• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      "Unhallowed" - nowy singiel z nadchodzącej płyty Machine Head, powstały z udziałem Wacława "Vogga" Kiełtyki

      "Unhallowed" - nowy singiel z nadchodzącej płyty Machine Head, powstały z udziałem Wacława "Vogga" Kiełtyki

      Mohini Dey odpowiada na pytania firmy Markbass

      Mohini Dey odpowiada na pytania firmy Markbass

      "Venus In Furs" - kolejny utwór zapowiadający nową pytę Jeffa Becka i Johnny'ego Deppa

      "Venus In Furs" - kolejny utwór zapowiadający nową pytę Jeffa Becka i Johnny'ego Deppa

      "Sweet Dreams" - singiel i teledysk Marcina Patrzałka

      "Sweet Dreams" - singiel i teledysk Marcina Patrzałka

    • Newsy sprzętowe
      Markbass szykuje basową rewolucję…

      Markbass szykuje basową rewolucję…

      Epiphone Matt Heafy Les Paul Custom Origins Collection

      Epiphone Matt Heafy Les Paul Custom Origins Collection

      Baroni AFK150 – hybrydowy wzmacniacz gitarowy

      Baroni AFK150 – hybrydowy wzmacniacz gitarowy

      Takamine GLD11E-NS i GLN11E-NS – prezentacja wideo

      Takamine GLD11E-NS i GLN11E-NS – prezentacja wideo

    • TopVideo
      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Plejada dwunastu kanapowych wymiataczy gra solówki do tego samego podkładu

      Alex S prezentuje Tech 21 PSA 2.0 (wideo)

      Alex S prezentuje Tech 21 PSA 2.0 (wideo)

      To była jedyna taka okazja - May, Iommi i Hetfield razem na scenie

      To była jedyna taka okazja - May, Iommi i Hetfield razem na scenie

      Ostatnie materiały video z Alexi Laiho

      Ostatnie materiały video z Alexi Laiho

  • Artyści
    • Wywiady
      Basista Jinjer, Jewgienij Abdukanow w poruszającym wywiadzie: "Wszystko wokół mnie zaczęło wybuchać. Znalazłem się pod ostrzałem"

      Basista Jinjer, Jewgienij Abdukanow w poruszającym wywiadzie: "Wszystko wokół mnie zaczęło wybuchać. Znalazłem się pod ostrzałem"

      Josh Klinghoffer: "Rock and roll w zasadzie się skończył, albo wkrótce się skończy"

      Josh Klinghoffer: "Rock and roll w zasadzie się skończył, albo wkrótce się skończy"

      Jan Benedek: "Czekam na sygnał od bratniej duszy". Wywiad z gitarzystą T.Love

      Jan Benedek: "Czekam na sygnał od bratniej duszy". Wywiad z gitarzystą T.Love

      Dariusz ‘Yanuary’ Styczeń z zespołu Thy Disease: "Od 15 lat nie gram w ogóle na gitarach sześciostrunowych"

      Dariusz ‘Yanuary’ Styczeń z zespołu Thy Disease: "Od 15 lat nie gram w ogóle na gitarach sześciostrunowych"

    • Artykuły
      Alice Cooper: "Aby przetrwać w trasie, nie można imprezować jak kiedyś, gdy miało się 23 lata"

      Alice Cooper: "Aby przetrwać w trasie, nie można imprezować jak kiedyś, gdy miało się 23 lata"

      Alice Cooper zdradza, jak wybiera gitarzystów do swojego zespołu

      Alice Cooper zdradza, jak wybiera gitarzystów do swojego zespołu

      Jeff Beck otrzymał od Steve'a Wondera 'Cause We've Ended As Lovers' w zamian za "Superstition"

      Jeff Beck otrzymał od Steve'a Wondera 'Cause We've Ended As Lovers' w zamian za "Superstition"

      Kirk Hammett boi się słuchać płyty "Lulu" i wspomina, że Nirvana nie chciała koncertować z Guns N' Roses

