W pełni analogowy efekt operujący na środku gitarowego pasma i działający na zasadzie boost/cut. Uwalnia nas od nieznośnych częstotliwości albo dodaje tych niezbędnych.
Brakowało wam kiedyś środka w gitarze? Bywało, prawda? U gitarzystów jest to o wiele częściej poszukiwany składnik brzmienia niż u basistów. Twangowe, singlowe brzmienia Stratocasterów łakną czasami środka jak kania dżdżu, a kostyczne i suche, mostkowe barwy Telecasterów zyskują czasem gdy odejmiemy im trochę high mid. W przypadku Gibsonów ten problem jest o wiele mniejszy, bo środek pasma mają zazwyczaj wzorcowy, ale przecież wszystkiego nie załatwimy balansem pickupów, zatem i dla Les Pauli Haunting Mids ma coś do zaoferowania.
Choć to masłomaślane, odważę się (z lekkim przymrużenie oka) napisać: nasz efekt jest bardzo efektywny, a efekty jego działania są bardzo efektowne. Najważniejszą funkcją, którą realizuje to rzeźbienie w środkowych częstotliwościach i wydobywanie ich na wierzch ewentualnie chowanie tych niechcianych, nosowych, jazgotliwych pod ciekawszym, bardziej rasowym soundem. Realizuje to korektor parametryczny. Dzięki możliwości przemiatania poprzez środkowe pasmo, a potem podbicia lub podcięcia go, można uzyskać brzmienia, których od dawna poszukiwaliśmy w naszych gitarach i wzmacniaczach, które wydawały się po prostu nieosiągalne.
Na kontrolę Haunting Mids składa się przełącznik zmiany Lo/Hi, którym ustalamy przedział pasma nad którym będziemy się znęcać. Volume to standardowy regulator głośności sygnału, kontrola Mid oraz Sweep, to regulacja środkowych częstotliwości oraz ich podbicie lub podcięcie (+/- 15 dB). Kontroler Sweep wyszukuje odpowiedni „pik” pasma a Mid działa jak boost/cut z punktem neutralnym na godzinie dwunastej. JHS Haunting Mids zabrzmi świetnie przed lekko przesterowanym piecem, uwydatniając naszą artykulację, zwłaszcza przy grze techniką Marka Knopflera. Z kolei przy wiosłach z nadreprezentacją środka, możemy dzięki „nawiedzonym i natarczywym środkom” (Haunting Mids) przywrócić im należny blask i szacunek.
Kostka sprawdzi się równie dobrze w ujarzmieniu pieca lub efektu, który posiada wybijające się zbytnio środkowe częstotliwości. Co ciekawe Haunting Mids po sparowaniu z przesterem sprawia, że nasze brzmienie z gitary podda się najbardziej nawet skomplikowanej i delikatnej artykulacji, nie tracąc selektywności frazy. Reszta to standard, ale wypada przypomnieć, że metalowa obudowa chroni te wszystkie dobra przed uszkodzeniami mechanicznymi, a kostka dysponuje przełącznikiem nożnym (tryb pracy lub bypass) oraz diodą LED informującą o aktualnym statusie urządzenia.
PRODUCENT: www.jhspedals.com
DYSTRYBUTOR: www.warwick-distribution.de