UDOSTĘPNIJ

Kalendarz letnich imprez edukacyjnych i warsztatów dla instrumentalistów dobiega końca, zachęcając do podsumowań tegorocznego sezonu. Jedną z tych mniej nagłaśnianych, a – jak się okazało – bardzo ciekawych i twórczych imprez był zgierski festiwal gitary basowej, „Graj(mi)dół” 2016.

Po raz kolejny w Miejskim Ośrodku Kultury w Zgierzu spotkali się entuzjaści i fanatycy gitary basowej. W bardzo luźnej i przyjacielskiej atmosferze zorganizowano warsztaty i towarzyszące im koncerty. Przez cały weekend 25 i 26 czerwca zaawansowani amatorzy i profesjonaliści mogli wymieniać się opiniami, dzielić doświadczeniami muzycznymi i brać udział w licznych jam sessions. Co warto podkreślić, festiwal organizowany jest co roku przez uczestników grup społecznościowych, zrzeszających miłośników gitary basowej przy wydatnej pomocy dyrekcji zgierskiego MOK. Festiwal obchodził w tym roku swój mały jubileusz, gdyż była to już piąta edycja, co jest sporym sukcesem, zważywszy na fakt, iż jest on organizowany przez zapaleńców, bez wydatnego wsparcia sponsorskiego, a sam wstęp na imprezę był całkowicie darmowy.

Program imprezy obejmował warsztaty prowadzone przez wybitnych polskich basistów: Marcina Pendowskiego, Pawła Wszołka, Bartozziego Wojciechowskiego oraz Krzysztofa Ścierańskiego. Obydwa dni festiwalowe kończyły koncerty w wykonaniu Paweł Wszołek Quartet oraz Krzysztof Ścierański Solo w sąsiadującym ze zgierskim MOK klubie Agrafka. W warsztatach udział wzięło kilkudziesięciu muzyków z całej Polski, z czego większość przybyła z własnymi instrumentami, by na bieżąco ćwiczyć i wprawiać się w lekcjach udzielanych przez wykładowców. W przerwach między warsztatami lutniczego wsparcia dla instrumentów uczestników zapewniała ekipa warszawskiego Warsztatu Gitarowego Silent Scream.

Dodatkową atrakcją była wystawa wzmacniaczy i kolumn basowych Bugera, wzmacniaczy, kolumn i efektów basowych TC Electronic oraz basów Spector przygotowana przez dystrybutora tych marek w Polsce, firmę SoundTrade. Każdy z uczestników mógł zapoznać się z najnowszą ofertą tych producentów, wysoką jakością wykonania oraz brzmieniem. Nie brakowało również chętnych do konfrontacji swoich własnych wzmacniaczy z kolumnami Bugera wyposażonymi w głośniki brytyjskiej marki Turbosound oraz najnowszych kolumn TC Electronic z serii K czy też topowej serii RS. Ciekawość można było zaspokoić również w przypadku nowatorskiej technologii TC Electronic TonePrint, umożliwiającej wgrywanie gotowych brzmień do efektu za pomocą smartfona, bądź samodzielne edytowanie ustawień efektów za pomocą darmowego edytora na PC bądź Mac. Dużym zainteresowaniem muzyków cieszyły się instrumenty basowe Spector. Można było pograć na bezprogowym, wyposażonym w pickupy elektromagnetyczny EMG oraz Fishman piezo modelu Spectorcore, ośmiostrunowym Legend Classic, unowocześnionym klasyku Spector Coda, czy też nowej odsłonie serii Legend, począwszy od Legend Standard, na Legend NeckThru skończywszy.

Miłym akcentem była dłuższa przerwa między sobotnimi warsztatami, podczas której kolektywnie obejrzano mecz Polska – Szwajcaria w ramach rozgrywek Euro 2016.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne edycje festiwalu Graj(mi)Dół, za który trzymamy kciuki!

Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade
Fot. SoundTrade

 

 


---------------------------------------------------------------------------

Najnowszy drukowany numer TopGuitar możesz kupić online:

kwietniowe wydanie TopGuitar (TG 04/2017).


Lub ściągnij wydanie na tablet/smartfon:
iOS: http://topguitar.pl/ios/
Android: http://topguitar.pl/android/


Zamów prenumeratę w promocji: http://topguitar.pl/sklep/

----------------------------------------------------------------------------