• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Megadeth i "Soldier On!" - singiel z nadchodzącej płyty "The Sick, The Dying and The Dead"

      Megadeth i "Soldier On!" - singiel z nadchodzącej płyty "The Sick, The Dying and The Dead"

      Muzycy zespołu Crown the Empire endorserami ESP Guitars

      Muzycy zespołu Crown the Empire endorserami ESP Guitars

      Julian Lage szykuje dla nas gitarowa ucztę w postaci nowej płyty "View With A Room"

      Julian Lage szykuje dla nas gitarowa ucztę w postaci nowej płyty "View With A Room"

      Robert Cichy gra polskie lata 70. Tym razem opracował utwór "Kwiaty niczyje" zespołu Kram

      Robert Cichy gra polskie lata 70. Tym razem opracował utwór "Kwiaty niczyje" zespołu Kram

    • Newsy sprzętowe
      Orange Amplification prezentuje nowy O Bass

      Orange Amplification prezentuje nowy O Bass

      Striker Collection – nowe linia gitar firmy Kramer

      Striker Collection – nowe linia gitar firmy Kramer

      Pierwsze zestawy głośnikowe Markbass MB58R dostępne we wrześniu

      Pierwsze zestawy głośnikowe Markbass MB58R dostępne we wrześniu

      Mark Blasquez demonstruje gitarę Takamine P3NY

      Mark Blasquez demonstruje gitarę Takamine P3NY

    • TopVideo
      Przypominamy sytuację, gdy Slash został zaatakowany przez szalonego fana - ochroniarz dopadł go w ostatniej chwili

      Przypominamy sytuację, gdy Slash został zaatakowany przez szalonego fana - ochroniarz dopadł go w ostatniej chwili

      Zanim wyruszycie w trasę, nagrajcie się na żywo - tak, z korzyścią dla siebie i fanów, zrobił zespół Tosteer

      Zanim wyruszycie w trasę, nagrajcie się na żywo - tak, z korzyścią dla siebie i fanów, zrobił zespół Tosteer

      Orion, Negral i Seth prezentują swoje gitary ESP Guitars grając „Ov My Herculean Exile” z nadchodzącej płyty Behemoth

      Orion, Negral i Seth prezentują swoje gitary ESP Guitars grając „Ov My Herculean Exile” z nadchodzącej płyty Behemoth

      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

  • Artyści
    • Wywiady
      Phil Collen z Def Leppard: "Wciąż czekam na kogoś takiego jak Prince, albo Led Zeppelin"

      Phil Collen z Def Leppard: "Wciąż czekam na kogoś takiego jak Prince, albo Led Zeppelin"

      Bartek Grzanek z zespołu Tosteer: "Używałem PRS Tremonti z początku lat 2000 - fantastyczna gitara z jedną tylko wadą - nie była stratem"

      Bartek Grzanek z zespołu Tosteer: "Używałem PRS Tremonti z początku lat 2000 - fantastyczna gitara z jedną tylko wadą - nie była stratem"

      Tomasz Sadlak z HATE: "Najfajniej jest jak bas łamie żebra, ale niekoniecznie na scenie"

      Tomasz Sadlak z HATE: "Najfajniej jest jak bas łamie żebra, ale niekoniecznie na scenie"

      Rafał Sarnecki: "Dla mnie zawsze cenniejsze było posiadanie własnego stałego zespołu niż zapraszanie gwiazd"

      Rafał Sarnecki: "Dla mnie zawsze cenniejsze było posiadanie własnego stałego zespołu niż zapraszanie gwiazd"

    • Artykuły
      Perkusista Anthrax Charlie Benante do krytyków nadchodzących koncertów Pantery: "Nie przychodźcie"

      Perkusista Anthrax Charlie Benante do krytyków nadchodzących koncertów Pantery: "Nie przychodźcie"