      Kirk Hammett boi się słuchać płyty "Lulu" i wspomina, że Nirvana nie chciała koncertować z Guns N' Roses

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      I Was Born Twice "Nemiza" - recenzja

      I Was Born Twice "Nemiza" - recenzja

      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      Bartosz "Bratek" Wójcik "The Book Of Life"

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      No Brothers "No Brothers II" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

      Tomasz Andrzejewski "When The Heroes Are Gone" - recenzja płyty

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Gogol Bordello - zapowiedź koncertu w Krakowie

      Gogol Bordello - zapowiedź koncertu w Krakowie

      Scott Bradlee’s Postmodern Jukebox zagra w Krakowie

      Scott Bradlee’s Postmodern Jukebox zagra w Krakowie

      Gwiazdy na festiwalu 3-Majówka we Wrocławiu: Morcheeba, Epica, Dire Straits Legacy i inni

      Gwiazdy na festiwalu 3-Majówka we Wrocławiu: Morcheeba, Epica, Dire Straits Legacy i inni

      Super Trio wystąpi w Hard Rock Pubie Pamela w Toruniu

      Super Trio wystąpi w Hard Rock Pubie Pamela w Toruniu

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Fotorelacja z krakowskiego koncertu Gogol Bordello

      Fotorelacja z krakowskiego koncertu Gogol Bordello

      Scorpions ponownie zatrzęśli krakowską Tauron Areną!

      Scorpions ponownie zatrzęśli krakowską Tauron Areną!

      TOOL wystąpił w Krakowie

      TOOL wystąpił w Krakowie

      Trochę metalowych zdjęć - fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

      Trochę metalowych zdjęć - fotorelacja z koncertów Hate, Thy Disease i Virgin Snatch

    • Patronat TopGuitar
      Gruziński countrowiec Shota Adamashvili zagra w Mechelinkach koło Gdyni

      Gruziński countrowiec Shota Adamashvili zagra w Mechelinkach koło Gdyni

      Warsztaty muzyczne i wiele innych atrakcji - zapraszamy na Soundela Festival

      Warsztaty muzyczne i wiele innych atrakcji - zapraszamy na Soundela Festival

      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      Przykładowy plan dnia na 1 maja dla uczestników Gitarowego Rekordu Świata we Wrocławiu

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

      I Ogólnopolski Konkurs CZARY GITARY (relacja), 22-23.04.2022, Świdwin

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

      Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

      Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej

      Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej

      Markbass Nano Mark II - test

      Markbass Nano Mark II - test

      Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

      Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

      Gitary Eddiego Van Halena trafią na aukcję

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

      Wyjątkowa lekcja bluesa z Johnem Mayerem

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Używanie kciuka w akordach - lekcja z Blackstar Potential

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Rockowy tapping oburęczny - łatwa lekcja z serii Blackstar Potential

      Rockowy tapping oburęczny - łatwa lekcja z serii Blackstar Potential

    • Chwyty gitarowe
      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

  • TopSpecial
    • Felietony
      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Rammstein na celowniku rosyjskiej fabryki trolli

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Lanny Cordola apeluje o uwagę gitarowego świata - uratujmy te dzieci!

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Niekorzystny kontrakt płytowy? Van Morrison znalazł na to sposób

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

      Gitara elektryczna a basowa - jak wybrać na czym grać

    • TopLegendy
      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Steve Vai wspomina jak wyglądały nagrania sceny gitarowego pojedynku w filmie "Crossroads"

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      Led Zeppelin - pięć utworów, pięć historii

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

      W oczekiwaniu na Kapitana Polskę w Dzień Niepodległości

    • TopSpecial-Zestawienia
      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

      Piotr Bienkiewicz wygrał doroczną ankietę kwartalnika Twój Blues w kategorii Gitara Elektryczna

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
Krank Revolution
Home
Sprzęt

