• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Newsy

Nuno Bettencourt i tajemnicza gitara z logo „Nuno”– czy to początek nowej marki?

Artykuły o artystachArtyści

YUNGBLUD zachwycił podczas pożegnalnego koncertu Black Sabbath

Newsy

Justin Hawkins: „Jeśli nie umiesz zagrać swoich pomysłów w 'E standard’, masz problem”

ArtyściWywiady

Mark Knopfler: „Dawno porzuciłem ambicję, by być wielkim gitarzystą”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ArtyściWywiady

Joe Perry o brzmieniu gitary w „Janie’s Got a Gun”: „Chciałem, żeby brzmiało paskudnie”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lis 10, 2024
Fot. Photography Stock Ruiz / Shutterstock.com
Udostępnij

Joe Perry stwierdził ostatnio, że gitara elektryczna sama z siebie nie wydaje złego brzmienia w żadnym przypadku. Nie ma złych brzmień i kropka. Na dowód tego podał przykład brzmienia jego gitary w megahicie „Janie’s Got a Gun”, które jest w jego opinii „nędzne”, co nie przeszkodziło Aerosmith wzlecieć na nim bardzo wysoko.

Dla Joego po prostu nie ma złych brzmień i w nowym wywiadzie dla Guitarist mówi, że najciekawsze z nich rodzą się z eksperymentowania i odwagi w ich wykorzystaniu. Jeśli gramy na starych wzmacniaczach, łatwiej o taki „brzydki” sound: „W przypadku efektów i kostek, które tworzą brzmienia, chodzi o to, jak ich używasz. Nawet coś, co brzmi jak zepsute, może się sprawdzić.

Jest stary, ale w zasadzie prawdziwy dowcip, że Marshall brzmiał najlepiej, gdy dzieliło go 15 minut od wybuchu. Działo się to, gdy lampy się nagrzewały, a może przedwzmacniacz aż za bardzo napędzał końcówkę mocy, a transformator się przegrzewał. Ale uzyskiwałeś ten 'sweet sound’ i oczywiście wzmak zaczynał wtedy dymić

„Teraz trudno jest doprowadzić do wybuchu wzmacniacza. Zrobili je tak kuloodpornymi. Nikt nie chce, żeby jego wzmacniacz smażył się podczas koncertu i nikt nie chce go zwracać po zakupie, ale myślę, że każdy ma ulubione brzmienie, które się sprawdza. Mam na myśli, że możesz użyć nawet takiego, które jest absolutnie paskudne”.

Okazuje się, że w miksie całego utworu, beznadziejny sound gitary może się świetnie skleić z korzyścią dla piosenki. Joe opisał swoje brzmienie w klasycznym utworze Aerosmith „Janie’s Got a Gun”: „Solo z 'Janie’s Got a Gun’ brzmiało dość źle i nędznie. Miałem gitarę sygnowaną przez Cheta Atkinsa, która miała brzmieć prawie jak akustyczna z jednym z pierwszych przetworników piezoelektrycznych. Jej natura była taka, że ​​jeśli ją podkręciłeś, brzmiała bardzo 'nieakustycznie’”.

Podłączyłem się do 15-watowego Marshalla do ćwiczeń – tranzystorowego wzmacniacza z lampą – i kiedy zacząłem go rozkręcać, zabrzmiało to dość paskudnie. Podkręciłem wszystko na maksa, i producent powiedział: 'Brzmisz okropnie. To nigdy nie zadziała’. A ja na to: 'Pozwól mi spróbować’. I zabrzmiało to tak, jak chciałem. Chciałem, żeby brzmiało paskudnie i gniewnie

„Nie użyłbym tego brzmienia gitary w zbyt wielu innych rzeczach, ale to przykład wzięcia brzmienia, na które większość ludzi by się obraziła, a które zadziałało w tym utworze”.

Zapytany o sekret brzmienia Joego Perry’ego, odpowiedział: „Nie za dużo przesteru. Nie lubię zbyt wielu zniekształceń, ponieważ psują one rzeczywisty ton gitary. Nie chcę tłumić dźwięku. Naprawdę zależy mi na czystych dźwiękach, a jeśli dążysz do przesterowania wszystkiego, stracisz brzmienie gitary”.

Jeśli dodasz przester, wszystko będzie brzmiało tak samo, niezależnie od tego, jakiej gitary użyjesz. Ale jeśli tego chcesz dla swojego stylu i to działa, to działaj. Lubię dźwięk z pewną definicją i słyszalnym brzmieniem gitary. Skłaniam się ku czystszemu brzmieniu

TAGI: Aerosmith, brzmienie, Janie's Got a Gun, Joe Parry, sound
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

W wieku 50 lat Jack White wreszcie stał się posiadaczem smartfona: „To dla mnie koniec albo początek”

Maciej Warda | TopGuitar lip 14, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Tony Iommi o ograniczeniach wynikających z wieku: „Gramy tak, jak gramy – tacy teraz jesteśmy”

Maciej Warda | TopGuitar lip 14, 2025
ArtyściWywiady

Robert Fripp stwierdził kiedyś, że Hendrixa nie interesowało granie na gitarze, a Clapton wyjątkowo przynudzał

Maciej Warda | TopGuitar lip 13, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Perfekcja albo rozpad. Children of Bodom i ciężar ambicji Alexiego Laiho

Maciej Warda | TopGuitar lip 12, 2025
ArtyściWywiady

Mark Knopfler: „Dawno porzuciłem ambicję, by być wielkim gitarzystą”

Maciej Warda | TopGuitar lip 11, 2025
Artykuły o artystachArtyści

YUNGBLUD zachwycił podczas pożegnalnego koncertu Black Sabbath

Maciej Warda | TopGuitar lip 10, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?