      Zmarł Bill Pitman, legendarny gitarzysta The Wrecking Crew

      Zmarł Bill Pitman, legendarny gitarzysta The Wrecking Crew

      Ogień na scenie - pomiędzy show a katastrofą

      Ogień na scenie - pomiędzy show a katastrofą

      Jak Guns N' Roses dzielili kasę z tantiem autorskich po wydaniu "Apetite For Destruction"

      Jak Guns N' Roses dzielili kasę z tantiem autorskich po wydaniu "Apetite For Destruction"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Jesus Chrysler Suicide "Rexpublica Lunatica" - recenzja płyty

      Jesus Chrysler Suicide "Rexpublica Lunatica" - recenzja płyty

      I Was Born Twice "Nemiza" - recenzja

      I Was Born Twice "Nemiza" - recenzja

      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Zbliża się koncert Pearl Jam w Krakowie

      Zbliża się koncert Pearl Jam w Krakowie

      Został tydzień do warszawskiego koncertu Five Finger Death Punch

      Został tydzień do warszawskiego koncertu Five Finger Death Punch

      Zespół The Dead Daisies wystąpi w Krakowie już 9 lipca. Warto zobaczyć ich na żywo

      Zespół The Dead Daisies wystąpi w Krakowie już 9 lipca. Warto zobaczyć ich na żywo

      Gogol Bordello - zapowiedź koncertu w Krakowie

      Gogol Bordello - zapowiedź koncertu w Krakowie

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Letnie Brzmienia AD 2022 – Krzysztof Zalewski w Rzeszowie

      Letnie Brzmienia AD 2022 – Krzysztof Zalewski w Rzeszowie

      Pierwsza edycja Festiwalu Soundela '22 - fotorelacja

      Pierwsza edycja Festiwalu Soundela '22 - fotorelacja

      Soundela 2022 - fotorelacja

      Soundela 2022 - fotorelacja

      Pearl Jam powrócił do Krakowa!

      Pearl Jam powrócił do Krakowa!

    • Patronat TopGuitar
      Gruziński countrowiec Shota Adamashvili zagra w Mechelinkach koło Gdyni

      Gruziński countrowiec Shota Adamashvili zagra w Mechelinkach koło Gdyni

      Warsztaty muzyczne i wiele innych atrakcji - zapraszamy na Soundela Festival

      Warsztaty muzyczne i wiele innych atrakcji - zapraszamy na Soundela Festival

      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek

      Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek

      Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

      Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

      Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej

      Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej

      Markbass Nano Mark II - test

      Markbass Nano Mark II - test

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • TopSpecial
    • Felietony
      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

    • TopSpecial-Zestawienia
      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrome – test gitary
Home
Sprzęt

Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrome – test gitary

17 marca 2013 Grzegorz Ufnal | TopGuitar 3593

Przeczytaj również

Gibson Rex Brown Signature Thunderbird
Gibson Rex Brown Signature Thunderbird
Gibson Cat Stevens J-180 Collector's Edition
Gibson Cat Stevens J-180 Collector's Edition

     Edycja Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrome oferuje nawet więcej niż to, do czego przyzwyczaił nas klasyczny Les Paul. Gibsonowskie modele Studio, odkąd się pojawiły w 1983 r., zawsze były mocnym punktem w ofercie firmy. Jedną z ich głównych zalet jest połączenie walorów brzmieniowych standardowego LP z niższą ceną.

     Jak zawsze po otworzeniu solidnego gibsonowskiego futerału moim oczom ukazał się miękki biały plusz wyściełający wnętrze, a po pokoju rozniósł się słodki, bardzo przyjemny zapach. Ten intensywny zapach od lat towarzyszy gitarom Gibson i mnie osobiście zawsze kojarzy się z zapachem gorzkiej czekolady, ale to nie jedyne przyjemne skojarzenie, jakie mam z gitarami Gibson Les Paul. Druga rzecz to przyjemność ogrywania tych instrumentów, pozwalająca na długie godziny zapomnieć chociażby o paskudnej pogodzie za oknem. Testowany Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrom to tegoroczna odsłona modelu Studio pod nazwą Fireburst, która dobitnie określa kolor i sposób wykończenia korpusu.

