overdrive, czy też w charakterze dźwiękowej piły tarczowej. W niższych ustawieniach przesteru i lewej połowie zakresu potencjometru barwy uświadczymy bardzo ciepłych i bogatych dźwięków, typowych dla bluesa i classic rocka. Niby nic nadzwyczajnego – bo co nowego można wymyślić w dziedzinie analogowych efektów distortion – ale podłączony do wzmacniacza VOX AC30 ToneBug zabrzmiał jak profesjonalne narzędzie współczesnego elektrycznego jazzmana! Przy wyższym poziomie gainu, ale wciąż ciemniejszym ustawieniom barwy, brzmienie powędrowało już w rejony fusion czy prog-rocka. Natomiast po rozjaśnieniu go potencjometrem Tone lub nawet zmianie pieca na Jet City JCA100H, nasz słodki „robaczek” przeobraził się w prawdziwego Tyranozaura. Tutaj zagrywki heavy metalowe czy ostra sieczka a’ la PANTERA zabrzmiały tak rasowo, jak to tylko możliwe.

T-Rex ToneBug Distortion
Efekt gitarowy T-Rex ToneBug Distortion – widok od spodu

Ogólna ocena testu efektu T-Rex ToneBug Distortion

     Na zakończenie niezwykle istotna uwaga: poziom szumów generowanych podczas pracy efektu jest wręcz zjawiskowo niski, co zdecydowanie wyróżnia to urządzenie i świadczy o uwadze, jaką firma T-Rex przykłada do wysokiej jakości dźwięku nawet w tańszych swoich produktach.

    Przester to podstawowy element wyposażenia każdego gitarzysty. Jeśli szukasz niedrogiego, ale solidnego i wszechstronnego efektu tego typu, koniecznie sprawdź T-Rex ToneBug Distortion.

T-Rex ToneBug Distortion
Żuczek w pudełku – w tym wypadku potrafi on narobić niezłego hałasu.

testował: Mikołaj Służewski
cena: ok. 99 EUR
Sprzęt dostarczył: www.t-rex-effects.com

TAGI: efekt, przester, T-REX – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?