• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Najnowszy numer
  • Gdzie kupić?
  • Zamów prenumeratę
    • Prenumerata dwuletnia
    • Prenumerata półroczna
    • Prenumerata roczna
    • Pakiet 10: prenumerata TopGuitar + CD Richard Bona + 2CD i DVD Marcus Miller
    • Pakiet 11: prenumerata TopGuitar + DVD Love De Vice + CD WAMI
    • Pakiet 12: prenumerata TopGuitar + CD IRA + CD Patrycja Markowska + CD Kreuzberg
    • Pakiet 13: prenumerata TopGuitar + 3xDVD Oblicza rocka
    • Pakiet 14: prenumerata TopGuitar + CD Poduszkowiec 2.0 + CD Cafe Night&Day vol. 3
    • Pakiet 15: prenumerata TopGuitar + książka Cliff Burton + DVD Black Sabbath
    • Pakiet 2: prenumerata TopGuitar + książka Nergal + CD Jacek Karzaklewski
    • Pakiet 5: prenumerata TopGuitar + książka Joy Division + CD Jimi Hendrix
    • Pakiet 6: prenumerata TopGuitar + książka Prince + CD John Mayer
    • Pakiet 7: prenumerata TopGuitar + książka kucharska Paul McCartney + CD Paul McCartney
    • Pakiet 9: prenumerata TopGuitar + książka Bob Marley + CD Foster The People
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Jerry Cantrell zakończył nagrania swojego solowgo albumu

      Jerry Cantrell zakończył nagrania swojego solowgo albumu

      Sophie Lloyd dostała gitarę od Matta Bellamy'ego

      Sophie Lloyd dostała gitarę od Matta Bellamy'ego

      Wojtek Cugowski & Kruk - wspólna płyta w klimacie klasycznego hard rocka

      Wojtek Cugowski & Kruk - wspólna płyta w klimacie klasycznego hard rocka

      Gitarzysta Supertramp, Carl Verheyen nagrał kolejny solowy album

      Gitarzysta Supertramp, Carl Verheyen nagrał kolejny solowy album

    • Newsy sprzętowe
      Duesenberg Alliance Series Jeff DaRosa

      Duesenberg Alliance Series Jeff DaRosa

      Jason Becker zaprojektował nową gitarę!

      Jason Becker zaprojektował nową gitarę!

      Line 6 HX Stomp XL – nowy procesor gitarowy

      Line 6 HX Stomp XL – nowy procesor gitarowy

      Two Notes Torpedo C.A.B. M zmienia się w  Torpedo C.A.B. M+

      Two Notes Torpedo C.A.B. M zmienia się w Torpedo C.A.B. M+

    • TopVideo
      11 najlepszych momentów Eddiego Van Halena

      11 najlepszych momentów Eddiego Van Halena

      Megadeth "Symphony of Destruction" - proroczy teledysk

      Megadeth "Symphony of Destruction" - proroczy teledysk

      Ostatni koncert Van Halen w całości dostępny na YouTube

      Ostatni koncert Van Halen w całości dostępny na YouTube

      Metallica - nowe video z koncertu!

      Metallica - nowe video z koncertu!

  • Artyści
    • Wywiady
      Konrad Wojda z Farben Lehre - wywiad

      Konrad Wojda z Farben Lehre - wywiad

      Kirk Hammett - rozmowa o kondycji współczesnej gitary

      Kirk Hammett - rozmowa o kondycji współczesnej gitary

      Steven Wilson ponownie przemówił i... obraził zespół Greta Van Fleet

      Steven Wilson ponownie przemówił i... obraził zespół Greta Van Fleet

      Bartek Jończyk o gitarach Yamaha Pacifica i swoim muzycznym życiu - wywiad

      Bartek Jończyk o gitarach Yamaha Pacifica i swoim muzycznym życiu - wywiad

    • Artykuły
      Miley Cyrus: "W muzyce rock'n'rollowej jest wolność, której życzę każdemu gatunkowi"

      Miley Cyrus: "W muzyce rock'n'rollowej jest wolność, której życzę każdemu gatunkowi"