Krank Revolution

12 stycznia 2011 Redakcja | TopGuitar 1273

Przeczytaj również

Robert Cichy coverem utworu "Świat jaki jest" przypomina prekursorów hard rocka w Polsce - grupę TEST
Robert Cichy coverem utworu "Świat jaki jest" przypomina prekursorów hard rocka w Polsce - grupę TEST
Hammerfall "(r)Evolution"
Hammerfall "(r)Evolution"

Autor: Robert Gliński

Metalowa ekstraklasa już od 2003 roku kreuje swe rozpoznawalne brzmienia za pomocą wysokiej klasy wzmacniaczy gitarowych z logotypem firmy Krank. Co więcej można o niej powiedzieć ponad to, iż wyznacza standardy w swojej klasie?


Krank Revolution

Fot. Grzegorz Ufnal

Ta stosunkowo młoda, lecz bardzo prężnie rozwijająca się manufaktura zdobywa coraz to nowe przestrzenie na gitarowym rynku. Od początku swego istnienia doprowadziła do zrewolucjonizowania pojęcia „ciężkiego brzmienia”, a jej twórcy – Tony Dow oraz Jody Dankberg, ludzie z bogatym bagażem doświadczeń w materii elektroniki gitarowej, potrafili pozyskać do współpracy wielu czołowych artystów gitarowej maestrii. Byli nimi m.in. Dimebag Darrell, James Hetfield, Jim oraz Mick ze SLIPKNOT, Ginger (Marilyn Mason), Stephen Carpenter (DEFTONES), a ostatnio również jeden z moich ulubionych gitarzystów – Michael Wilton z zespołu QUEENSRYCHE. Wszyscy oni zasmakowali w brzmieniach Kranka i – co tu dużo mówić – powyższe zestawienie gwiazd powinno rozwiać wszelkie wątpliwości co do jakości i rodzaju brzmienia.

Budowa

Założeniem konstrukcyjnym wzmacniacza serii Krank SST było zbudowanie prostego i wytrzymałego urządzenia, generującego paletę ciężkich brzmień, zarezerwowaną dla bardzo drogich, lecz również dosyć „kruchych” i wrażliwych wzmacniaczy lampowych. Można powiedzieć, że substytut taki jest marzeniem ściętej głowy, grą kompromisów itd. Muszę jednak przyznać, że w przypadku Kranka udało się zadziwiająco skutecznie zbliżyć do lampowych realiów, będących obiektem pożądania większości gitarzystów.

Sprawdźmy zatem, jak owe założenia pokrywają się w praktyce. Przy pierwszym kontakcie wzrokowym jesteśmy pewni bliźniaczego wyglądu wzmacniacza z serią Revolution. Identyczny niemal design skierował moje myślenie w stronę technologii hand wired touring, co znaczy, że mamy do czynienia z produktem wykonanym w całości ręcznie, a co za tym idzie, na najwyższym poziomie. Połączenia poszczególnych komponentów metodą point to point stały się standardem w konstrukcjach Kranka. Solidna drewniana obudowa została pokryta czarnym toleksem.

Krank Revolution

Fot. Grzegorz Ufnal

Wewnątrz, w stalowej konstrukcji, umieszczono układ wzmacniacza wraz z potężnym transformatorem napięciowym oraz trzema lampami przedwzmacniacza 12AX7. W końcówce mocy zastosowano układ mosfetowy tzw. klasy D, stosowany w hi-endowych wzmacniaczach audio. To właśnie dzięki temu udało się umieścić w konstrukcji tylko jedno uniwersalne trafo obsługujące obie sekcje wzmacniacza – preamp oraz końcówkę mocy. Różnicę czuje się natychmiast w postaci znacznie mniejszej wagi heada. W panelu przednim, utrzymanym w kolorystyce czarnej, umieszczono pokrętła sterujące poszczególnymi parametrami brzmienia. Wykonano je z czarnego tworzywa, a funkcje opisano białym nadrukiem.