  • Gibson Slash Appetite Les Paul – test gitary
  • Gibson Les Paul Studio ’60s Tribute – test gitary

     Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrom, oryginalnie zaprojektowany i zaadaptowany na potrzeby muzyków studyjnych, jest połączeniem całego bogactwa brzmieniowego z bezsprzecznym komfortem gry, jaki oferuje Les Paul Standard przy sporych oszczędnościach finansowych. Testowany instrument w sztywnym futerale kosztuje teraz poniżej pięciu tysięcy złotych.

Budowa Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrom

[dropshadowbox align=”none” effect=”lifted-both” width=”630px” height=”” background_color=”#ffffff” border_width=”1″ border_color=”#dddddd” ]LP Studio Fireburst, oryginalnie zaprojektowany i zaadaptowany na potrzeby muzyków studyjnych, jest połączeniem całego bogactwa brzmieniowego z bezsprzecznym komfortem gry, jaki oferuje Les Paul Standard przy sporych oszczędnościach finansowych.[/dropshadowbox]

     Zawsze stałem na stanowisku, że jedyne, co potrzeba dobremu gitarzyście, to dobra, prosta gitara, początkującemu gitarzyście potrzebna jest tylko dobra, prosta gitara, natomiast mul t i inst rumental iści e pracującemu w studiu też potrzebna jest… wiadomo – dobra, prosta gitara. Dobra i prosta gitara nadaje się do wszystkiego! Gibson Les Paul Studio wpisuje się w takie potrzeby niemal idealnie. W konstrukcji tej gitary zachowano wszelkie kanony budowy modeli Gibson Les Paul. Mamy tutaj tę samą legendarną konstrukcję, dające tłuste brzmienie połączenie drewna mahoniowego i klonowego i tradycyjny sposób osadzenia gryfu w korpusie. W testowanym modelu gitary zamontowano przetworniki 490R Alnico II przy gryfie oraz 498T Alnico V przy mostku. Są to modyfikacje słynnych gibsonowskich PAF-ów zamontowanych w 1957 roku po raz pierwszy w modelu Gold Top. Resztę układu elektrycznego w testowanym Gibson Les Paul Studio Fireburst stanowią oczywiście tradycyjny przełącznik trójpozycyjny oraz dwie pary potencjometrów volume (500k liniowy) i tone (500k logarytmiczny).

     Testowany Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrom, mimo swojej prostoty, zapewnia nam komfort, jaki znamy z najdroższych modeli Les Paul. Po wyjęciu i podłączeniu instrumentu można natychmiast cieszyć się dobrze znanym brzmieniem, a palce gitarzysty od razu docenią wygodny profil gryfu Slim Fast ’60, osadzonego pod kątem 5°, oraz świetnie ustawioną akcję strun. Progi przekrojem (wysokością grubością) przypominają Dunlop 6105, czyli klasykę instrumentów vintage’owych. Podstrunnica w tej gitarze została wykonana z drewna granadillo. To pewne odstępstwo od kanonu, który w modelach Studio zakłada użycie palisandru. Granadillo jest gatunkiem pokrewnym palisandrowi i często bywa określany mianem cocobolo lub palisander cocobolo. Takie eksperymenty to jednak żadna nowość. Podstrunnica granadillo jest bardzo ładna i wizualnie trudno ją odróżnić od wspomnianego palisandru. Progi nabite na podstrunnicy są wzorcowe, Gibson od kilku lat stosuje bowiem technologię Plek, która na dużą skalę jest rozwiązaniem znakomitym. Pokazuje to przykład perfekcyjnie przygotowanych progów w testowanym Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrome. Gitara ma optymalnie dobraną akcję strun oraz krzywiznę gryfu. Także progi są należycie wyrównane i oszlifowane. W praktyce niemal w każdej pozycji mamy czysty akustycznie dźwięk struny wybrzmiewającej, bez przydźwięków i zgrzytów. W żadnej pozycji nie natrafiłem na „wilka”, stąd wniosek, że również podstrunnica spisuje się bardzo dobrze.