      Przyjaźń Toma Morello i Teda Nugenta - jak można wznieść się ponad politykę

      Przyjaźń Toma Morello i Teda Nugenta - jak można wznieść się ponad politykę

      Steve Vai i jego trzaskający palec

      Steve Vai i jego trzaskający palec

      Nergal broni się w sądzie i zakłada fundusz Ordo Blasfemia

      Nergal broni się w sądzie i zakłada fundusz Ordo Blasfemia

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Krzysztof "Puma" Piasecki & Adam Wendt - "We See The Light 59/62"

      Mateusz Puławski „13th Heron” - recenzja

      Mateusz Puławski „13th Heron” - recenzja

      The Freuders "Warrior" - recenzja

      The Freuders "Warrior" - recenzja

    • TopLegendy
      Black Sabbath "Sabbath Bloody Sabbath" - pomogły paranormalne okoliczności

      Black Sabbath "Sabbath Bloody Sabbath" - pomogły paranormalne okoliczności

      Roger Waters "The Wall. Live in Berlin" - wyjątkowe wykonanie arcydzieła

      Roger Waters "The Wall. Live in Berlin" - wyjątkowe wykonanie arcydzieła

      AC/DC "For Those About To Rock (We Salute You)" - bardzo wybuchowa płyta

      AC/DC "For Those About To Rock (We Salute You)" - bardzo wybuchowa płyta

      "Led Zeppelin II" - ciekawostki i kulisy powstania

      "Led Zeppelin II" - ciekawostki i kulisy powstania

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Gitarowy Rekord Świata w czasach pandemii. Pierwsze szczegóły tegorocznej edycji

      Gitarowy Rekord Świata w czasach pandemii. Pierwsze szczegóły tegorocznej edycji

      Eric Clapton rezygnuje z koncertów w 2021 roku

      Eric Clapton rezygnuje z koncertów w 2021 roku

      Genesis robi próby i przenosi trasę na wrzesień 2021

      Genesis robi próby i przenosi trasę na wrzesień 2021

      Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 31 stycznia

      Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 31 stycznia

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Prezentacja produktów HK Audio i Hughes & Kettner w gdańskim klubie Parlament

      Prezentacja produktów HK Audio i Hughes & Kettner w gdańskim klubie Parlament

      Adam Palma wraca do formy - fotorelacja z koncertu w Jerzwałdzie

      Adam Palma wraca do formy - fotorelacja z koncertu w Jerzwałdzie

      Soundela 2020 - za nami pierwsza tura warsztatów

      Soundela 2020 - za nami pierwsza tura warsztatów

      Orkiestra 50 gitar elektrycznych

      Orkiestra 50 gitar elektrycznych

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb

      Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb

      NUX Loop Core Deluxe

      NUX Loop Core Deluxe

      Markbass Little Mark Vintage D2

      Markbass Little Mark Vintage D2

      Electro-Harmonix Triple Foot Controller

      Electro-Harmonix Triple Foot Controller

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Martin D-18 Elvisa Presleya sprzedany za ponad milion dolarów

      Martin D-18 Elvisa Presleya sprzedany za ponad milion dolarów

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

    • Porady muzyczne
      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Jak pokonać stres na scenie? 5 kroków do opanowania tremy

      Jak pokonać stres na scenie? 5 kroków do opanowania tremy

      Jak zagrać na gitarze "Nie płacz Ewka"

      Jak zagrać na gitarze "Nie płacz Ewka"

      Music Export Poland podsumowuje pomoc dla muzyków

      Music Export Poland podsumowuje pomoc dla muzyków

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
Test: Avid Eleven Rack
Home
Sprzęt
Sprzęt na Topie

Test: Avid Eleven Rack

7 kwietnia 2011 Redakcja | TopGuitar 3209

Przeczytaj również

Nux Cerberus - test
Nux Cerberus - test
ART TransX – 2-kanałowy preamp
ART TransX – 2-kanałowy preamp

     Pewnie nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że wszyscy gitarzyści czekają na taki dzień, w którym w jednej małej skrzynce otrzymają rewelacyjne  symulacje swoich ulubionych wzmacniaczy, kolumn, efektów i mikrofonów. Wtedy na gitarowym horyzoncie zostaną już tylko sprzętowi talibowie okopani selenowym stosem.

