• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Test Zoom B1on w magazynie TopGuitar

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lut 16, 2015
Udostępnij

Zoom B1on rear

Spis treści
Dla kogo Zoom B1on?Co na pokładzie Zoom B1on?

Dla kogo Zoom B1on?

Zoom B1on to zwierzę domowe. Jest wykonany estetycznie, jego kolorystyka wzbudza zainteresowanie, a ciekłokrystaliczny, jasnopomarańczowy wyświetlacz stanowi najbardziej charakterystyczny punkt na wierzchu urządzenia. Dlaczego nie powinniśmy używać go poza domem? Jeśli siedzimy w czterech ścianach, jesteśmy skupieni i skoncentrowani, możemy przyjrzeć się wyświetlaczowi – wówczas wszystko jest w porządku. Na scenie jednak, w świetle dziennym, tak naprawdę niewiele zobaczymy. Ekran ciekłokrystaliczny to nie to samo co wyświetlacz LED. Pamiętajmy o tym, że monitorek nie należy do największych, a niektóre wyświetlane na nim informacje (szczegóły ustawień, nazwy poszczególnych efektów w łańcuchu, ich kolejność i parametry) będą zbyt małe, by spełniał on swoją funkcję w boju. Jeśli chodzi natomiast o zawartość multiefektu, to znajdziemy w nim wszystko, co potrzebna każdemu basiście – nieważne czy początkującemu, czy doświadczonemu. Zbiory są ogromne i można powiedzieć, że nie zabrakło tu niczego, co choćby w minimalnym stopniu mogłoby się przysłużyć naszej basówce.

Co na pokładzie Zoom B1on?

Ogólnie rzecz ujmując, dzięki temu efektowi mamy możliwość tworzenia własnych łańcuchów brzmień, na które składa się do pięciu efektów działających równocześnie. Taki wirtualny tor akustyczny, który możemy dowolnie modyfikować, jest przepuszczany potem przez układ symulujący wszystkie stopnie wzmocnienia prawdziwych wzmacniaczy basowych. Te wzmacniacze zostały poddane modelowaniu cyfrowemu przez inżynierów i programistów współpracujących z marką Zoom, co, moim zdaniem, wyszło całkiem nieźle. Cała zawartość brzmień jest podzielona na dziesięć banków oznaczonych literkami od A do J. Każdy z tych banków ma dziesięć presetów mniej więcej zgodnych pod względem charakteru brzmienia lub klimatu muzycznego. Te dziesięć banków to osobne brzmieniowe światy, choć wspólnym mianownikiem tych barw jest analogowa naturalność przesterów, ciepło pogłosów i delayów tudzież wspaniała miękkość modulacji typu chorus, flanger czy phaser. Nigdy bym nie sądził, że z takiego plastikowego pudełka będą wydobywać się tak interesujące dźwięki. Wspominałem o presetach, zatem na początek kilka przykładów.

[quote_box_right]„Dzięki temu efektowi mamy możliwość tworzenia własnych łańcuchów brzmień, na które składa się do pięciu efektów działających równocześnie. Taki wirtualny tor akustyczny, który możemy dowolnie modyfikować, jest przepuszczany potem przez układ symulujący wszystkie stopnie wzmocnienia prawdziwych wzmacniaczy basowych.”[/quote_box_right]

Banki bankami, ale mamy tu jeszcze podział na bloki tematyczne o różnej pojemności (ergo: o różnej liczbie presetów). Pora na kilka przykładów. Blok A, czyli demo, zawiera takie brzmienia jak UK groove (lekko przesterowane brzmienie rockowych zespołów z Wysp), slap (istna petarda, siła ataku, którą daje kompresor połączony z odpowiednio ustawionym korektorem) czy fretless (tutaj akurat ktoś przedobrzył, bo czy mwah sound musi koniecznie być połączony z reverbem?). Blok drugi to wybór samego Stu Hamma. Znalazły się tam brzmienia a-remark (barwa użyta przez Jaco Pastoriusa we wspaniałym utworze „Remark You Made”) czy reach4it! (brzmienie ze wstępu do utworu „Reach for It” Georgea Duke’a, gdzie na basie grał nie kto inny jak Byron Miller, jeden z prawdziwych mistrzów drugiego planu). Bank trzeci nazywa się nate watts i zawiera wszystkie najwspanialsze barwy, z jakimi możemy skojarzyć tego giganta basu, znanego – bagatela – z sesji do płyty „Music in the Key of Life” Stevego Wondera.

I tak dalej, i tak dalej – znajdziemy tu jeszcze trzy takie bloki, z brzmieniami mniej lub bardziej sygnowanymi przez znane postacie czy też znane utwory. Dla mnie najciekawsze z nich to modulacje syntetyczne, których jest naprawdę duży wybór, a każda z nich przedstawia sobą coś arcyciekawego. Sądzę, że Bootsy Collins jako twórca i najważniejszy przedstawiciel takiego brzmienia podpisałby się pod większością z nich. Poza tym na słuchawkach lub przy rejestracji na komputerze poprzez przewód USB wychodzi świetna jakość czystych presetów – doskonałe symulacje efektów typu kompresor i booster sprawiają, że z dobrą basówką moglibyśmy przy pomocy Zoom B1on pokusić się nawet o nagranie jakiegoś demo.

Poprzednia strona123Następna strona
TAGI: B1on, Zoom B1on, ZOOM – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?