Solidne włączniki – power z diodą sygnalizującą pracę wzmacniacza wraz z przełącznikiem trybu pracy kanałów, oraz dwa gniazda typu 1/4 jack – wejściowe oraz sterownika nożnego, dopełniają całości wyglądu frontu wzmacniacza. Wnętrze zabezpieczono z przodu stalowym grillem, na którym umieszczono logo firmy. W panelu tylnym zlokalizowano gniazda wyjściowe kolumny głośnikowej oraz aktywnej pętli efektowej (Send + Return) wraz z potencjometrem poziomu sygnału i włącznikiem jej aktywacji. Całości dopełnia gniazdo sieciowe ze wskazaniem parametrów zasilania. Tył jest chroniony poprzeczną listwą przykręconą do obudowy. Takie rozwiązanie skutecznie chroni najdelikatniejsze podzespoły – lampy przed uszkodzeniami mechanicznymi. Wzmacniacz testowałem wraz z kolumną głośnikową 4x 12” tej samej firmy, wykonaną w tym samym designie z głośnikami Eminencje Legend 12V.

Krank Revolution

Fot. Grzegorz Ufnal

Krank Revolution Series SST 200 W to konstrukcja hybrydowa, dwukanałowa. Kanał Kleen z potencjometrami Volume, Bass, Midrange, Treble. Kanał Krank (drive) z potencjometrami – Sweep, Bass, Midrange, Treble, Master Volume 1 oraz master Volume 2 – działający jako solo boost. Potencjometr Sweep to filtr parametryczny podbijający lub ingerujący w tak ważne dla gitary środkowe częstotliwości. W obu przypadkach mamy do czynienia z aktywną korekcją brzmienia. Na szczęście wyboru kanałów możemy dokonywać nie tylko za pomocą dwufunkcyjnego przełącznika nożnego (Channel, Master Volume 2), jak to było we wcześniejszej serii Revolution, ale również za pomocą czerwonego miniprzełącznika umieszczonego tuż obok wejścia footswitcha.