Avid Eleven Rack

Avid Eleven Rack

     Dobry, zawodowy wzmacniacz, kolumna i efekty to koszt około 15 tysięcy złotych. To również kilogramy, które trzeba nosić, wiele metrów kabli, którymi trzeba to wszystko spinać, wiele cennych minut, które trzeba stracić na prace fizyczne i złośliwość przedmiotów martwych – awaria lampy czy kabla. Czasem potrafi to skutecznie odbierać radość grania. Sprzęt z trudem gromadzimy przez lata, inwestując swój czas i pieniądze. No, ale za to kiedy już zdobędziemy upragniony zestaw, to brzmi on jak złoto… dopóty, dopóki na widnokręgu nie pojawi się jakiś nowy, lepszy obiekt westchnień. Wtedy poszukiwawcza gorączka zaczyna się od nowa. Aktualny sprzęt wystawiamy na aukcję za pół ceny i po tygodniach albo miesiącach – bo oprócz wzmacniacza trzeba sprzedać efekty, przecież lepiej zabrzmią tylko te, których właśnie nie mamy – wreszcie jest kompletny, nowy, pięknie brzmiący zestaw! Historia oczywiście w tym miejscu się nie kończy i ma łatwo przewidywalny ciąg dalszy: znowu lepszy sprzęt, potem za dużo gratów, redukcja sprzętu, znowu nie brzmi!

Od pierwszego kontaktu z Eleven Rackiem daje się zauważyć wyraźny postęp w stosunku do urządzeń starszych technologicznie.

    Tak zwany GAS (Gear Acquisition Syndrome, czyli syndrom zdobywania sprzętu) jest coraz częściej występującym zjawiskiem również w naszym, bądź co bądź nie najbogatszym kraju. Właściwie dotyczy każdego, kto poważnie traktuje gitarę. Odkąd pojawiła się technologia modelingowa, każdy GAS-maniak (czytaj: gitarzysta) łasym okiem patrzy na wszystkie nowości pojawiające się na tym polu. Jak by to było wspaniale mieć wszystkie najlepsze wzmacniacze, kolumny i efekty świata! Firma Avid, znana przede wszystkim z Pro Toolsa, dotychczas produkowała głównie software, ale debiutując Eleven Rackiem w postaci hardware’owej, stała się od razu poważnym graczem. Na rynku mamy zatem trzech najpoważniejszych rywali w dziedzinie modelowania brzmień: Line 6 POD HD500, Avid Eleven Rack oraz Fractal Axe-Fx.

Avid Eleven Rack

Wejście True Z czyli „prawdziwa impedancja”. Bardzo korzystnie wpływa na współpracę gitary i potencjometru volume z urządzeniem.

   Wiele hałasu o Eleven Rack 11R jest obecnie pośród gitarowych forów na całym świecie jednym z najgoręcej dyskutowanych tematów. Dowodzi to, jak ważnym problemem jest możliwość nagrywania gitar w prosty, ale profesjonalny sposób w studiu czy w domu przy pomocy sprzętu, który również można wykorzystać podczas gry live na scenie. Cały czas jednak problemem był sposób, w jaki zachowywały się modellery podczas gry, który można określić jako mało organiczny. Brzmienie lampowego wzmacniacza, mimo że udawane, musi dawać grającemu wrażenie obcowania z prawdziwym lampowym wzmacniaczem i musi przy tym być dobre. Tylko wtedy produkt ma szanse stać się poważnym narzędziem, nie zabawką. Takie nadzieje pokładają w Elevenie wszyscy GAS-maniacy (z uporem zamiennie dla słowa „gitarzyści”) również z powodu jego w miarę przystępnej ceny. Dla przypomnienia, mniej funkcjonalny jeśli chodzi o nagrywanie, a będący na rynku w niezmienionej formie od czterech lat Fractal Axe-Fx jest ponad dwa razy droższy. Zanim jednak o samym brzmieniu 11R, wyjaśnijmy sobie, czym jest Eleven, czym nie jest i co go wyróżnia spośród konkurencji. Choć w środku ażurowej obudowy typu rack 2U widać delikatne pomarańczowe światło, to wewnątrz próżno szukać lamp elektronowych, jest za to dobrej klasy komputer 11R nie jest tylko preampem, lecz urządzeniem emulującym każdy poszczególny element gitarowego toru dźwiękowego. Jest to jedyne na chwilę obecną zewnętrzne urządzenie dla gitarzystów w pełni zintegrowane z Pro Toolsem; pomyślane tak, aby wykorzystać w pełni możliwości tego systemu. Sygnał gitary może być rejestrowany w trzech postaciach, na trzech różnych trackach. Pierwszy to czysty sygnał bez efektów, który może być użyty w późniejszym reampingu.

