Trzecim rodzajem brzmień obok brzmień cleanów i synthów są delaye i reverby, podobnie jak inne efekty są w pełni regulowane i brzmią bardzo wiarygodnie. Ogólnie rzecz biorąc, brzmienia to najlepszy punkt tego urządzenia – dla poszukujących inspiracji podczas domowych zajęć z basówką powinien to być dobry wybór. Obsługa i tworzenie własnych brzmień w praktyce Po przejściu przez skomplikowane nawigacje zaawansowanych multiefektów, jakie miałem okazję testować wcześniej, instrukcja obsługi Zooma B1on jawi się niczym prosty komiks po lekturze „Nad Niemnem”. Nawet nie zaglądając do instrukcji, jesteśmy w stanie w ciągu pół godziny zapoznać się ze wszystkimi najważniejszymi funkcjami i możliwościami multiefektu.
Po lewej stronie mamy do dyspozycji przyciski zmian ustawień parametrów efektów w łańcuchu, a po prawej kursory pomagające w tej wirtualnej wycieczce oraz skróty do ustawiania kolejności efektów w łańcuchu i ich wyboru. Wszystkie te czynności należy wykonywać ręcznie, bo są to małe i dość delikatne przyciski, które musimy naciskać precyzyjnie (szczególnie kursory po prawej stronie wymagają precyzyjnego użycia). Dwa pedały służą oczywiście do przewijania presetów w górę i w dół, a także do podstawowej obsługi wartości dodanych efektu, czyli…
Zoom B1on: co dodatkowo?
[quote_box_right]„Każdy młody adept basowej sztuki będzie miał możliwość poznania absolutnie klasycznych brzmień, które tworzą obecnie legendę głównie amerykańskiej muzyki rozrywkowej XX wieku. To może być ten impuls, inspiracja, która pchnie nas do muzycznych poszukiwań i odkryć, na które nigdy nie jest za późno.”[/quote_box_right]
…tunera, loopera i automatu perkusyjnego. Aby aktywować ten pierwszy, musimy wcisnąć obydwa pedały naraz i przytrzymać w tej pozycji przez moment. Wyświetlacz imituje wówczas zwykły cyfrowy tuner chromatyczny i pozwala precyzyjnie dostroić każdy wpięty instrument strunowy. Looper z kolei pozwala na rejestrowanie trzydziestosekundowych fraz oraz dowolną liczbę overdubbingów. To wystarczy, by ćwiczyć solówki pod dowolnymi frazami, swobodnie zbudować jakieś ciekawe rozbudowane solo (typu one man show) lub urozmaicić granie sekcyjne z kolegą perkusistą z zespołu.
Automat perkusyjny to typowy sampler z bitami w jakości bardziej domowej niż nadającej się do jakiegokolwiek publicznego wykonania. Mamy do dyspozycji sześćdziesiąt osiem różnych patternów, włącznie ze zwykłymi klikami metronomu. Możemy w tych próbkach edytować ich tempo oraz głośność w stosunku do naszej gry. Na zakończenie dodam, że na panelu tylnym znajdziemy gniazda aux dla innych liniowych źródeł dźwięku, port USB dla połączenia z komputerem (konwertery A/D i D/A naszego zooma przetwarzają dźwięk z częstotliwością 44,1 kHz i zachowują jakość 24 bit) tudzież dla aktualizowania systemu. Gniazdo output na dużego jacka służy zarówno jako wyjście do wzmacniacza, jak i dla słuchawek (ma wbudowany układ wzmacniacza słuchawkowego).