Amerykańskiej firmie Apogee Electronics obecnej na rynku od 38 lat od samego początku przyświeca chęć wprowadzania innowacji, a jednym z najważniejszych celów jest dostarczanie produktów zapewniających jak najlepszą jakość dźwięku.
Dążenie do poprawy jakości dźwięku było właśnie jednym z powodów, który sprawił że późniejsi założyciele firmy rozpoczęli współpracę nad wspólnym projektem. Początek lat 80. XX wieku był okresem, w którym zachodziły istotne zmiany w dziedzinie dźwięku za sprawą wchodzących na rynek płyt kompaktowych i urządzeń służących do ich odtwarzania oraz nagrywania. Przechodzenie całej branży z kaset i winyli na płyty CD oznaczało jednocześnie konieczność opracowania odpowiednich metod konwersji dźwięku z analogowego na cyfrowy, zapewniając jednocześnie jak najlepszą jakość. Właśnie tu „na scenę” weszli Betty Bennett (do dziś piastująca stanowisko dyrektor generalnej), Bruce Jackson i Christof Heidelberger, spiesząc z pomocą kluczowym producentom sprzętu borykającym się z problemami dotyczącymi dźwięku cyfrowego. Pierwszym produktem firmy Apogee założonej w 1985 roku przez wspomnianą trójkę był… filtr antyaliasingowy przeznaczony dla rejestratorów Sony, Otari czy Mitsubishi. Po nim przyszła kolej na inne niepozornie wyglądające dodatki dla tych urządzeń, za sprawą których firma zyskała rozgłos i zaczęła budować swoją pozycję jako producenta innowacyjnych rozwiązań audio.
Wraz z rozwojem technologii cyfrowych i zmieniającym się realiom pracy studyjnej, firma Apogee Electronics zaczęła wytwarzać urządzenia odpowiadające potrzebom potencjalnych użytkowników, szukających rozwiązań zapewniających odpowiednią jakość dźwięku. W roku 1991 zaprezentowano pierwsze stacjonarne konwertery analogowo-cyfrowe i cyfrowo-analogowe – AD-500 i DA-1000. Po nich przyszedł czas na kolejne, w tym 8-kanałowy AD-8000 (pierwszy 24-bitowy), wykorzystujący firmową technologię UV22. Kolejną innowacją była karta AmBus HD dla tego konwertera (nie używano jeszcze wówczas określenia interfejs audio) umożliwiająca bezpośrednią komunikację z systemem Pro Tools, będąca jednym z kilku rozszerzeń dla tego urządzenia.
W roku 2000 firma Apogee zaprezentowała Trak 2 pierwszym tego typu preampem z konwerterem A/D 24-bit/96 kHz. Dwa lata później światło dzienne ujrzał Big Ben – stacjonarny master clock w obudowie rack wykorzystujący technologię C777. Firma wprowadzała też na rynek kolejne konwertery A/D D/A, w tym PSX-100 czy modele z serii Rosetta. W 2003 roku zadebiutowały kompaktowe urządzenia z serii Mini (m.in. Mini-Me i Mini-DAC), dla których opracowane pierwsze sterowniki FireWire class compliant pozwalające na współpracę z komputerami
Mac.
Wraz ze wzrostem popularności interfejsów audio, firma Apogee zaczęła skupiać się na produkcji właśnie tego typu urządzeń, czerpiących z jej doświadczenia i technologii. Począwszy od roku 2006 na rynek trafiły m.in. wielokanałowy Ensemble, kompaktowy Duet i jeszcze mniejszy One, które również wzornictwem idealnie pasowały do komputerów firmy Apple, z którymi mogły współpracować. W 2009 roku premierę miał pierwszy typowo gitarowy interfejs audio w formie kontrolera podłogowego – GIO, natomiast rok później Apogee zaprezentowało swój jak dotąd najbardziej zaawansowany i rozbudowany interfejs audio – Symphony I/O. Był on oferowany w różnych wersjach (Pro Tools i Thunderbolt) obsługując maks. do 32 kanałów, a do tego dawał możliwość montowania w nim kart rozszerzeń zróżnicowanych pod względem dostępnych gniazd.
Również w 2010 roku firma zaprezentowała kompaktowy interfejs audio dla gitarzystów – Jam, który był reakcją na rodzącą się popularność urządzeń mobilnych z iOS oraz możliwość ich wykorzystywania w celach muzycznych. Ten sam trend wykorzystano prezentując rok później mikrofon nazwany po prostu MiC, a wkrótce odświeżono całą rodzinę interfejsów audio (One, Duet i Quartet) by mogły współpracować zarówno z komputerami Mac jak również z tabletami i smartfonami działającymi pod kontrolą systemu iOS. W 2014 roku zaprezentowano nową wersję interfejsu Ensemble wyposażoną w port Thunderbolt, a rok później premierę miał kompaktowy wzmacniacz słuchawkowy Groove.
W 2016 roku zaprezentowano interfejs Symphony I/O Mk II, który w porównaniu z „jedynką” został wyposażony w nowsze przetworniki A/D D/A i zyskał dotykowy wyświetlacz, a także rozwiązania zwiększające jego możliwości. W 2020 roku premierę miał interfejs Symphony Desktop z możliwością regulacji wtyczek (natywnych i wykorzystujących sprzętowy procesor DSP) z poziomu dużego ekranu dotykowego. Chcąc zapewnić jakość dźwięku, którą wyróżniają się jej produkty nie tylko profesjonalistom z branży muzycznej czy producentom działającym w domowym studio ale także osobom zajmującym się tworzeniem podcastów i innych treści internetowych, w ubiegłym roku zaprezentowano interfejs Boom. W tym roku firma Apogee zaprezentowała z kolei najnowszą odsłonę swojego kieszonkowego interfejsu dla gitarzystów – Jam X, wyposażając go w analogowy kompresor zastosowany wcześniej w mikrofonie HypeMiC.
Dbając o jak najwyższą jakość dźwięku swoich produktów, stabilność pracy i dostarczając potencjalnym użytkownikom tego, czego potrzebują, firma Apogee Electronics była wielokrotnie nagradzana za swoje dokonania. W uznaniu innowacyjnych rozwiązań, latami seryjnie wręcz otrzymywała branżowe wyróżnienia TEC Awards. Uhonorowano nimi aż 19 różnych produktów, począwszy od niewielkich filtrów 944/S i 944-G, od których wszystko się zaczęło. Statuetkami tymi wyróżniono również takie produkty jak AD-500, UV1000, AD-1000, FC-8, AD-8000, PSX-100, Trak2, AD-16/DA-16, Mini-Me, Big Ben, Rosetta 200, Symphony, Ensemble, Duet, Symphony 64 PCIe, Quartet czy MiC 96k. Jak zatem widać, od niemal czterdziestu lat firma pod kierunkiem Betty Bennett kontynuuje swoją wizję dostarczając produktów oferujących doskonałą jakość i wydajność dźwięku nie tylko wspierając profesjonalistów w ich pracy, ale także inspirując ich kreatywność.