Wrażenia z gry

Do testu użyłem tradycyjnie gitary PRS Custom 22 i rozpocząłem grę od kanału Kleen. Dynamika wprawiła mnie po prostu w osłupienie. Choć trudno tu doszukiwać się bezpośrednich podobieństw oraz subtelności zarezerwowanych dla legendarnych konstrukcji lampowych, to jednak czysty charakter brzmienia jest nader przekonujący. Czysto, klarownie, bez przesterowania. Przy tzw. zerowej korekcji brzmi bardzo czytelnie i selektywnie, eksponując bardzo wyraźnie środek pasma, natomiast ingerując w korekcję można osiągnąć to, czego poszukujemy – mocny wyraźny dół i przyjemną, nieskrzeczącą górę. Dzieje się tak bez wątpienia również ze względu na zastosowane w kolumnie znakomite głośniki Eminence Legend 12. Wycinając środkowe częstotliwości, otrzymujemy charakterystyczne„szkiełko”, a dodając jeszcze góry, możemy naprawdę „ukręcić” ciekawy klang. Z basem byłbym ostrożny, gdyż jego zapas jest ogromny i należy nim gospodarować dość oszczędnie. Aktywna korekcja odwzorowuje nawet najmniejsze i bardzo subtelne „dokręcenia” gałek. Przy graniu akompaniamentów rytmicznych brzmienie jest czytelne, a głośniki są bardzo „szybkie”, co znaczy, że pozostają niezmiernie czułe na artykulację i pracują z olbrzymią dynamiką. Ma na to bezpośredni wpływ mosfetowa końcówka, której charakterystyka potrafi znacznie bardziej „napędzać” głośniki. Po uruchomieniu kanału Krank nie mamy żadnych wątpliwości co do przeznaczenia naszego wzmacniacza, jak by nie było, jest to jeden z rodziny najskuteczniej brzmiących, ciężkokalibrowych urządzeń tego typu. Potęga brzmienia nie pozostawia wątpliwości, że spektrum dźwięku jest zorientowane na ekstremalne rejony muzyczne. Ingerując w poszczególne parametry, możemy uzyskać bardzo różnorodną gamę przesterów, jednak ich wspólnym mianownikiem jest – krótko mówiąc – czad, i to z piekła rodem! Ten sprzęt brzmi po prostu jak Krank i to jest jego podstawowa cechą. Czy to dobrze? Na pewno tak, skoro lista gwiazd gitarowych użytkujących Kranka jest bardzo długa. Pomimo dużej, jak sądzę, odporności na decybele, nie udało mi się odkręcić wzmacniacza powyżej połowy zakresu mocy. Dodając do tego możliwość podbicia partii solowej za pomocą Master Volume 2, ryzykujemy uszkodzeniem narządu równowagi słuchu. Wzmacniacz prawidłowo reaguje na dopalanie czułości drive’u za pomocą pokrętła Gain, muszę przyznać, że nawet na bardzo dużym zakresie brzmiał dynamicznie i wyraźnie, bez charakterystycznego „piachu”, będącego zmorą większości konstrukcji hybrydowych. Moim zdaniem najlepiej brzmiał w okolicy połowy skali, ale to już kwestia osobistych preferencji. Tutaj nawet zwolennicy totalnej ekstremy mogą popaść w zakłopotanie. Podbijanie partii solowych poprzez uruchomienie gałki Master Volume 2 odbywa się całkowicie neutralnie, bez jakiegokolwiek sztucznego dobarwienia, co jest moim zdaniem ogromną zaletą tego rozwiązania. Oczywiście wprawne ucho natychmiast rozróżni hybrydowy charakter testowanego egzemplarza. Różnica pomiędzy hybrydą a wysokiej klasy konstrukcją lampową jest najbardziej wyraźna przy kreacji brzmienia potencjometrem głośności gitary, tego po prostu nie da się oszukać i jest to rejon zarezerwowany tylko i wyłącznie dla klasowych arcydzieł technologii lampowej. Pomimo tej subtelności znakomite wręcz parametry brzmieniowe są zasługą bardzo wielu czynników od użytych komponentów (wysokiej jakości mosfety klasy D), lampy przedwzmacniacza (Ruby) po dokładność wykonania (hand wired circuitry) i nowatorstwo konstrukcyjnego myślenia…

Podsumowanie

Wzmacniacz gitarowy Krank SST to urządzenie zorientowane konstrukcyjnie na bardzo konkretnego użytkownika poruszającego się w rejonach brzmień ciężkich i wręcz ekstremalnych. Bardzo prosta budowa, nie sprawiającą absolutnie żadnych problemów w jego skutecznej eksploatacji, połączona z potężnym brzmieniem i jakością wykonania to moim zdaniem wystarczający powód do bardzo wysokiej jego oceny.

Wzmacniacz produkowany jest w USA, co zapewnia jego trwałość i dobrą jakość użytych podzespołów. Mosfetowa końcówka mocy, oprócz ogromnej ilości decybeli, gwarantuje również dużą odporność na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne, towarzyszące realiom transportowym często druzgocącym ich lampowe odpowiedniki. Brutalny, dosyć brudny, lecz bardzo dynamiczny charakter brzmienia bez wątpienia zachwyci wielu metalomaniaków, gdyż dodatkowym aspektem zwiększającym jego popularność w tych kręgach jest przystępna cena. Na koniec chcę wyjaśnić, iż produkty z logo Krank, zgodnie z misją towarzyszącą ich twórcom, zarezerwowane są od lat dla miłośników czarnych ubiorów i mrocznych klimatów. Otóż nie sposób grać na tych wzmacniaczach cicho i równie abstrakcyjne wydaje się poszukiwanie w nich ciepłych, subtelnych dźwięków, takie są po prostu realia. To jest Krank i wystarczy to jedno słowo, by wywołać dreszcz emocji. Godne podziwu jest, jak szybko ta mała firma zyskała status giganta wyznaczającego jakość i charakter brzmienia na scenach całego świata.

