• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
TopGuitar.pl
  • Najnowszy numer
  • Gdzie kupić?
  • Zamów prenumeratę
    • Prenumerata dwuletnia
    • Prenumerata półroczna
    • Prenumerata roczna
    • Pakiet 10: prenumerata TopGuitar + CD Richard Bona + 2CD i DVD Marcus Miller
    • Pakiet 11: prenumerata TopGuitar + DVD Love De Vice + CD WAMI
    • Pakiet 12: prenumerata TopGuitar + CD IRA + CD Patrycja Markowska + CD Kreuzberg
    • Pakiet 13: prenumerata TopGuitar + 3xDVD Oblicza rocka
    • Pakiet 14: prenumerata TopGuitar + CD Poduszkowiec 2.0 + CD Cafe Night&Day vol. 3
    • Pakiet 15: prenumerata TopGuitar + książka Cliff Burton + DVD Black Sabbath
    • Pakiet 2: prenumerata TopGuitar + książka Nergal + CD Jacek Karzaklewski
    • Pakiet 5: prenumerata TopGuitar + książka Joy Division + CD Jimi Hendrix
    • Pakiet 6: prenumerata TopGuitar + książka Prince + CD John Mayer
    • Pakiet 7: prenumerata TopGuitar + książka kucharska Paul McCartney + CD Paul McCartney
    • Pakiet 9: prenumerata TopGuitar + książka Bob Marley + CD Foster The People
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Reedycja albumu Prince'a "1999"

      Reedycja albumu Prince'a "1999"

      Kolekcja albumów studyjnych DIO z lat 1996 – 2004

      Kolekcja albumów studyjnych DIO z lat 1996 – 2004

      Wspaniała reedycja dla fanów Motorhead!

      Wspaniała reedycja dla fanów Motorhead!

      Administratorr wraca do rockowego grania

      Administratorr wraca do rockowego grania

    • Newsy sprzętowe
      KALA Makala Shark Ukulele w nowej edycji

      KALA Makala Shark Ukulele w nowej edycji

      Framus D-Series Idolmaker Burgundy Blackburst Transparent High Polish

      Framus D-Series Idolmaker Burgundy Blackburst Transparent High Polish

      Nowe struny KALA U-Bass dla 4 i 5 strunowych basów

      Nowe struny KALA U-Bass dla 4 i 5 strunowych basów

      Phil Jones Bass Bass Cub II BG-110

      Phil Jones Bass Bass Cub II BG-110

    • TopVideo
      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Łukasz Kapuściński gra o tron z Ortegą

      Łukasz Kapuściński gra o tron z Ortegą

      Jak zagrać "Old Fashion Show" z płyty "Vandal"

      Jak zagrać "Old Fashion Show" z płyty "Vandal"

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Check Up" - bas

  • Artyści
    • Wywiady
      Michał Stemplowski - J.D. Overdrive - wywiad

      Michał Stemplowski - J.D. Overdrive - wywiad

      Steven van Zandt - wywiad przed koncertem

      Steven van Zandt - wywiad przed koncertem

      Elder. Medytacja

      Elder. Medytacja

      Misia Furtak. Ciągłość myśli

      Misia Furtak. Ciągłość myśli

    • Artykuły
      Patrycja Kosiarkiewicz - cover story w TopStudio

      Patrycja Kosiarkiewicz - cover story w TopStudio

      Poznajcie Jake'a Allena, młodego zdolnego fingerstylowca

      Poznajcie Jake'a Allena, młodego zdolnego fingerstylowca

      Smok Smoczkiewicz specjalnie dla TopGuitar!

      Smok Smoczkiewicz specjalnie dla TopGuitar!

      Artysta miesiąca ESP: Ben Weinman

      Artysta miesiąca ESP: Ben Weinman

    • Garaż
      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 12/2018: Spitfish, Piołun

      Garaż 12/2018: Spitfish, Piołun

      Garaż 11/2018: Mound, Veal

      Garaż 11/2018: Mound, Veal

      Garaż 9/2018

      Garaż 9/2018

    • Recenzje
      P!nk „Hurts 2B Human” - recenzja

      P!nk „Hurts 2B Human” - recenzja

      Kenny Wayne Shepherd - recenzja płyty "The Traveler"

      Kenny Wayne Shepherd - recenzja płyty "The Traveler"

      Inner Rival / Inner Rival

      Inner Rival / Inner Rival

      Steve Vai / Vaideology. Basic Music Theory For Guitar Players

      Steve Vai / Vaideology. Basic Music Theory For Guitar Players

    • TopLegendy
      Za co kochamy Chrisa Cornella?

