• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Tygodnik

Tygodnik 50/2024 (330)

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano gru 16, 2024
Udostępnij

Wspomnienia Martiego Friedmana zainspirowały nas do chwili refleksji na temat stawek dla muzyków do wynajęcia. To, czy gitarzyści sesyjni powinni czuć solidarność i utrzymywać odpowiednią wysokość stawek, jest tematem, który dotyczy nie tylko branży muzycznej. Utrzymywanie wspólnych, uczciwych stawek ma na celu ochronę wartości naszej pracy, co łączy się także z zapewnieniem godnych warunków współpracy ze zleceniodawcami. Praca „za półdarmo” może wydawać się dla niektórych sposobem na zdobycie doświadczenia, czy pierwszych zleceń, co rozumiemy, ale na dłuższą metę zaniża to standardy rynku i prowadzi do sytuacji, w której praca na przykład gitarzystów sesyjnych staje się niedoceniana. Dlatego zasadna jest czasem odmowa współpracy, w związku z czym w pełni rozumiemy decyzję Marty’ego, który w takiej sytuacji podziękował za współpracę Mustaine’owi. Solidarność w kwestii stawek byłaby wyrazem szacunku wobec siebie nawzajem i wobec naszej profesji. Każdy, kto decyduje się na pracę za niskie wynagrodzenie, w jakimś stopniu dewaluuje własne umiejętności, ale też działa na niekorzyść innych muzyków – w biznesie nazywa się to dumpingiem. Oczywiście, każdy ma prawo do własnych wyborów, jednak uważamy, że długoterminowy efekt takiego podejścia może przynieść więcej szkody niż korzyści – zarówno dla jednostek, jak i całej społeczności zawodowych gitarzystów. Zaczynamy więc od poważnego tematu, ale w Tygodniku znalazły się jak także „luźniejsze” wywiady i wypowiedzi mistrzów gitary, ich opinie o branży i innych muzykach, całkiem sporo nowego sprzętu, trochę newsów, zapowiedzi i ciekawostek. A zaczynamy tradycyjnie od trzech najpoczytniejszych artykułów ubiegłego tygodnia.

Na miejscu pierwszym (46.000 odsłon) uplasował się artykuł ze wspomnieniem Martwego Friedmana. W skrócie: niemal 10 lat temu Dave Mustaine myślał o reaktywacji składu Megadeth z okresu płyty „Rust In Peace”. W związku z tym spotkał się podczas NAMM Show z Marty Friedmanem, ale propozycja, jaką mu przedstawił okazała się kompletnie nie do przyjęcia.

Na miejscu drugim (niemal exequo – 45.000 wejść) znalazł się Ritchie Blackmore i kilka cytatów, które wybraliśmy z jego cyklicznych jutubowych „pogadanek z tawerny”. Tym razem usłyszeliśmy z jego ust kilka ciepłych słów o Ericu Claptonie, a szczególnie o jego brzmieniu. Okazuje się, że Ritchie przez dłuższy czas swojej kariery, starał się zbliżyć do tego brzmienia, także poprzez używanie dokładnie tych samych modeli strun co Eric.

Trzecie miejsce (37.000 wejść) to refleksja doświadczonego muzyka dotycząca kondycji sceny metalowej w USA i Europie. Co ciekawe wg perkusisty I Am Morbid, Pete’a Sandovala, metal ma się lepiej w Europie niż w Stanach. Czego przy tej okazji sobie i Czytelnikom gratulujemy.

TOP3

Marty Friedman o upokarzającej finansowej propozycji Dave’a Mustaine’a: „Byłem oszołomiony i wściekły”

Marty Friedman opowiedział o odrzuceniu w 2015 r. zaproszenia Megadeth do składu, znanego z płyty „Rust In Peace”. Gitarzysta nie zdecydował się na ten projekt z powodu skandalicznie niskiej finansowo oferty, jaką złożył mu Dave Mustaine

Marty Friedman & Dave Mustaine, fot. YouTube

Ritchie Blackmore o Ericu Claptonie: „Zawsze uwielbiałem jego brzmienie”

- Advertisement -

Chociaż Ritchie Blackmore ma głęboki szacunek dla Erica Claptona i już kilka razy publicznie go wychwalał, to jednak nie zawsze miał tylko dobre rzeczy do powiedzenia o gitarzyście Cream. Powiedział o nim kiedyś „Tak, jest dobrym wokalistą”, wymownie pomijając fakt, że Clapton to gitarzysta. Tym razem, w filmie zamieszczonym na jego youtube’owym kanale Tales From The Tawern, Ritchie powspominał, jak się poznali i jak chciał naśladować jego brzmienie.

