• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyReportaże i relacje

Tak wyglądała ostatnia noc z Ozzym

ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Newsy

Nuno Bettencourt i tajemnicza gitara z logo „Nuno”– czy to początek nowej marki?

ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Sprzęt na TopieTesty

Warwick RockBass Streamer Stage I NT – test gitary basowej

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano mar 9, 2013
Warwick RockBass Streamer Stage I NT
Udostępnij

     Gitara basowa Warwick RockBass Streamer Stage I NT to ciekawe połączenie niemal całkowicie klonowego instrumentu z układem aktywnych przetworników w układzie P/J. Stage I to moim zdaniem majstersztyk jasnego brzmienia i dobrego wizerunku najlepiej spełniający się we wprawnych rękach zawodowców.

     Sam już nie wiem, który z kształtów gitar basowych Warwicka jest dla mnie ideałem, zarówno pod względem estetyki, jak i wygody. Najpierw przez kilka lat był to Thumb – niby filigranowy, ale bardzo wytrzymały, w niespotykany sposób dopasowany do ludzkiej anatomii. Potem była Corvetta, z jej charakterystycznym, masywnym korpusem, w stylu muscle bike, dającym jednak po oswojeniu poczucie ujarzmienia bestii. Gdybym miał teraz wartościować Warwicki pod tym względem, postawiłbym na Streamera – po prostu masterpiece, absolutnie doskonale leżący w dłoniach, idealnie wyważony zrównoważony jeśli chodzi i gabaryty i ciężar. Nie bez przyczyny nazwano go Stage – to zwierzę sceniczne będzie z nami na dobre i na złe, nigdy nie zawiedzie i zawsze będzie służyło brzmieniem powalającym na kolana (jeśli tylko zadbamy o odpowiedniej świeżości struny i backline).

     Dla przypomnienia dodam (pisałem już o tym wielokrotnie), że linia Streamerów wywodzi się pierwotnie z projektu Neda Steinbergera, wykonanego dla innej basowej legendy – Stuarta Spectra. Spector NS posłużył w latach osiemdziesiątych za wzór pierwszych warwicków, w szczególności właśnie Streamera, który swoją premierę miał w 1982 roku. Wiązało się to wówczas z pieniędzmi, które Hans-Peter Wilfer (szef Warwicka) musiał płacić zarówno Spectorowi, jak i Steinbergerowi za możliwość kontynuacji produkcji Streamerów. Dla lubiących ploteczki dodam, że podobieństwo Warwicka wyszło na jaw podczas targów NAMM w 1985 roku, kiedy Ned Steinberger przypadkowo natknął się na te basy na stoisku Warwicka i jakież było jego zdziwienie, gdy dostrzegł w tych kształtach swój własny projekt. Dzisiaj już wiemy, że Ned Steinberger wymyślił jeden z najbardziej znanych gitarowych obrysów w historii. Podbił on basowy świat, być może właśnie dzięki temu, że był skłonny się nim podzielić. Cała sprawa autorstwa i plagiatu po latach rozmyła się i dzięki temu mamy dzisiaj do czynienia z prawdziwą perełką wśród basów Warwicka – czterostrunowy Warwick RockBass Streamer Stage I NT, gotowy do boju o jeszcze wyższy poziom basowego rzemiosła zarówno na scenach, jak i w studyjnych zaciszach.

Warwick RockBass Streamer Stage I NT
Korpus z dwóch kawałków kanadyjskiego
klonu, starannie wyselekcjonowanego pod względem wysezonowania i jakości to cechy budowy gitary basowej Warwick RockBass Streamer Stage I NT.
1234Następna strona
TAGI: gitara basowa, RockBass Streamer Stage I NT, WARWICK - Testy sprzętu i newsy, Warwick RockBass Streamer Stage I NT
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?