• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Sprzęt

Slash o odejściu od Marshalla na rzecz Magnatone: „Z czasem zacząłem się rozczarowywać”

61
ImprezyReportaże i relacje

TSA MNKWL w Teatrze Stu w Krakowie – rejestracja płyty live

ArtyściWywiady

Mark Knopfler: „Dawno porzuciłem ambicję, by być wielkim gitarzystą”

ArtyściWywiady

Robert Fripp stwierdził kiedyś, że Hendrixa nie interesowało granie na gitarze, a Clapton wyjątkowo przynudzał

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
NewsyNewsy artystyczne

Jak ćwiczy Joe Satriani?

Armin Szymański | TopGuitar
Armin Szymański | TopGuitar Opublikowano mar 20, 2018
Joe Satriani, fot. Joseph Cultice
Joe Satriani, fot. Joseph Cultice
Udostępnij

Z okazji wczorajszego niesamowitego koncertu G3 na warszawskim Torwarze, postanowiliśmy przytoczyć fragmenty wywiadu, w którym słynny Satch rozmawiał z Tedem Drozdowskim m.in. na temat jego podejścia do ćwiczenia gry na gitarze.

 

„Nie mam  [konkretnego programu ćwiczeń] ale gram każdego dnia, chyba że jestem zmuszony, żeby tego nie robić – jak gdy np. jestem po 23 godzinnej podróży samolotem i mam koncert do zagrania, albo po prostu za dużo grałem przez jakiś czas i potrzebuje 3 dni odpoczynku, czy coś.

Ale generalnie, gram każdego dnia, przynajmniej przez godzinę, a jeśli komponuję, to mogę grać nawet 8, czy 9 godzin dziennie. I jest to bardzo specyficzne. Mogę grać jeden utwór w kółko, żeby tylko go dokładnie rozpracować.

Jeśli to jakiś konkretny utwór, który ma w sobie coś naprawdę trudnego, mogę go grać na jednej gitarze, przez jeden wzmacniacz, 45 minut włączony, 2 godziny wyłączony, 45 minut włączony, 2 godziny wyłączony… tylko po to żeby całkowicie zaznajomić się z techniką, która na etapie komponowania jest tak świeża, że może być dla mnie uciążliwa.

Konstruuje więc plan ćwiczeń, w którym pozbywam się tej uciążliwości, aż czuję się z tym materiałem wystarczająco komfortowo, aby móc wyrażać z jego pomocą siebie.
Ostatnim etapem, jeśli wiem, że wybieram się w trasę koncertową, jest ogrywanie setu koncertowego raz lub dwa razy dziennie przez następne sześć tygodni. Każdego dnia. Ustalam jakie gitary ze sobą zabiorę, jakie efekty, wzmacniacze i jak zagram poszczególne piosenki od początku do końca. To może wydawać się przesadą.

(…) Ja po prostu chcę odkryć tyle różnych sposobów na zagranie czegoś, ile tylko potrafię. I to wydaje się mi pomagać, bo muszę powiedzieć, że wraz z nadejściem G3 w 1996 roku, nauczyłem się ponownie z pierwszej ręki, że inni gitarzyści nie mają takich samych problemów jak ja.

Granie obok Steve’a Vaia, Paula Gilberta, czy Johna Petrucciego jest bardzo satysfakcjonujące, ale również przerażające. Oni są utalentowani w rzeczach, w których ja nie jestem i zachwyca mnie to.

Więc nauczyłem się tak kompleksowo przygotowywać. Nie dlatego, że zamierzam wejść na scene i zagrać dokładnie to co wyćwiczyłem – jest wręcz przeciwnie. Przygotowuje się do wariacji. Nawet utwory, które znam do przesady, jak „Surfing With the Alien”, który np. przez połowę czasu będę grał bez pedału wah-wah, żeby tylko nie koncentrować się przesadnie na samym wah-wah.

I myślę w ten sposób, że ‘Gram ten utwór już od 30 lat, ale może zagrałbym tę frazę tutaj, zamiast tam.’ I nieustannie to robię. Zagram melodię na różnych strunach; zagram zupełnie inne solo, sprawdzę inne palcowanie, kostkowanie. Przetestuję inną grubość kostki, może gitarę bez ramienia whammy. Trochę to pozmieniać, żeby zobaczyć, czy mogę zyskać nowe spojrzenie na to co dany utwór ma do zaoferowania.

 

 

Joe Satriani zagrał w dniu wczorajszym koncert w Polsce, będący częścią trasy G3, na której promuje swój nowy album „What Happens Next”:

 

 

Źródło: www.ultimate-guitar.com

TAGI: G3, Joe Satriani, what happens next
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

NewsyNewsy artystyczne

Tim Henson reaguje na słowa Kirka Hammetta: „Zabierz nas w trasę, stary. Serio. Pogadajmy o tym przy piwie”

Maciej Warda | TopGuitar lip 16, 2025
PRS SE NF 53 (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

SE NF 53 – nowa gitara firmy PRS Guitars

Redakcja | TopGuitar lip 15, 2025
Gary Holt z gitarą ESP w 2019 roku (fot. L Paul Mann / Shutterstock.com)
NewsyNewsy sprzętowe

Gary Holt i jego gitary ESP

Redakcja | TopGuitar lip 14, 2025
NewsyNewsy artystyczne

„To miała być płyta instrumentalna” – Tony Iommi o nadchodzącym solowym albumie

Maciej Warda | TopGuitar lip 14, 2025
Newsy

Tony Iommi opowiada, że Bill Ward… wyglądał jak Gollum i odbierał apetyt Geezerowi

Maciej Warda | TopGuitar lip 12, 2025
Line 6 Helix Stadium XL Floor (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Line 6 ujawnia pierwsze informacje o emulacjach wzmacniaczy w serii Helix Stadium

Redakcja | TopGuitar lip 11, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?