      Za co kochamy Chrisa Cornella?

      Jason Becker: biografia gitarzysty

      Jason Becker: biografia gitarzysty

      Wzmacniacze Supro: powrót do przeszłości

      Wzmacniacze Supro: powrót do przeszłości

      TopVintage: Peavey T-60

      TopVintage: Peavey T-60

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      “Zadzwońcie po milicję” - wielki koncert polskich gwiazd

      “Zadzwońcie po milicję” - wielki koncert polskich gwiazd

      Phil X and The Drills w Warszawie!

      Phil X and The Drills w Warszawie!

      Alice Cooper, Joe Perry i Johnny Depp w Dolinie Charlotty

      Alice Cooper, Joe Perry i Johnny Depp w Dolinie Charlotty

      Wielki koncert Stinga coraz bliżej

      Wielki koncert Stinga coraz bliżej

    • Kup bilety
      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Klasz Ov The Sejtans XIII

      Klasz Ov The Sejtans XIII

    • Reportaże i relacje
      Deep Purple w Krakowie - czyli pożegnań ciąg dalszy.

      Deep Purple w Krakowie - czyli pożegnań ciąg dalszy.

      The Aristocrats w ramach Bochnia Rocks!

      The Aristocrats w ramach Bochnia Rocks!

      Sting w Krakowie - fotorelacja

      Sting w Krakowie - fotorelacja

      Wojtek Olszak na Soundedit '19

      Wojtek Olszak na Soundedit '19

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Orange Crush 12, 20, 20RT, 35RT – test wzmacniaczy gitarowych  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Orange Crush 12, 20, 20RT, 35RT – test wzmacniaczy gitarowych z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

    • Testy
      Morley Mini Michael Amott Wah

      Morley Mini Michael Amott Wah

      Morley MTSW

      Morley MTSW

      Struny Darco by Martin

      Struny Darco by Martin

      Marshall Studio SV20

      Marshall Studio SV20

    • Zestawienia sprzętu
      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z grudnia 2018

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z grudnia 2018

    • Zabrzmij jak…
      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi

      Zabrzmij jak Tony Iommi

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Eddie van Halen

      Zabrzmij jak Eddie van Halen

    • Sprzęt Mistrzów
      Krzysztof Ścierański o swoim sprzęcie

      Krzysztof Ścierański o swoim sprzęcie

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Trasa WorldWired - poznaj sprzęt Metalliki

      Trasa WorldWired - poznaj sprzęt Metalliki

      Podstawowy sprzęt Jaco Pastoriusa

      Podstawowy sprzęt Jaco Pastoriusa

  • Porady
    • Doktor Amp
      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr Amp - Invisible Killswitch (film)

      Dr Amp - Invisible Killswitch (film)

      Dr Amp: Analiza efektów. Equalizer

      Dr Amp: Analiza efektów. Equalizer

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Malowanie efektu i nakładanie kalkomanii

      Malowanie efektu i nakładanie kalkomanii

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

      Asystent zakupowy: Home recording TG 3/2018

      Asystent zakupowy: Home recording TG 2/2018

      Asystent zakupowy: Home recording TG 2/2018

    • Porady muzyczne
      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Jak zagrać utwór Pilichowskiego "Vandal" - video

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - bas

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

      Warsztaty z Bartkiem "Bratkiem" Wójcikiem: Legato. Sztuka latania (cz. 2)

    • Chwyty gitarowe
      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: „OLD FASHION SHOW” – gitara i bas

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "4822" - gitara

  • Narzędzia
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Gry Muzyczne
    • Generator Akordów
    • Transpozycja
    • Słownik Gitarzysty
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • Audiostacja
    • EHX
    • Firma Muzyczna
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Music Dealer
    • Riff
    • Sound Service
    • SoundTrade
    • W-Music Distribution
    • Yamaha
    • Zibi
  • Magazyn TG
    • Najnowszy numer
    • TopStudio
    • Zamów prenumeratę
      • Prenumerata dwuletnia
      • Prenumerata półroczna
      • Prenumerata roczna
    • Numery archiwalne
    • Gdzie kupić?
    • Redakcja
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Youtube
    • Instagram
    • RSS
ZT Amplifiers Club 12
Home
Sprzęt
Sprzęt na Topie

ZT Amplifiers Club 12

1 lipca 2011 Redakcja | TopGuitar 1423

Testował: Grzegorz Ufnal

Po niedawnym głośnym, w przenośni i dosłownie, sukcesie małych wzmacniaczy Lunchbox, firma ZT zaprezentowała gitarzystom combo z większym głośnikiem. ZT Club to sprzęt, obok którego żaden gitarzysta nie przejdzie obojętnie; model ten już zyskał opinię najlepszego podręcznego wzmacniacza na rynku.

