• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Romain Labaye odpowiedział na pytania firmy Markbass

      Romain Labaye odpowiedział na pytania firmy Markbass

      Roger Waters i kolejne dwa utwory z "The Dark Side of the Moon Redux" - "Speak To Me" i "Breathe"

      Roger Waters i kolejne dwa utwory z "The Dark Side of the Moon Redux" - "Speak To Me" i "Breathe"

      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

    • Newsy sprzętowe
      Takamine GD37CE i GD37CE-12 w wykończeniu Gloss Pearl White

      Takamine GD37CE i GD37CE-12 w wykończeniu Gloss Pearl White

      Venture – nowa seria wzmacniaczy i zestawów głośnikowych firmy Ampeg

      Venture – nowa seria wzmacniaczy i zestawów głośnikowych firmy Ampeg

      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

    • Artykuły
      Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

      Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

      80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie"

      80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie"

      Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem"

      Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem"

      Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: "Te różnice mogą kolidować"

      Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: "Te różnice mogą kolidować"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
QSC TouchMix 30 Pro

QSC TouchMix 30 Pro

29 marca 2019 Mikołaj Służewski | TopGuitar Testy

Przeczytaj również

Oto największy i najbardziej rozbudowany przedstawiciel serii mobilnych mikserów QSC TouchMix, który może być poważnym konkurentem dla popularnych kompaktowych konstrukcji do zastosowań profesjonalnych w przystępnym segmencie cenowym.

 

 

Pojawienie się w roku 2014 kompaktowych mikserów TouchMix było pewnym przełomem na rynku pro audio. Oto w obudowie wielkością i wagą nieprzekraczającej średnich rozmiarów laptopa muzycy i realizatorzy dźwięku otrzymali zestaw funkcji właściwych dotychczas tylko dużym, „poważnym” mikserom. Ideą QSC nie było zapewne konkurowanie z producentami renomowanych, wielkoformatowych konsol, bo ich pozycji w świadomości profesjonalistów świata nagłośnieniowego mało co mogłoby zagrozić. Nie ulega jednak wątpliwości, że TouchMix znacznie ułatwił pracę w miejscach i sytuacjach, w których wcześniej królowały przechodzone, analogowe miksery o dużo mniejszych możliwościach. Nagle zniknęły ograniczenia w postaci przeważnie zawsze zbyt małej liczby wbudowanych kompresorów czy dostępnych pasm korekcji barwy, nie mówiąc już o wygodzie tworzenia wielu miksów odsłuchowych czy wysyłek na kilka niezależnych szyn efektowych. Zalety „cyfry” w małym formacie można by jeszcze długo mnożyć.

Do tego doszło jeszcze coś, co zadecydowało o sukcesie TouchMix – ekran dotykowy. Choć takie rozwiązanie w mikserze audio z pewnością ma tyleż zwolenników co przeciwników, to w czasach gdy większość przeciętnych obywateli na co dzień posługuje się smartfonem, zastosowanie tego typu interfejsu sterowania nie powinno budzić kontrowersji czy zdziwienia. A już na pewno nie podlega dyskusji fakt, że jest to rozwiązanie tańsze i bardziej niezawodne niż zmotoryzowane fadery, rzędy pokręteł i przycisków.

QSC TouchMix 30 Pro

Wielki brat

W porównaniu z pierwszymi, wyżej wymienionymi modelami, testowany TouchMix 30 Pro to już nie sprzęt kieszonkowy, który można upchnąć w każdym plecaku czy nawet pokrowcu z instrumentem. To już słusznych gabarytów konsola mogąca jednak stanąć w szranki z dużo większymi od siebie rywalami z wyższej kategorii wagowej. Szkoda tu miejsca na wypisywanie szczegółów specyfikacji technicznej – te każdy może bez trudu znaleźć w internecie. Zamiast tego chciałbym skupić się na wrażeniach z praktycznej obsługi tego urządzenia.

Przede wszystkim od razu rzuca się w oczy jego solidność. Za nieco „przemysłowym” wyglądem idzie minimalizacja ryzyka uszkodzeń zewnętrznych. Prostota idzie tu w parze z praktycznością, ale też czystą i przejrzystą estetyką. Całość może i nie porywa designem, ale budzi zaufanie. Szczególną uwagę zwracają gumowe gałki potencjometrów do ustawiania poziomu wejściowego, które nie tylko trudno uszkodzić, ale też niechcący przestawić. Z podobnych drobiazgów, wtyczka kabla zasilającego wyposażona została w blokadkę uniemożliwiającą przypadkowe wyciągnięcie, a cały mikser dostarczony jest w miękkiej co prawda, lecz grubej i szczodrze wyłożonej poduszkami torbie transportowej z paskiem na ramię.

 

QSC TouchMix 30 Pro

 

Liczy się wnętrze

Tutaj ponownie wstrzymam się od wymieniania poszczególnych funkcji na rzecz wrażeń z użytkowania. Pierwszym i największym plusem jest to, że podstawową obsługę TouchMix 30 Pro można spokojnie rozgryźć bez sięgania po instrukcję (ale gdyby ktoś potrzebował lub miał ochotę, dystrybutor zapewnił na swojej stronie internetowej obszerną dokumentację w polskiej wersji językowej). Wszystko jest tu logiczne i intuicyjne, więc każdy, kto choć trochę miał do czynienia z mikserem, niekoniecznie nawet cyfrowym, już po chwili poczuje się jak w domu.

