• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Test: Gitara elektryczna Cort G260

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano sty 20, 2013
Cort G260
Kto woli mieć kontakt z drewnem, a nie z grubym lakierem, ten polubi wykończenie tego Corta.
Udostępnij

     Seria G to wiosła dopasowane do niemal wszystkich naszych potrzeb. Dzięki zastosowaniu sprawdzonych, markowych elementów i starannemu wykończeniu trudno ich nie doceniać.

Spis treści
Budowa gitary elektrycznej Cort G260Brzmienie gitary elektrycznej Cort G260Ogólna ocena testu gitary Cort G260

     Cort jest chyba liderem, jeśli chodzi o produkcję gitar ze średniej (w znaczeniu: przystępnej) półki cenowej. Zarówno poprzednik tytułowej gitary, czyli G254, jak i Cort G260 plasują się w tym bardzo dostępnym przedziale, który ma odbiorców zarówno wśród muzyków zaczynających przygodę z gitarą, jak i tych bardziej zaawansowanych.

Cort G260
Kto woli mieć kontakt z drewnem, a nie z grubym lakierem, ten polubi wykończenie Corta G260.

Budowa gitary elektrycznej Cort G260

     Elektryk Cort G260 już przy pierwszym kontakcie zaskarbił sobie moją sympatię. Lubię po prostu, gdy widać i czuć drewno korpusu, a tak właśnie jest w tym przypadku. Solidny kawałek jesionu bagiennego, z którego wykonano korpus (podwójny cutaway) pokryto niewidocznym olejem, podobnie jak klonową, trzyczęściową szyjkę. Ten ostatni element solidnie przymocowano do deski czterema śrubami, nadając konstrukcji odpowiednią sztywność. Podstrunnica również jest klonowa, co poza względami estetycznymi przekłada się na charakter brzmienia instrumentu. Ruchomy, jednostronny mostek Wilkinson VS50 II to niestety najmniej pewny element Corta G260, chociaż kto nie ma dwóch lewych rąk, ten może dodać mu jedną sprężynę wyregulować tak, że nawet szaleńcze harce nie będą kończyły się rozstrojeniem. Z drugiej strony mamy świetnie trzymające, samoblokujące klucze Sperzel, które wymagają od nas jedynie prawidłowego zaczepienia strun. Przetworniki to według cortowskiego zwyczaju Duncan Designed SC101–SC101–HB102B (układ S-S-H), a kontrolę nad nimi sprawują potencjometry Volume i Tone (z opcją push-pull umożliwiającą rozłączanie cewek w humbuckerze) oraz pięciopozycyjny przełącznik pracy pickupów.

Brzmienie gitary elektrycznej Cort G260

     Z odpowiednim wzmacniaczem Cort G260 potrafi zagrać bardzo rasowo i stylowo, pełnym i tonalnym dźwiękiem. Doskonale się przesterowuje i reaguje na flażolety, również te sztuczne. Dzięki małemu radiusowi i dużych progach miałem wrażenie wypośrodkowania przeznaczenia tego wiosła – trochę do funkowych „podcinek”, trochę do gilmourowskich solówek i trochę do shredderki. Na pewno siedzi w tym Corcie rockowy duch!

Ogólna ocena testu gitary Cort G260

     Cort G260 to dość uniwersalne wiosło, dzięki singlom sprawdzające się nawet na czystych kanałach. Bardzo wygodne w grze i – co zawsze watro przypomnieć – niedrogie.

Autor: Maciek Warda
Sprzęt dostarczył: www.megamusic.pl
Producent: www.cortguitars.com
Cena: 1 069 PLN

TAGI: CORT – Testy sprzętu i newsy, gitara elektryczna
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Dziesięcioletnia gitarzystka Maya Neelakantan grająca "Last Resort" Papa Roach na America's Got Talent
Artykuły o artystachArtyściNewsyNewsy artystyczne

Dziesięcioletnia gitarzystka zachwyca jury 'America’s Got Talent’

Redakcja | TopGuitar lip 4, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?