Fot. Grzegorz Ufnal

Mały, głośny i do tego świetnie brzmiący – przecież to zbyt piękne, aby było prawdziwe. Dotychczas normalnym było, że jeśli wzmacniacz jest niewielkich rozmiarów, to i małej mocy, brzmi kiepsko i najczęściej jest tranzystorowy. Tak było do tej pory, ale odkąd pojawiły się wzmacniacze ZT, na twarzach wielu gitarzystów elektrycznych, akustycznych i basowych obcujących z nimi po raz pierwszy maluje się osłupienie.

Jak to możliwe, że takie małe pudełko może grać tak dobrze i do tego tak głośno?! Jak to możliwe, że mały tranzystorowy wzmacniacz generuje okrągły i miły dla ucha, duży dźwięk?! Takie pytania pojawiają się zarówno w wypadku mniejszego ZT Lunchbox, jak i testowanego modelu Club 12. Dwunastka w nazwie wskazuje, że w obudowie zamontowano głośnik dwunastocalowy, choć prawdę mówiąc, combo wcale na to nie wygląda, bo jego obudowa jest niewiele większa od samego głośnika. Nie ma chyba gitarzysty, któremu nie doskwierałaby konieczność noszenia ciężkich wzmacniaczy. Każdy marzy o lekkim, dobrze brzmiącym i głośnym wzmacniaczu na próby, jamy w klubach i mniejsze koncerty. Dlatego ZT Club okazał się prawdziwą sensacją ostatnich miesięcy. Przez lata tak wielu ludzi potrzebowało takiego sprzętu…

Małe srebrne pudełko
Club 12 waży około 10 kg i posiada 200 W mocy! Panel regulacyjny umieszczony na górze obudowy jest bardzo prosty i zawiera Gain, Volume, Bass, Treble oraz Reverb. Na tylnej ścianie zamkniętej obudowy znajdziemy gniazda pętli efektowej, słuchawkowe oraz umożliwiające podłączenie zewnętrznego głośnika, a także iPoda (AUX). Wzmacniacz posiada bardzo duży headroom i teoretycznie wystarczyłoby jedno pokrętło do regulacji głośności – Volume. Gain służy tutaj jednak do optymalnego wysterowania sygnału dla końcówki mocy w przypadku różnej mocy przetworników. Warto o tym pamiętać, bo ZT Club 12 to wzmacniacz tranzystorowy i nadmierny gain w pierwszym stopniu może wprowadzać bardzo nieciekawą charakterystykę, zupełnie różną od miłego dla ucha nasycenia i kompresji dźwięku występującej w stopniach lampowych. Trzeba jednak przyznać, że ZT z wieloma problemami dotyczącymi tranzystorów radzi sobie zdumiewająco dobrze. Właściwie trudno w brzmieniu tego wzmacniacza zauważyć cechy konstrukcji solid state, brzmi on raczej, nie bójmy się tego słowa… lampowo! Co więcej, lampowy charakter brzmienia osiągnięto na drodze analogowej, nie zaś poprzez popularne dzisiaj symulacje cyfrowe. Większość tranzystorowych wzmacniaczy na rynku na ogół zachowywała się jak zaadaptowany na potrzeby gitarowe sprzęt Hi-Fi, a modyfikacja polegała jedynie na zastosowaniu głośnika 12” i odpowiednim zestrojeniu korekcji. Najogólniej rzecz biorąc, wzmacniacze działały bardzo liniowo i równomiernie w całym paśmie i w całym zakresie głośności, co w wypadku sprzętu gitarowego nie najlepiej wpływa na brzmienie. Ucho ludzkie jednak dalekie jest od liniowości, a ucho gitarzysty szczególnie. Rzecz tkwi właśnie w drobnych i subtelnych niedoskonałościach parametrów, które – świadomie czy nie – lubimy i znamy z konstrukcji lampowych.