Cena: 3 999 PLN
Sprzęt dostarczył
FX-Music Group
tel. 84 639 39 65
biuro@fxmusic.pl
www.fxmusic.pl
Strona producenta
www.krankamps.com

Test ukazał się w TopGuitar nr 3/2010.

  • Tags
  • Krank
  • Revolution
  • test

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Ćwiczenia dla początkujących gitarzystów - gitarowe warsztaty wideo
Previous article Schecter Omen Extreme 4: test gitary basowej

Redakcja | TopGuitar

Magazyn TopGuitar to opiniotwórczy Magazyn, skierowany do profesjonalnych gitarzystów i basistów oraz wszystkich miłośników gitary i muzyki gitarowej. Publikowany od 2005 r.

INNE

Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test Testy
31 maja 2022

Blackstar St. James 50 EL34 + kolumna 212 - test

Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej Testy
29 maja 2022

Arrow Louisiana 4 - test gitary basowej

Markbass Nano Mark II - test Testy
31 marca 2022

Markbass Nano Mark II - test

Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test Testy
28 lutego 2022

Mark Strings Solo Series Stainless Steel i Legacy Series Nickel Plated Steel - test

Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych Testy
31 stycznia 2022

Markbass AMS Advanced Modular Cabinet System - test kolumn basowych

MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test Testy
29 stycznia 2022

MarkStrings LongEvo Nickel Plated Steel oraz Stainless Steel - test

Electro Harmonix 15Watt Howitzer - test Testy
26 stycznia 2022

Electro Harmonix 15Watt Howitzer - test

Universal Audio Astra - test niezwykłego efektu Testy
10 grudnia 2021

Universal Audio Astra - test niezwykłego efektu

Markbass Little AG 1000 - test basowego heada Testy
30 listopada 2021

Markbass Little AG 1000 - test basowego heada

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
25 czerwca 20:11
Artyści

Alice Cooper: „Aby przetrwać w trasie, nie można imprezować jak kiedyś, gdy miało się 23 lata”

23 czerwca 21:14
Artyści

Alice Cooper zdradza, jak wybiera gitarzystów do swojego zespołu

23 czerwca 10:59
Newsy

„Unhallowed” – nowy singiel z nadchodzącej płyty Machine Head, powstały z udziałem Wacława „Vogga” Kiełtyki

22 czerwca 15:02
Artyści

Basista Jinjer, Jewgienij Abdukanow w poruszającym wywiadzie: „Wszystko wokół mnie zaczęło wybuchać. Znalazłem się pod ostrzałem”

22 czerwca 14:34
Newsy

Markbass szykuje basową rewolucję…

22 czerwca 12:43
Newsy

Epiphone Matt Heafy Les Paul Custom Origins Collection

22 czerwca 9:34
Artyści

Jeff Beck otrzymał od Steve’a Wondera 'Cause We’ve Ended As Lovers’ w zamian za „Superstition”

21 czerwca 21:02
Artyści

Kirk Hammett boi się słuchać płyty „Lulu” i wspomina, że Nirvana nie chciała koncertować z Guns N’ Roses

21 czerwca 15:00
Newsy

Baroni AFK150 – hybrydowy wzmacniacz gitarowy

21 czerwca 13:00
Newsy

Takamine GLD11E-NS i GLN11E-NS – prezentacja wideo

21 czerwca 12:00
Artyści

Paul McCartney i jego własna wersja fingerpickingu

21 czerwca 10:07
Artyści

Poznajcie HAL-CA z zespołu Asterism – artystkę Yamahy, która przekuwa anime w metal

20 czerwca 16:05
Imprezy

Fotorelacja z krakowskiego koncertu Gogol Bordello

20 czerwca 15:21
Newsy

Mohini Dey odpowiada na pytania firmy Markbass

20 czerwca 10:16
Newsy

„Venus In Furs” – kolejny utwór zapowiadający nową pytę Jeffa Becka i Johnny’ego Deppa

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2021. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press