• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

PRS Chleo Limited Edition (fot. PRS Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

PRS Chleo Limited Edition – limitowana gitara Hermana Li

JOYO BA-30 VIBE CUBE (fot. JOYO Technology)
NewsyNewsy sprzętowe

BA-30 VIBE CUBE – combo basowe marki JOYO

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Peavey Max 115

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano paź 24, 2014
Udostępnij

Brzmienie Peavey Max 115

Tym samym doszliśmy do kolejnego istotnego (choć nie odkrywczego) elementu, jakim jest potencjometr gain z przyciskiem boost. Tak, dzięki niemu otrzymujemy basowy overdrive, który na tej piętnastocalowej kolumnie brzmi, jakby bulgotało w jakimś kotle ze smołą. Dzięki temu to nie tylko brzmienie dla tru pagan metalowców, ale także, ze względu na brak wysuszenia i płaskości, dla wszelkich jazzmanów wychowanych na muzyce tria Medeski, Martin & Wood czy Esbjorn Svenson Trio. Ten overdrive jest aksamitny, miękki, nie kłuje uszu, ale działa na podświadomość, i jeśli tylko starczy nam artykulacyjnej inwencji, uzyskamy efekty niepokoju, szaleństwa, apokalipsy… TT Boost po prostu skokowo zwielokrotnia ten efekt, m.in. dezaktywując tweeter! Mamy więc wrażenie brzmienia bardziej vintage’owego, doskonałego do wszelkich odmian hard rocka, bluesa, jazzu czy stylistyk muzycznych z przedrostkiem neo- na początku. Stąd już tylko krok do kolejnego clou wieczoru w postaci przycisku psycho- -acoustic low end enhancement. Już sama jego nazwa wiele wyjaśnia, ale o co w nim tak naprawdę chodzi? By zbytnio nie obciążać głośnika podczas podbijania najniższego dołu, ten przycisk nie wymaga od niego niczego więcej. To podbicie pozostaje jednak bardzo sugestywne (co prawda nie działa na psychikę, bo to mimo wszystko nie są infradźwięki) i tym razem im głośniej, tym lepiej jest to słyszalne – proste prawo fizyki mówi, że im niższe dźwięki, tym większą mają energię i tym więcej energii potrzebują, by być słyszalnymi. Podarujemy sobie opis trójpasmowej korekcji i tunera poza stwierdzeniem, że działają one prawidłowo i bardzo dobrze, że są.

Warto zatrzymać się natomiast przy przyciskach, które znajdują się pod każdym potencjometrem Peavey Max 115. Dwa mamy już omówione (TT boost oraz psycho- acoustic low end enhancement), kolej na pozostałe trzy. Punch dodaje 6 dB do częstotliwości 100 Hz, co oznacza wzbogacenie niskiego środka, a raczej wyższego dołu. Ponieważ w innych podbiciach typu punch ingerencja zaczyna się mniej więcej od 150, a kończy na 250 Hz, tutaj w praktyce mamy do czynienia nie tyle ze wzmocnieniem czytelności i dobitności ataku, co jego siły i twardości. 100 Hz to niskie pasmo i daje ono poczucie pełni tudzież gęstości brzmienia w dole. Doskonale sprawdzi się w salach z pogłosem i słabą akustyką, ponieważ w naszym odczuciu dźwięk będzie wówczas bardziej skuteczny, a cała kolumna efektywniejsza. Kolejny przycisk to mid shift, który kontynuuje misję punch, ale w wyższych rejestrach. Po wciśnięciu go zmieniamy punkt centralny kontroli tonów średnich z 650 na 250 Hz, a więc tutaj pojawia się dopiera prawdziwa petarda w ataku, a im niżej określimy ten punkt, tym bardziej zwarty i funkowy będzie nasz sound. Bright to z kolei prosty wzmacniacz pasma 1 kHz, który rozjaśnia brzmienie, ale bez hi-endowej nutki, ponieważ cały czas trzymamy się klasycznego, rockowego temperamentu brzmienia. Wszystko to zapewnia także doskonałą kontrolę nad dynamiką i brzmieniem.

Poprzednia strona1234Następna strona
TAGI: Max 115, Peavey Max 115, PEAVEY – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Peavey Decade (fot. Peavey)
NewsyNewsy sprzętowe

Peavey prezentuje gitarowy preamp Decade

Redakcja | TopGuitar maj 14, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?