Fot. Grzegorz Ufnal

Inżynierom ZT udało się skonstruować wzmacniacz tranzystorowy, który posiada brzmienie bardzo przyjazne wszystkim gitarzystom, oczywiście mowa tutaj o czystym brzmieniu. Nie da się ukręcić w ZT Club 12 wielkiej siły przesterów. Wzmacniacz bardzo dobrze zachowuje się w towarzystwie wpiętych z przodu stompboxów. Obawiałem się, jak ZT zareaguje na efekty przesterowujące, bo tranzystory w takich konfiguracjach często pokazują swoją jazgotliwą naturę ze zdwojoną siłą. Nie tym razem; ten wzmacniacz zagrał bardzo ładnie zarówno z Tube Screamerem, ProCo RAT i ciężkim efektem MXR Fullbore Metal. W ostatnim przypadku podołał, choć trzeba przyznać, że z trudem. Prawdą jest, że podłączenie Fullbore to test dość ekstremalny – efekt ten jest ciężkim wyzwaniem dla wielu dużych wzmacniaczy i kolumn.

Fot. Grzegorz Ufnal

W praktyce
Myślę, że tym, co najbardziej interesuje wszystkich gitarzystów, jest możliwości praktycznego wykorzystania ZT Club 12. Po blisko miesiącu obcowania z tym combem lista możliwych zastosowań, w jakich znalazł się ten wzmacniacz, jest imponująca. W ciągu miesiąca stał się moim podstawowym narzędziem pracy, zastępując nie byle co, bo combo Mesa Lone Star. Kanał czysty i pogłos Lone Stara to poezja – potwierdzi to każdy, kto miał do czynienia z tym wzmacniaczem. ZT zastąpił go nie dlatego, że zabrzmiał lepiej, bo nie łudźmy się – nie zabrzmiał. Lone Star to ścisła i bezdyskusyjna czołówka, ale jak każdy lampiak, waży okrutnie dużo i jest jak każdy duży wzmacniacz nieporęczny. ZT brzmi bardzo dobrze, jest mały i ma moc! Czegóż więcej trzeba w blisko dziewięćdziesięciu procentach sytuacji, z jakimi spotyka się gitarzysta? Testy, ćwiczenie, granie w klubach, koncerty, jamy – to wszystko są sytuacje, w których ZT Club 12 spisuje się znakomicie. Ok, trzeba uściślić, że do metalowej kapeli z nadużywającym blach bębniarzem może nie za bardzo, choć i tutaj dałby radę, gdyby okiełznać trochę perkusistę.

Konstruktorzy ZT wyposażyli Club 12 w cyfrowy pogłos o sprężynowym charakterze. Pogłos jest nieduży, ale bardzo ładzie brzmiący i świetnie dopełniający brzmienie produkowane przez to małe combo. Ten sprzęt powinien zainteresować głównie gitarzystów z kręgów jazzowego, bluesowego i fusionowego oraz wszystkich tych, którzy grają dużo koncertów i prób w różnych składach, są mobilni i zapracowani. Gitarzyści jazzowi, którzy do tej pory nie widzieli alternatywy dla Polytone’a, również powinni zwrócić uwagę na srebrnego malucha. Tego typu drugi wzmacniacz dla własnej wygody powinien mieć każdy – ot, takie małe spec komando na każdą okazję. Ponadto ZT Club 12 sprawdził się idealnie jako uzupełniający, satelitarny wzmacniacz we wszelkiego rodzaju układach wet/dry. Główny sygnał (suchy) wydobywał się w moim przypadku z Lone Stara, a dopełniający (przetworzony delayem czy chorusem) z małego ZT. Na większych scenach – rewelacja! W wypadku ZT mamy do czynienia z zestawem rozsądnych rozmiarów, łatwym w transporcie i mobilnym. Daje przy tym spory zapas mocy. Mesa to 100 W i pełna lampa, ZT to 200 W i tranzystor. Oczywiste jest, że lampowa setka będzie głośniejsza, ale ZT nie ustępuje jej aż tak znacznie – co ważniejsze, w tej konfiguracji stanowi tylko przestrzenne dopełnienie, a więc i tak musi grać ciszej. W układzie wet/dry ta para uzupełniała się wyśmienicie. Wzmacniacz przy gałce Volume rozkręconej do 1/3 skali generuje już sporą moc, wystarczającą do większości zastosowań.