Eric Clapton & Ritchie Blackmore, fot. Fot. J.A. Dunbar / Shutterstock.com, Bartosz Wójcik

Zaskakująca obserwacja Pete’a Sandovala: „Scena metalowa jest znacznie większa w Europie niż w Stanach”

Wśród gitarzystów i fanów muzyki metalowej pojawiają się dyskusje na temat kondycji sceny metalowej na świecie. W przeciwieństwie do słynnego hasła „rock is dead”, metal mimo wszystko rzadziej postrzegany jest jako gatunek bez przyszłości. Pete Sandoval z zespołu I Am Morbid, twierdzi na przykład, że metal jest bardziej popularny w Europie niż w Stanach Zjednoczone

- Advertisement -
Pete Sandoval & Francisco Zamudio, fot. YouTube, Francisco Zamudio

ARTYŚCI

Bill Wyman inaczej niż wszyscy wspomina wczesne lata The Rolling Stones: „Nikt z nas nie brał narkotyków”

Bill Wyman powspominał ostatnio w wywiadzie dla serwisu Classic Rock, jak Brian Jones został „odsunięty na bok” w The Rolling Stones, zauważając, że zespół i management ostatecznie „po prostu mieli dość jego brania narkotyków”. Było to więc sprzężenie zwrotne dodatnie – im więcej brał, tym bardziej się alienował, im bardziej się alienował, tym więcej brał. Jak to się skończyło, wszyscy wiemy…

THE ROLLING STONES ROCK AND ROLL CIRCUS, fot. YouTube, ABKCOVEVO

Joe Bonamassa potwierdza, że zespoły nie mogą zarabiać większych pieniędzy na muzyce

Przeglądając platformy społecznościowe można natknąć się na ciekawe dyskusje o branży muzycznej, w tym te, prowadzone przez znanych gitarzystów. Podczas jednej z takich zupełnie przypadkowych wymian zdań na portalu X, którą rozpoczął Sebastian Danzig z Palaye Royale, Joe Bonamassa wyjaśnił, dlaczego zespoły i muzycy nie mogą już zarabiać pieniędzy na muzyce.

Joe Bonamassa, fot. YouTube Inside Blackbird

Billy Corgan twierdzi, że utwór „Fuel” Metalliki brzmi podejrzanie podobnie do „Tales of a Scorched Earth” Smashing Pumpkins

Frontman Smashing Pumpkins stwierdził, że istnieje spore podobieństwo między utworem „Tales Of A Scorched Earth” z 1995 roku — pochodzącym z ich trzeciego albumu „Mellon Collie And The Infinite Sadness” — a utworem „Fuel” zespołu Metallica, który ukazał się dwa lata później na płycie „Reload”.

Billy Corgan, James Hetfield & Kirk Hammett, fot. Youtube, Guitar Center, Ferenc Szelepcsenyi / Shutterstock.com

oraz

Pete Townshend czuje się odpowiedzialny za śmierć młodego gitarzysty

Kerry King ponownie ogłosił koniec Slayera: „Nigdy więcej nie będziemy koncertować. Nigdy więcej nie nagramy płyty”

Ozzy Osbourne planuje w 2025 roku krótką reaktywację Black Sabbath w oryginalnym składzie

SPRZĘT

Nowy Gibson Explorer dla Jamesa Hetfielda?

