Organizatorzy dwóch największych imprez muzycznych – Musikmesse we Frankfurcie oraz NAMM w USA połączyli swe siły na gruncie rosyjskim, gdzie zainicjowali pierwsze w historii targi NAMM Musikmesse Prolight+Sound w Moskwie.
Blisko 190 wystawców z 18 krajów w dniach od 16 do 19 maja w Moskwie zaprezentowało grupie 6 300 zwiedzającym ofertę z zakresu produkcji, usług i dystrybucji, zarówno instrumentów i sprzętu, jak i samej muzyki. Pojawili się bowiem obok firm fonograficznych i dystrybutorów, producenci instrumentów muzycznych oraz sprzętu nagłaśniającego i oświetleniowego, a także media. Wszystkich połączył jeden cel – rozwój branży muzycznej w Rosji.
– Pierwszą edycję NAMM Musikmesse w Rosji bez wątpienia uważam za udaną – mówi Detlef Braun, członek zarządu Frankfurt Messe. – Moskiewskie targi były długo oczekiwanym wydarzeniem, które dla wielu lokalnych operatorów okazało się pierwszym krokiem w kierunku branży, jedyną jak do tej pory szansą zaprezentowania portfolio produktowego, a także porównania go z innymi – dodaje.
Z przebiegu spotkania usatysfakcjonowany był również Joe Lamond, dyrektor generalny NAMM. – Wielu z naszych dotychczasowych partnerów jest zainteresowanych zdobywaniem nienasyconych rynków. Rosja daje im tę szansę. Podczas czterech dni spędzonych w Moskwie, mieli szansę nawiązać nowe kontakty, które z całą pewnością wpłynęły na entuzjastyczne przyjęcie informacji o rozpoczęciu prac nad kolejną edycją, która odbędzie się w maju 2013 roku.
Oficjalnego wsparcia imprezie udzieliło rosyjskie Ministerstwo Kultury, w imieniu którego podczas oficjalnej ceremonii otwarcia głos zabrała sekretarz stanu Ekaterina Chukovskaya. – Targi muzyczne w Moskwie stanowią bardzo ważne wydarzenie dla krajowej branży muzycznej i kultury w ogóle – powiedziała. – Wyrażamy głęboką nadzieję, że zaobserwowane podczas spotkania zjawiska, a także atrakcyjne oferty dostawców na rynki światowe, zmobilizują lokalnych producentów i przyczynią się do ich aktywnego kreowania branży muzycznej w Rosji.
W rozmowach podsumowujących targi, wystawcy przywoływali przede wszystkim wartość poznawczą imprezy, która pozwoliła im doświadczyć realiów tak atrakcyjnego i chłonnego rynku ściany wschodniej. – Targi były dla nas nie tylko okazją by przyjrzeć się rosyjskiemu rynkowi muzycznemu, ale również przeprowadzić efektywne rozmowy z potencjalnymi partnerami – stwierdziła Doug Lady wiceprezes Hal Leonard.
– Właśnie na to czekaliśmy – powiedział Maxim Strashelyuk, kierownik ds. sprzedaży, Roland Rosja. – Duża frekwencja zwiedzających, a także wysoki profesjonalizm organizacji imprezy napawa nas optymizmem. Jestem pewien, że targi czeka świetlana przyszłość.
Wartością dodaną spotkania były liczne seminaria i szkolenia organizowane zarówno przez samych wystawców, jak i organizatorów. Spośród 50 tego typu eventów największym zainteresowaniem cieszyły się te dotyczące sprzętu oświetleniowego i nowoczesnych technologii dźwięku. Detalistom i hurtownikom dedykowano zaś NAMM University, w ramach którego nie tylko rosyjscy eksperci z dziedziny handlu dzielili się wiedzą na temat sprawdzonych sposobów poprawiania rentowności sklepów muzycznych.
Więcej:
www.musik.messefrankfurt.ru
www.namm.org/russia
źródło: materiały prasowe