Fot. Grzegorz Ufnal

Podsumowanie
Combo ZT Club 12 powstało poniekąd z inspiracji najlepszymi wzmacniaczami butikowymi. Najlepsze źródła, zdolni konstruktorzy i świadomość potrzeb gitarzystów dały rezultat zdumiewająco dobry. Brzmienie, które z pewnością zadowoli większość gitarzystów, zwarta, przemyślana konstrukcja, moc i funkcjonalność, która nie ma sobie równych na rynku. Coraz większe rzesze gitarzystów sięgają po wzmacniacze ZT – do tej grupy dołączyli m.in. Billy Gibbons, Richie Sambora i muzycy z SONIC YOUTH. Prawdę mówiąc, teraz nie dziwię się Jasonowi Newstedowi, byłemu basiście zespołu METALLICA, który wręcz oszalał na punkcie ZT.

Test ten napisałem, bazując na doświadczeniu zdobytym poprzez wykorzystanie ZT Club 12 w warunkach bojowych. Z premedytacją dokonałem pewnego rodzaju porównań srebrnego malucha z dużym, znakomitym wzmacniaczem lampowym. ZT dowiódł, że swoją funkcjonalnością może z powodzeniem konkurować lub być uzupełnieniem tego drugiego. Wzmacniacz taki jak Club 12 powinien znaleźć się w arsenale każdego gitarzysty zajmującego się profesjonalnym graniem, ale – niezależnie od stopnia zaawansowania i rodzaju uprawianej muzyki – ZT to propozycja, za którą przemawia po prostu rozsądek.

 

Cena: 1 499 PLN
Sprzęt dostarczył: Lauda Audio – www.lauda-audio.pl
Strona producenta: www.ztamplifiers.com

  • Tags
  • Lauda Audio
  • Sprzęt na Topie
  • wzmacniacz
  • ZT Amplifiers

Udostępnij:

Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Next article Andrzej i Grzegorz Krawiec "Dialog"
Previous article The Blackout "Hope"

Redakcja | TopGuitar

Miesięcznik TopGuitar to opiniotwórczy magazyn muzyków, adresowany do profesjonalnych gitarzystów i basistów oraz wszystkich miłośników gitary i muzyki gitarowej. Wydawany drukiem od 2005 r., od 2014 również na tablety i smartfony. =>Zamów prenumeratę w promocji.

Zobacz także

Morley Mini Michael Amott Wah Testy
29 marca 2019

Morley Mini Michael Amott Wah

Morley MTSW Testy
29 marca 2019

Morley MTSW

Struny Darco by Martin Testy
29 marca 2019

Struny Darco by Martin

Facebook Comments

TOPGUITAR – GRUDZIEŃ 2019

Prenumerata z prezentami! Pisz: [email protected]

Dołącz do nas!
Najnowsze artykuły
6 grudnia 18:44
Newsy

KALA Makala Shark Ukulele w nowej edycji

6 grudnia 8:07
Imprezy

Deep Purple w Krakowie – czyli pożegnań ciąg dalszy.

5 grudnia 18:16
Newsy

Framus D-Series Idolmaker Burgundy Blackburst Transparent High Polish

5 grudnia 12:03
Imprezy

“Zadzwońcie po milicję” – wielki koncert polskich gwiazd

5 grudnia 11:22
Newsy

Reedycja albumu Prince’a “1999”

4 grudnia 14:14
Imprezy

Phil X and The Drills w Warszawie!

3 grudnia 19:13
Newsy

Nowe struny KALA U-Bass dla 4 i 5 strunowych basów

2 grudnia 22:14
Newsy

Phil Jones Bass Bass Cub II BG-110

2 grudnia 19:28
Newsy

Nowości KALA Ukulele – Zima 2019/2020

28 listopada 12:40
Imprezy

Perpetual, Ravna, Satya w Paszczy Lwa

27 listopada 10:35
Imprezy

Riedel 4 Riedel – międzypokoleniowa muzyczna podróż

26 listopada 12:01
Newsy

Kolekcja albumów studyjnych DIO z lat 1996 – 2004

  • TopGuitar na tablety (Android)
  • TopGuitar na tablety (iOS)
  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2017. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press

Cookies

Ta strona używa plików cookies (niezbędne do prawidłowego działania). Więcej informacji