Dla mniej zaawansowanych użytkowników producent przewidział nawet uproszczony tryb obsługi wielu funkcji, takich jak chociażby ustawienia kompresora, automatyczna eliminacja częstotliwości rezonansowych itd. W menu znaleźć można także tryb wizard, prowadzący użytkownika niemal za rękę przez kolejne etapy przygotowania miksu. Doprawdy ciężko tu zrobić coś źle! Nie znaczy to jednak, że mamy do czynienia ze sprzętem przeznaczonym dla laików. Doświadczeni realizatorzy dźwięku znajdą w TouchMix 30 Pro wszystkie elementy dobrze znane z wiodących mikserów cyfrowych na rynku i z pewnością docenią takie szczegóły jak chociażby programowane przyciski na panelu sterowania, znakomicie rozwiązaną funkcję kopiuj-wklej czy wyświetlanie opóźnienia sygnału danego kanału jednocześnie w milisekundach, metrach i stopach.

 

QSC TouchMix 30 Pro

 

Na żywo i w studiu

Zalety QSC TouchMix 30 Pro uwidaczniają się szczególnie w sytuacjach nagłośnienia live, gdzie liczy się umiejętność okiełznania wielu sygnałów z różnych źródeł za pomocą narzędzi takich jak kompresor, EQ, analizator widma, grupy DCA, niezależne wysyłki na wiele torów aux, zapamiętywanie i przywoływanie scen itd. Oprócz tego jednak można go z powodzeniem wykorzystywać do nagrań, w zakresie dalece wykraczającym po zwykły zapis materiału z koncertu na pendrive USB. Po podłączeniu miksera do komputera, wszystkie kanały wejściowe można bowiem wysłać na osobne ścieżki w dowolnym programie DAW, a na ekranie dotykowym TouchMixa tworzyć indywidualne, a przede wszystkim bezlatencyjne miksy odsłuchowe dla nagrywających muzyków. Można też w drugą stronę – ścieżki z sesji w komputerze wypuścić na kanały miksera i tutaj budować swój miks w oparciu o jego wewnętrzne zasoby i np. dodatkowo podłączony outboard, niczym na konsoli analogowej, tyle że z możliwością zapisywania ustawień… Możliwości jest naprawdę wiele, tym bardziej, że sterowanie mikserem można prowadzić również bezprzewodowo z pomocą tabletu, albo za pośrednictwem sieci Ethernet.

 

Podsumowanie

O ile TouchMix 8 i 16 przyszły w sukurs przede wszystkim wykonawcom pokroju one-man bandów, duetów czy niewielkich zespołów, a także nagłośnieniowcom obsługującym małe lokale i mniej skomplikowane eventy, to testowana przez nas 30-stka w pełni zasługuje, by legitymować się przydomkiem Pro. Z takimi możliwościami spokojnie zapewnimy nagłośnienie dla większości średnich rozmiarów koncertów – a ze względu na niewielkie rozmiary TouchMix 30 Pro świetnie nadaje się też na konsoletę monitorową umieszczoną z boku sceny – oraz zapewnimy wystarczającą ilość kanałów wejściowych (a także krystaliczną jakość sygnału!) dla stacjonarnego lub mobilnego studia nagrań.

QSC TouchMix 30 Pro

  • Tags
  • QSC TouchMix
  • QSC TouchMix 30 Pro

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article TC Electronic SpectraDrive
Previous article Soundedit ‘19 – Nowa edycja, nowa umowa, czyli muzyka, słowa i Gainsbourg

Mikołaj Służewski | TopGuitar

INNE

Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band Testy
31 lipca 2023

Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza Testy
30 czerwca 2023

Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie Testy
31 maja 2023

Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert Artykuł tygodnia
30 maja 2023

Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę Testy
29 maja 2023

Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów Testy
25 maja 2023

Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak Testy
28 kwietnia 2023

ESP LTD Deluxe Phoenix 1000 See Thru Black Sunburst - złoty ptak

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia Testy
26 kwietnia 2023

Markbass MB58R Mini CMD 121 P - 10 kilogramów szczęścia

Markbass Minimark 802 N300 - mały ale wariat Testy
31 marca 2023

Markbass Minimark 802 N300 - mały ale wariat

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
25 września 21:52
TopSpecial

Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

25 września 16:00
Newsy

Takamine GD37CE i GD37CE-12 w wykończeniu Gloss Pearl White

25 września 12:11
Artyści

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

25 września 9:06
Artyści

80-letni Keith Richards: „Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie”

25 września 7:36
Tygodnik

Tygodnik 35/2023 (267)

24 września 20:00
Imprezy

Avant Art Festival 2023: dźwięki i wizje przyszłości

24 września 10:25
Artyści

Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : „Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem”

23 września 20:55
Artyści

Dlaczego Tony Iommi nie chciał drugiego gitarzysty w Black Sabbath: „Te różnice mogą kolidować”

22 września 14:44
Newsy

Venture – nowa seria wzmacniaczy i zestawów głośnikowych firmy Ampeg

22 września 11:20
Newsy

Romain Labaye odpowiedział na pytania firmy Markbass

22 września 9:42
Artyści

Mateus Asato odkrywa tajemnice swojego stylu gry

22 września 8:45
Newsy

Roger Waters i kolejne dwa utwory z „The Dark Side of the Moon Redux” – „Speak To Me” i „Breathe”

21 września 15:42
Newsy

Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

21 września 13:34
Newsy

Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

21 września 12:17
Newsy

Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press