     Gitara Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrom pokryta jest ręcznie nakładanymi powłokami lakieru nitrocelulozowego. Zarówno nakładka na gryfie, jak i klonowy top pozbawione są plastikowego bindingu – to cecha modeli Studio. W instrumencie zamontowano dobry strunociąg i mostek typu tune-o-matic oraz stroiki Tone- Pros Vintage Style z przełożeniem 16:1. Nie są to żadne budżetowe rozwiązania, które można spotkać często w tańszych instrumentach innych marek.

Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrom w praktyce

[dropshadowbox align=”none” effect=”lifted-both” width=”630px” height=”” background_color=”#ffffff” border_width=”1″ border_color=”#dddddd” ]Testowany LP, mimo swojej prostoty, zapewnia nam komfort, jaki znamy z najdroższych modeli
Les Paul. Po wyjęciu i podłączeniu instrumentu można natychmiast cieszyć się dobrze znanym brzmieniem, a palce gitarzysty od razu docenią wygodny profil gryfu Slim Fast ’60, osadzonego pod kątem 5°, oraz świetnie ustawioną akcję strun.[/dropshadowbox]

     W kwestii brzmienia, po podłączeniu do wzmacniacza gitara nie pozostawia złudzeń co do faktu, że jest członkiem rodziny o zacnych tradycjach. Konstrukcja gitar Gibson Les Paul, taka jak tutaj, czyli najbardziej klasyczna z możliwych, była w ciągu ostatnich paru dekad wielokrotnie poddawana testom. Wart podkreślenia jest fakt, że gitara ma drążony mahoniowy korpus, a top wykonano z twardego, niewzorzystego klonu. Z doświadczenia wiem, że takie połączenie z mahoniowym gryfem sprawdza się zawsze bardzo dobrze. Gitara ma optymalną wagę i bardzo dobrze rezonuje.

     W testowanym Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrom bardzo pasuje mi dobór przetworników. Przyznam, że to mój ulubiony zestaw: łagodny pickup w pozycji neck na magnesie Alnico II i rezystancji 7,4 kOhm oraz mocniejszy, z wyraźnym kopem (ale bez przesady) przetwornik w pozycji bridge na Alnico V o rezystancji rzędu 9 kOhm. Tutaj zamontowano elementy właśnie o takich parametrach, czyli 490R przy gryfie oraz 498T przy mostku. W moim odczuciu to kwintesencja brzmienia klasycznego LP, którą można kupować w ciemno. Urozmaiceniem i pewnego rodzaju modyfikacją w tej gitarze jest możliwość rozdzielania cewek humbuckerów poprzez potencjometry volume typu push-pull. Uzyskujemy w ten sposób szersze spektrum brzmieniowe – dla wielu gitarzystów będzie to prawdopodobnie dodatkowy atut.

     Manualnie i brzmieniowo instrument nie budzi najmniejszych zastrzeżeń, również kolor Fireburst jest synonimem klasycznego piękna gitar LP. Może osobiście wolałbym naturalny mahoniowy kolor boków i tyłu korpusu zamiast pełnej czerni, ale to rzecz jasna kwestia osobistych preferencji. Tak czy inaczej całość pokryta warstwą lakieru nitrocelulozowego prezentuje się świetnie, a dzięki jego cienkiej warstwie drewno oddycha.

