• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ArtyściWywiady

Dominik Cynar z Yellow Horse: „Nie zdarzyło mi się, żeby jakakolwiek symulacja zabrzmiała lepiej niż realny piec”

ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

NewsyNewsy artystyczne

„Jazz & Rock Standards” – nowa płyta Krzysztofa „Pumy” Piaseckiego

Newsy

Garba Touré z zespołu Songhoy Blues – tak brzmi pustynny blues z Mali

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

„Gramy na żywo w studiu” – Adrian Smith o nietypowej metodzie nagrywania Iron Maiden

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 26, 2025
Photography Stock Ruiz / Shutterstock.com
Udostępnij

Adrian Smith zdradził kulisy pracy Iron Maiden w studiu, podkreślając, że zespół od lat rejestruje swoje albumy w sposób bardzo organiczny — bez wcześniejszych prób, opierając się na energii chwili:

Można przyjąć, że istnieją dwa główne podejścia do pracy w studiu nagraniowym. Jedno opiera się na precyzyjnym przygotowaniu — wcześniejszych próbach, dokładnym szlifowaniu partii i rejestrowaniu utworów w sposób kontrolowany i zaplanowany. Drugie zaś stawia na spontaniczność: muzycy grają razem „na setkę”, starając się uchwycić prawdziwą energię, niepowtarzalną atmosferę chwili i dynamiki zespołu. Oba podejścia mają swoje miejsce w muzyce: pierwsze często sprawdza się w gatunkach wymagających technicznej perfekcji, drugie zaś w stylistykach, w których liczy się emocjonalna prawda i żywiołowość — jak w przypadku heavy metalu.

O tym, dlaczego Iron Maiden od lat wybiera metodę nagrywania „na żywo”, opowiedział w rozmowie z serwisem Ultimate Guitar Adrian Smith:

Proces nagrywania i komponowania jest bardzo różny w przypadku Iron Maiden i Richiego. Kiedy wchodzę do studia z Maiden, zwykle jest tam 25 osób. Masz zespół, gramy na żywo w studiu. Wszystko jest przygotowane do grania na żywo. Masz producenta i dwóch asystentów, są ludzie, którzy pracują w studiu, jest ekipa

Smith porównał to z sesjami jakie odbywa z Richiem Kotzenem:

„Richie i ja po prostu pracujemy w studiu, tylko my dwaj. Wszystko produkujemy, realizujemy sami. Więc to jest bardzo różne i bardzo organiczne. Wymieniamy się pomysłami. Siadamy z gitarami. To dość proste – ktoś przychodzi z pomysłem, rozwijamy go w trakcie, śpiewamy, piszemy, nagrywamy w trakcie i budujemy coś, aż jesteśmy z tego zadowoleni. Więc to jest naprawdę zupełnie inny proces”.

Smith kontynuował:

„Cóż, jak powiedziałem, Iron Maiden nagrywa na żywo. Richie i ja, budujemy to bardziej. Nie układamy wielu gitar i innych rzeczy. Mam na myśli, że to zasadniczo dwie gitary, bas i perkusja, z dogranymi wokalami i solówkami. Więc to jest dość proste, naprawdę

Adrian kontynuował:

„Dorastałem słuchając rocka z lat 70., wiesz, wczesnych lat 70.: Deep Purple, Black Sabbath, Bad Company, Free. Uwielbiam wszystkie te rzeczy. I dla mnie one są ponadczasowe, jak blues, a nawet muzyka folkowa. To muzyka opowiadająca historie i w pewien sposób używasz jej, aby samemu zacząć opowiadać historię, ale potem musisz ją przenieść gdzie indziej i właśnie tam próbujemy zrobić coś innego.

Melodia jest ponadczasowa. Dobra melodia na refren. I należy połączyć te rzeczy. Ponadto mamy dwóch śpiewających, co po prostu tworzy inną fakturę i coś innego, co próbuje zrobić tak inaczej z tym klasycznym gatunkiem rocka

- Advertisement -

TAGI: Adrian Smith, richie kotzen, studio
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Jared James Nichols radzi, by zwrócić uwagę na groove naszych riffów

Maciej Warda | TopGuitar maj 18, 2025
ArtyściWywiady

Kerry King: „Granie z przyjaciółmi jest ważniejsze, niż mi się wydawało”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Eddie Van Halen: „Jeśli robienie muzyki, której ludzie chcą słuchać, to sprzedawanie się, to tak – sprzedaję się. I jestem z tego dumny.”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Marty Friedman: „Kiedy słyszysz muzykę i masz wizję kogoś siedzącego przed metronomem, to nie jest zbyt sexy”

Maciej Warda | TopGuitar maj 16, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Nuno Bettencourt o swoich komentarzach wobec Guns N’ Roses: „To było trochę aroganckie, teraz to rozumiem”

Maciej Warda | TopGuitar maj 16, 2025
ArtyściWywiady

Tommy Emmanuel: „Nie potrafię czytać nut”

Maciej Warda | TopGuitar maj 14, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?