Wielki Kanion jest najbardziej zaawansowanym, multifunkcyjnym delayem firmy Electro-Harmonix. Oczywiście z funkcją loopera.
Poprzednik Wielkiego Kanionu, czyli po prostu Canyon, oferował dziesięć różnych trybów delay wraz z modulacjami nakładanymi na powtórzenia. Do tego dochodził tryb loopera jako jedna z pozycji na przełączniku trybów delaya. Oznaczało to oczywiście, że nie można było używać modulacji i loopera jednocześnie. Grand Canyon Delay & Looper oferuje minimalnie więcej typów modulacji powtórzeń – dwanaście plus looper zdolny do nagrywania i overdubbingu. Co istotne, dodano tutaj osobny footswitch do obsługi loopera – nie muszę chyba tłumaczyć, jak ułatwia to korzystanie z tej funkcji. Grand Canyon oferuje także czas opóźnień do 3 sekund, tap tempo z dziewięcioma oddzielnymi ustawieniami rytmicznymi (patternami), wyjście stereo, analogowy bypass najwyższej jakości, a także przełącznik tails, który pozwala użytkownikowi zdecydować, czy odbicia delaya mają być słyszalne po wyłączeniu efektu, czy mają zaniknąć od razu. Jedną z ważniejszych cech jest możliwość zapamiętania trzynastu presetów, które mogą być zachowane lub usuwane. Looper oferuje do 16 minut nagrania, które przechowywane jest w pamięci urządzenia dopiero do chwili usunięcia, nawet gdy wcześniej efekt zostanie wyłączony.
Ciekawe odkrycie może nastąpić, gdy ograniczymy do zera liczbę powtórzeń i tak samo czas, ale pozostawimy tor wet aktywowany. Wówczas okaże się, że słyszymy sygnał po modulacjach, ale nałożony na synał dry – bez powtórzeń. Mamy zatem modulacje od początku każdego dźwięku bez słyszalnej latencji – tym samym nasz delay zamienia się w jakiegoś chorusa, flangera, reverb, synth, harmonicznie dopasowany, polifoniczny pitch i kilka innych efektów. Nasz delay stał się multiefektem i to rewelacyjnie brzmiącym! Niektórych z tych modulacji pozazdrościć by mogła niejedna kostka zaprojektowana jako flanger albo phaser.
Zobaczmy na koniec, jak wyglądają szczegóły dostępnych modulacji. Echo to podstawowy tryb echa cyfrowego, mod to ciepło brzmiąca modulacja przypominająca chorus, multi – każde powtórzenie z dokładnie tą samą głośnością, reverse – powtórzenia odtwarzane od tyłu, dmm – Deluxe Memory Man, tape – symulacja analogowego echa taśmowego z efektem kołysania dźwięku (wow/flutter) i delikatnego przesterowania, reverb – echo i pogłos, pitch – polifoniczny pitch shifter plus cyfrowe echo, shim – dodaje pogłosu, efekt dodaje w tle wyższe oktawy (brzmi rewelacyjnie, jak klawisz), sample/hold – tryb generuje echo do momentu kolejnego uderzenia, drum – emulacja brzmienia klasycznego delaya Binson Echorec (w którym taśma magnetyczna została zastąpiona wirującym bębnem magnetycznym), double – zagęszcza sygnał mono albo tworzy przestrzeń stereo, wykorzystując funkcję detune przydatną do dublowania.