Ogólna ocena testu Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrom

[dropshadowbox align=”none” effect=”lifted-both” width=”630px” height=”” background_color=”#ffffff” border_width=”1″ border_color=”#dddddd” ]Prosta, dobra gitara – taki jest testowany Gibson LP Studio Fireburst. Da się na niej zagrać wszystko – od gładkiego bluesa po ciężkie przesterowane solówki i riffy. To, jak zabrzmi, zależy już tylko od ciebie![/dropshadowbox]

     Prosta, dobra gitara – taki jest testowany Gibson Les Paul Studio Fireburst Chrom. Da się na niej zagrać wszystko – od gładkiego bluesa po ciężkie przesterowane solówki i riffy. Wszelkie spory: lepszy korpus drążony czy pełny, klon płomienisty, twardy czy może cukrowy, palisander czy granadillo są tutaj bezzasadne. To dobra gitara i to, jak zabrzmi, zależy już tylko od ciebie.

 

  • Tags
  • GIBSON – Testy sprzętu i newsy
  • gitara
  • gitara elektryczna

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Megadeth kończy prace nad nową płytą
Previous article 10 najlepszych piosenek zagranych slidem

Grzegorz Ufnal | TopGuitar

Gitarzysta, lutnik, śpiewak, elektronik. Ukończył Akademię Muzyczną w Bydgoszczy. Razem ze swoim ojcem wytwarza gitary w firmie Ufnal Guitars.

INNE

Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek Testy
30 czerwca 2022

Arrow ST 211 Snow White oraz Arrow LP 22 - gitary na dobry początek

Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test Testy
31 maja 2022

Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej Testy
29 maja 2022

Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej

Markbass Nano Mark II - test Testy
31 marca 2022

Markbass Nano Mark II - test

Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test Testy
28 lutego 2022

Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych Testy
31 stycznia 2022

Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych

MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test Testy
29 stycznia 2022

MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test

Electro Harmonix 15Watt Howitzer - test Testy
26 stycznia 2022

Electro Harmonix 15Watt Howitzer - test

Universal Audio Astra - test niezwykłego efektu Testy
10 grudnia 2021

Universal Audio Astra - test niezwykłego efektu

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
14 sierpnia 21:25
Artyści

Perkusista Anthrax Charlie Benante do krytyków nadchodzących koncertów Pantery: „Nie przychodźcie”

14 sierpnia 9:55
Newsy

Megadeth i „Soldier On!” – singiel z nadchodzącej płyty „The Sick, The Dying and The Dead”

13 sierpnia 21:51
Artyści

Zmarł Bill Pitman, legendarny gitarzysta The Wrecking Crew

13 sierpnia 12:45
Tygodnik

Tygodnik 32/2022 (212)

12 sierpnia 13:54
Newsy

Orange Amplification prezentuje nowy O Bass

12 sierpnia 10:02
Artyści

Ogień na scenie – pomiędzy show a katastrofą

11 sierpnia 13:13
Newsy

Muzycy zespołu Crown the Empire endorserami ESP Guitars

11 sierpnia 9:00
Artyści

Jak Guns N’ Roses dzielili kasę z tantiem autorskich po wydaniu „Apetite For Destruction”

10 sierpnia 20:08
Newsy

Julian Lage szykuje dla nas gitarowa ucztę w postaci nowej płyty „View With A Room”

10 sierpnia 13:04
Newsy

Striker Collection – nowe linia gitar firmy Kramer

10 sierpnia 10:17
Newsy

Robert Cichy gra polskie lata 70. Tym razem opracował utwór „Kwiaty niczyje” zespołu Kram

10 sierpnia 9:13
Artyści

Phil Collen z Def Leppard: „Wciąż czekam na kogoś takiego jak Prince, albo Led Zeppelin”

9 sierpnia 18:49
Artyści

Steve Vai podczas koncertu wręczył swoją gitarę młodemu fanowi, który kontynuował „For the Love of God”!

9 sierpnia 16:03
Newsy

Pierwsze zestawy głośnikowe Markbass MB58R dostępne we wrześniu

9 sierpnia 11:20
Newsy

Ozzy Osbourne i Tony Iommi ponownie razem na scenie! To dobrze wróży

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2021. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press