Fani Metalliki, samego Jamesa Hetfielda i po prostu wielu gitarzystów, od jakiegoś czasu zadają sobie pytanie o nową gitarę sygnowaną Papy Het. Do tej pory nic na ten temat nie było wiadomo, ale najnowszy instagramowy post CEO Gibsona, Cesara Gueikiana wskazuje, że w gibsonowskiej kuchni pichci się właśnie coś wyjątkowego.

Nowy Gibson Explorer, fot. Instagram, Gueikian

Ellen Alaverdyan demonstruje instrumenty Markbass Yellow Basses

W Siecie pojawił się kolejny materiał wideo, którego bohaterem są gitary basowe włoskiej firmy Markbass tworzące serię Yellow Basses. Tym razem jest to klip, w którym basy te demonstruje Ellen Alaverdyan.

Ellen Alaverdyan & Markbass Yellow Basses (fot. YouTube / EllenPlaysBass)
Ellen Alaverdyan & Markbass Yellow Basses (fot. YouTube / EllenPlaysBass)

GTS 19G – pasywny subwoofer firmy TT+ Audio

Rodzina systemów line array marki TT+ Audio została rozszerzona o subwoofer GTS 19G, w którym zamontowano głośnik niskotonowy o średnicy 19 cali.

TT+ Audio GTS 19G (fot. TT+ Audio)
TT+ Audio GTS 19G (fot. TT+ Audio)

Commercial Audio zaprasza na webinar poświęcony produktom marki DirectOut

Firma Commercial Audio będąca dystrybutorem m.in. produktów marki DirectOut, zaprasza na webinar dedykowany właśnie rozwiązaniom składającym się na ofertę tego właśnie producenta. Spotkanie odbędzie się w najbliższą środę.

Tosin Abasi zapowiada nową gitarę Larada z nylonowymi strunami, a Misha Mansoor już ją chce

Było nie było także na platformach społecznościowych toczy się gitarowe życie. Tosin Abasi zapowiedział tam premierę gitary marki Abasi Concept, z nylonowymi strunami. Prototyp instrumentu gitarzysta zaprezentował na Instagramie, a filmik zakończył się dość nieoczekiwanie…

Tosin Abasi, fot. Instagram, tosinabasi

oraz

Les Paul Studio Session – nowa gitara firmy Gibson

Takamine zapowiada prezentację nowych modeli gitar

Jak brzmią nowe emulacje dodane do procesorów Helix?

Mariusz Węgiełek o systemie VTX A6 firmy JBL Professional

Valeton VPS-6 – zasilacz do efektów gitarowych

Nowe możliwości programu Harrison Audio Mixbus

Helix



IMPREZY

Kerry King wraca do Polski

Kerry King, filar legendarnego Slayera, po demonstracji mocy na Mystic Festivalu, w przyszłym roku powróci do Polski. Wystąpi w Krakowie 19 sierpnia jako gość specjalny Gojira.

MUZYKA

Snowblind „Słaby” – recenzja płyty

Pierwsza długogrająca płyta tego zespołu. Nagrana „po przejściach” w nowym składzie i po decyzji „nowego otwarcia”. 

TAGI: Bill Wyman, Billy Corgan, Commercial Audio, Ellen Alaverdyan, Eric Clapton, Gibson Explorer, Harrison Audio, Helix, I Am Morbid, jbl, Joe Bonamassa, Kerry King, Larada, Les Paul Studio Session, Markbass Yellow, Marty Friedman, Metallica, Ozzy Osbourne, Pete Townshend, ritchie blackmore, Snowblind, Takamine, tosin abasi, TT+ AUDIO, Valeton
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Line 6 Helix (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Line 6 zaprasza na świętowanie 10-lecia serii Helix

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
Tygodnik

Tygodnik 22/2025 (354)

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
Valeton GP-5 (fot. Valeton)
NewsyNewsy sprzętowe

GP-5 – kompaktowy multiefekt firmy Valeton

Redakcja | TopGuitar maj 28, 2025
Tygodnik

Tygodnik 21/2025 (353)

Redakcja | TopGuitar maj 28, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Marty Friedman: „Moja gra jest oryginalna ponieważ tak naprawdę nie gram gitarowych licków”

Maciej Warda | TopGuitar maj 26, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?