• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

Artykuły o artystachArtyści

Richard Kruspe bardzo rozczarował się Fenderem Stratocasterem: „Sprzedałem tę gitarę”

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Garaż

Cereus „Light Under The Blue Wave”

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano wrz 3, 2014
Udostępnij

skład:
Michał Dąbrowski – wokal
Paweł Sikora – gitara, ambient
Konrad Pawłowski – bas
Łukasz Gańko – perkusja

strona internetowa: www.facebook.com/cereusband

Cereus łączy wpływy różnych wykonawców z domeny progresji, post-rocka i post-metalu, ale mimo iż elementy tych czy tamtych nietrudno byłoby wyłowić, to twórczość warszawiaków jest z całą pewnością oryginalna i już teraz można w niej dostrzec zalążki własnego stylu. Z uwagi na to, że skojarzenia ze znanymi nazwami mogłyby wyrządzić tyleż pożytku co szkody dla wyobrażenia sobie muzyki Cereus, trzeba jej po prostu posłuchać!

EP „Light Under The Blue Wave” zawiera cztery, chociaż tak naprawdę trzy utwory; „Requiem” zostało bowiem nagrane w wersji skróconej (tzw. radiowej) oraz pełnej, trwającej sześć minut. Początek tego hipnotycznego utworu może się trochę dłużyć z uwagi na wielokrotnie powtarzany motyw i choć mniej więcej od połowy kawałek się rozkręca, to wciąż płynie w jednym, ustalonym od początku tonie i rytmie. Dużo ciekawiej przedstawiają się dwie pozostałe pozycje: „Abyss” i „Kraken King” obfitują w interesujące zagrywki, przykuwając uwagę częstymi zwrotami i dopracowanymi zabiegami aranżacyjnymi. Niestety, liczne zmiany dynamiki nie są aż tak odczuwalne, jak w moim mniemaniu być powinny, a to za sprawą nie najlepszego miksu, który zupełnie nie oddaje przestrzeni i wielowymiarowości tej muzyki. Zastanawia też pewien brak spójności barwowej, bo z jednej strony progresywny klimat często kojarzymy z czystością, przejrzystością i sterylnością dźwięku, z drugiej mamy tu bardzo stonerowo ukierunkowaną gitarę – ciemną, gęstą i surową w stosunku do reszty instrumentów. Jakkolwiek połączenie jest to bardzo ciekawe, to wymaga jeszcze doszlifowania w celu skrystalizowania jednolitego brzmienia.

Niemniej, początki zespołu Cereus są bardzo obiecujące, przede wszystkim ze względu na świetne kompozycje opatrzone bardzo dobrym wokalem, a także na poziom zgrania wszystkich muzyków. Reszta to przede wszystkim kwestia produkcji, co zresztą potwierdza najnowszy, tegoroczny singiel „Cassiopeia”, w którym słychać pod tym względem pozytywną różnicę w stosunku do debiutanckiej EP-ki. Wewnętrzna złożoność tego utworu nie utrudnia jego odbioru, a można wręcz powiedzieć, że ułatwia i uprzyjemnia (zresztą tak samo dobrze słucha się wersji „podstawowej” co zawartej na singlu instrumentalnej, gdzie wokal zastąpiono klawiszami – do grupy w czerwcu dołączył nowy instrumentalista), co ponownie świadczy o klasie muzyków oraz tworzonego przez nich zespołu jako całości. Jestem pewien, że w odpowiednich warunkach studyjnych i pod okiem właściwych speców od realizacji, Cereus ma szansę poważnie zabłysnąć na fonograficznym firmamencie progrockowego podziemia.

Mikołaj Służewski

Cereus Light Under The Blue Wave

TAGI: Cereus, Light Under The Blue Wave
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Folya – „W nieskończoność”
GarażMuzyka

Folya – „W nieskończoność” (2018)

Jakub Milszewski | TopGuitar cze 26, 2020
Revival – „Revival”
GarażMuzyka

Revival – „Revival” (2019)

Jakub Milszewski | TopGuitar cze 26, 2020
GarażMuzyka

Garaż – Monasterium i Baṣnia

Maciej Warda | TopGuitar maj 21, 2020
Garaz logo
GarażMuzyka

Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

Jakub Milszewski | TopGuitar lut 26, 2019
Garaz logo
GarażMuzyka

Garaż 12/2018: Spitfish, Piołun

Jakub Milszewski | TopGuitar lut 4, 2019
Garaz logo
GarażMuzyka

Garaż 11/2018: Mound, Veal

Jakub Milszewski | TopGuitar sty 2, 2019

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?