Avid Eleven Rack

Gniazdo mikrofonowe z napięciem Phantom pozwala na wykorzystanie 11R jako interfejsu do nagrywania wokalu czy gitary akustycznej. Jeżeli sygnał pomimo minimalnego gainu nadal jest za duży, możemy pomóc sobie przełącznikiem Pad, obniżającym sygnał o 20 dB.

     Drugi track to sygnał po wyjściu z Avid Eleven Racka, czyli z efektami, wzmacniaczami etc. Trzeci czyni Elevena bardzo wyjątkowym na tle konkurencji, gdyż w nim możemy osadzić wszelkie ustawienia urządzenia, jakich dokonaliśmy podczas nagrywania tracku. To może uratować honor niejednego realizatora, kiedy później zachodzi potrzeba przywołania sesji w celu zastąpienia wcześniej nagranej gitary. Kolejnym wielkim atutem Eleven Racka jest zupełny brak latencji podczas gry live. Latencja jest zmorą podczas nagrywania gitar przy użyciu wszelkiego rodzaju wtyczek. Tutaj problem nie istnieje, gdyż sygnał procesowany jest w osobnym komputerze, jakim jest 11R. Również niebagatelnym atutem na korzyść Elevena jest fakt, że kupujący otrzymuje w komplecie program Pro Tools LE.

Brzmienie Avid Eleven Rack

To obecnie jedyne zewnętrzne urządzenie dla gitarzystów w pełni zintegrowane z Pro Toolsem.

    Konstruktorzy potraktowali poważnie sprawę jakości i komfortu pracy z urządzeniem i trzeba przyznać, że od pierwszego kontaktu z Eleven Rackiem daje się zauważyć wyraźny postęp w stosunku do urządzeń starszych technologicznie. Po pierwsze, znakomicie współpracuje z oprogramowaniem; po drugie, łatwo można edytować brzmienie podczas pracy live; po trzecie i najważniejsze, podatność na artykulację i dynamika, jaką dysponuje 11R, sprawia, że gra na nim do złudzenia przypomina uczucie, jakie towarzyszy pracy z prawdziwym lampowym wzmacniaczem.

Avid Eleven Rack

Avid Eleven Rack

     Eleven posiada unikalne wejście gitarowe True-Z z automatycznie dopasowującą się do instrumentu impedancją wejściową. Sposób doboru impedancji odbywa się nie za pomocą symulacji, a klasycznie – analogowo, poprzez odpowiednio włączony rezystor i kondensator. Pozwala to na praktyczne wykorzystanie potencjometru volume w gitarze do takich zastosowań, jakie znajduje podczas pracy z lampowcem. Możemy zatem w całkiem naturalny sposób odejmować trochę sygnału gitary, co oczywiście przekłada się na sposób wysterowania wybranego wirtualnego wzmacniacza i naturalnie zmienia nieco kolor dźwięku. Avid Eleven Rack nie oferuje symulacji wszystkich wzmacniaczy, jakie pokazały się na naszej planecie, a czym niemal dysponuje Axe-Fx. Prawdopodobnie większość gitarzystów zadowoliłaby się dwiema dobrymi symulacjami: czystą i przesterowaną z możliwością uzyskania fajnego crunchu. Chcę przez to powiedzieć, absolutnie nie umniejszając znakomitemu Fractalowi, że jak każdy zamieniłbym ilość na jakość. No ale skoro jest jakość, to ilość mi nie przeszkadza. Eleven posiada symulacje Fendera, Voxa, Marshalla, Soldano oraz Mesa/Boogie. Znam dobrze brzmienie fenderowskiego Blackface’a i wiem, jak dobry jest ten wzmacniacz. Niestety, takiego cleanu, z przykrością stwierdzam, jeszcze w postaci symulowanej nie ma żaden z producentów.

