Jedną z najbardziej niesamowitych rzeczy na Bass Campie firmy Warwick jest fakt zgromadzenia w jednym miejscu najbardziej zapracowanych basistów świata z różnych stron muzycznej sceny. Jeśli uświadomimy sobie fakt, że bywają tam zarówno Lealand Sklar, jak i bohater tego artykułu – David Ellefson, ucząc i wypoczywając jednocześnie, jesteśmy blisko odkrycia fenomenu tej imprezy.
David to dla wielu basistów metalowy guru, którego gra na basie (przy użyciu kostki) jest wzorcowa i ze wszech miar godna naśladowania. Jego wkład w muzykę metalową, wyrażający się na przykład genialnymi liniami basu na płycie „Countdown to Extinction”, jest ogromny. David znalazł czas na wywiad dla TopBass i właśnie dzielimy się z Wami tego rezultatem. Ponieważ jest to pierwsza rozmowa na łamach TopGuitar, przeprowadzona podczas prac nad kolejnym albumem Megadeth, nasz wywiadowca Maciej Warda pokusił się o pytania szerzej traktującej jego karierę i podsumowujących jego basowe doświadczenie.
„Jedną z rzeczy, które wnoszę na Bass Camp, jest moja kostka i uświadomienie ludziom wartości i znaczenia kostki” – opowiada Dave Ellefson. „Jeśli jesteś kontrabasistą, nie będziesz grał rockabilly za pomocą smyczka, tylko palcami. Kiedy jednak przyjdzie ci grać w filharmonii, to zabierzesz ze sobą smyczek, bo nie będziesz przecież szarpał strun i tłukł w nie dłońmi jak w zespole rockabilly, kiedy grasz z orkiestrą”.
Więcej historii z życia Dave’a Ellefsona i początków Megadeth – na stronach lutowego wydania dodatku TopBass (tylko w TopGuitar 2/2015)!
Najnowsze wydanie magazynu TopGuitar do nabycia w całej Polsce w sieci Empik i kioskach Ruchu, w internecie (https://topguitar.pl/sklep/), a także w wersji mobilnej na tablety i smartfony z systemem iOS (https://topguitar.pl/ios/) lub Android (https://topguitar.pl/android/).