Avid Eleven Rack

Ilość wejść i wyjść pozwala na wszelkie możliwe konfiguracje urządzenia. Dzięki pętli efektowej możemy użyć własnych ulubionych stompboxów, które dzięki temu, że Pro Tools zgrywa materiał w czasie rzeczywistym, zadziałają należycie. Bez Eleven Racka potrzebna byłaby do tego celu zaawansowana karta dźwiękowa.

     VOX w Elevenie istnieje tylko w postaci przesterowanego Top Boosta. Szkoda że nie ma wersji czysto brzmiącej, bo rzężący VOX, choć modny i całkiem dobrze brzmiący, to jednak moim zdaniem trochę za mało. Marshall w wersji Plexi oraz JCM 800 prezentuje się bardzo interesująco, zwłaszcza że daje się skutecznie w wirtualny sposób dopalić np. Tube Screamerem. Soldano (SLO-100) w postaciach Clean, Crunch oraz Lead pozwala ukręcić bardzo szerokie spektrum nowoczesnych i dobrych brzmień. Najmocniejszym w moim odczuciu punktem Elevena są symulacje Mesa Dual Rectifier. Brzmią one bardzo dobrze w zakresie od lekkich do mocnych przesterowań.

Avid Eleven Rack

Avid Eleven Rack w wersji hardware’owej i software’owej z widocznym otwartym panelem Pro Toolsa.

      Urządzenie oferuje również brzmienia wielu najpopularniejszych kostek, jak wspomniany Tube Screamer, czy Memory Man. Jest też taśmowy, bardzo dobry zresztą Echoplex. Ale to, co mnie ucieszyło najbardziej podczas ogrywania Eleven Racka, szczególnie w przypadku przesterów, to czystość i naturalność brzmień.

Avid Eleven Rack

Avid Eleven Rack w wersji hardware’owej i software’owej z widocznym otwartym panelem Pro Toolsa.

     Dźwięk jest wolny od cyfrowych artefaktów, które w przypadku mniej doskonałych emulatorów potrafią objawiać się dodatkowymi, paskudnie brzmiącymi składowymi harmonicznymi, przybierającymi niekiedy postać wyraźnie słyszalnych interwałów. Zdumiewające, ale prawdziwe! Tutaj przestery nie bzyczą, nie są zapiaszczone i zamulone. Ponadto rodzaj użytego przetwornika w gitarze wyraźnie przekłada się na charakter dźwięku; single brzmią jak single, a humbuckery jak humbuckery. Pięciopozycyjny przełącznik w Stracie wreszcie ma swoje zastosowanie. To naprawdę duży postęp! O brzmieniu można rzecz jasna pisać tysiące słów, ale parę sekund usłyszanego dźwięku opisze to lepiej. Pomimo że, jak wspomniałem, brzmienia czyste w moim odczuciu trochę niedomagają, Avid Eleven Rack posiada szereg niekwestionowanych zalet, które w wielu przypadkach mogą go uczynić jedynym słusznym narzędziem pracy. Można poniekąd usprawiedliwić tutaj twórców Elevena – Fractal Axe-Fx też kuleje na tym polu, a ja obawiam się, że jeszcze długo nie usłyszymy satysfakcjonujących czystych brzmień a’la Fender Twin, VOX AC30 czy Mesa Lone Star. Brzmienie przesterowane jest z natury bardziej zniekształcone i skompresowane, przez co łatwiejsze do symulowania, albo raczej ucho ludzkie daje się tutaj łatwiej oszukać. Eleven dla osób dużo nagrywających i podróżujących lub nie mających możliwości głośnego grania i nagrywania w domu, jest wybawieniem. Jego wszechstronność, jakość brzmienia, łatwość użycia i konfigurowania, to rzeczy, które doceni każdy pracujący gitarzysta.

Avid Eleven Rack

Avid Eleven Rack

Ogólna ocena testu Avid Eleven Rack

     Z pewnością w ciągu następnych lat dokona się taki skok technologiczny, który pozwoli jeszcze lepiej symulować zjawiska, jakie zachodzą w gitarowym sprzęcie, również te losowe, które są integralną częścią brzmienia. Jednak rozwiązań pomocnych w codziennej pracy wszyscy gitarzyści potrzebują już dziś. Biorąc pod uwagę brzmienie, możliwości oraz cenę, Avid Eleven Rack jest na dzień dzisiejszy najpoważniejszą propozycją dla muzyka o przeciętnej zasobności portfela.

Avid Eleven Rack

Avid Eleven Rack – Pro Tools

     Pomyślany dla gitarzystów i przez gitarzystów, czego wynikiem jest wysoki komfort pracy, jaki oferuje. W pakiecie otrzymujemy najlepsze na naszej planecie oprogramowanie do rejestracji i edycji dźwięku, jakim jest ProTools, a pełnię zalet odkrywa się właśnie po dłuższym obcowaniu Eleven Racka z Pro Toolsem.

Autor: Grzegorz Ufnal
sprzęt dostarczył: www.digipark.pl
strona producenta: www.avid.com

  • Tags
  • Avid
  • procesor
  • TopStudio

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Metronom cyfrowy KORG Micrometro
Previous article Test: Tech 21 SansAmp Character Series VT Bass

Redakcja | TopGuitar

Magazyn TopGuitar to opiniotwórcze czasopismo i portal, skierowany do profesjonalnych gitarzystów i basistów oraz wszystkich miłośników gitary i muzyki gitarowej. Wydawany drukiem od 2005 r.

INNE

Przypominamy na czym grał Alexi Laiho Sprzęt
18 lutego 2021

Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb Testy
31 grudnia 2020

Electro-Harmonix Oceans 12 Dual Stereo Reverb

Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5 Sprzęt
29 grudnia 2020

Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię Sprzęt
30 listopada 2020

Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

NUX Loop Core Deluxe Testy
30 października 2020

NUX Loop Core Deluxe

Markbass Little Mark Vintage D2 Testy
30 października 2020

Markbass Little Mark Vintage D2

John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze Sprzęt
17 października 2020

John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

Electro-Harmonix Triple Foot Controller Testy
14 października 2020

Electro-Harmonix Triple Foot Controller

Electro-Harmonix Cntl Knob Static Expression Pedal Testy
5 października 2020

Electro-Harmonix Cntl Knob Static Expression Pedal

Facebook Comments

Najnowsze artykuły
6 marca 12:57
Artyści

Miley Cyrus: “W muzyce rock’n’rollowej jest wolność, której życzę każdemu gatunkowi”

6 marca 10:33
Newsy

Jerry Cantrell zakończył nagrania swojego solowgo albumu

6 marca 9:48
Newsy

Sophie Lloyd dostała gitarę od Matta Bellamy’ego

5 marca 11:08
Newsy

Wojtek Cugowski & Kruk – wspólna płyta w klimacie klasycznego hard rocka

5 marca 9:24
Artyści

Przyjaźń Toma Morello i Teda Nugenta – jak można wznieść się ponad politykę

5 marca 7:52
Newsy

Gitarzysta Supertramp, Carl Verheyen nagrał kolejny solowy album

4 marca 9:54
Newsy

Adrian Smith i Richie Kotzen prezentują nowy kawałek

4 marca 9:31
Imprezy

Gitarowy Rekord Świata w czasach pandemii. Pierwsze szczegóły tegorocznej edycji

4 marca 8:13
Artyści

Konrad Wojda z Farben Lehre – wywiad

3 marca 20:57
TopSpecial

Najlepsze rockowe albumy koncertowe – Top 11

3 marca 14:25
Newsy

Duesenberg Alliance Series Jeff DaRosa

3 marca 9:49
Newsy

Jason Becker zaprojektował nową gitarę!

  • TopGuitar na tablety (Android)
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2017. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press

Cookies

Ta strona używa plików cookies (niezbędne do prawidłowego działania). Więcej informacji