Rozpoczynasz przygodę z nagrywaniem lub planujesz rozbudowę domowego studia, ale nie wiesz, co kupić? Polecane przez nas produkty to sprawdzone rozwiązania, których jakości i funkcjonalności możecie być pewni!
PreSonus Quantum
Interfejs audio zamknięty w obudowie rack 1U, który do komunikacji z komputerem wykorzystuje porty Thunderbolt 2. Quantum oferuje 26 kanałów wejściowych i 32 wyjściowe (przy maks. 48 kHz) może pracować maks. w trybie 24 bit/192 kHz. Urządzenie to zaprojektowano z myślą od bezpośrednim i jak najszybszym transferze sygnałów audio do programu DAW. Do dyspozycji mamy m.in. osiem analogowych wejść typu combo (XLR/jack), z których dwa mogą pracować również w trybie instrumentalnym. Do dyspozycji mamy też osiem wyjść liniowych, główne wyjście (L, R) oraz dwa wyjścia słuchawkowe z niezależną regulacją głośności. Interfejs wyposażono również w dwie pary optycznych wejść i wyjść ADAT, koaksjalne wejście i wyjście S/PDIF, złącza MIDI i clock oraz gniazdo dla zewnętrznego zasilacza. Dwa porty Thunderbolt pozwalają na łączenie ze sobą kilku egzemplarzy. Quantum oferuje też zasilanie Phantom +48V, wbudowany mikrofon talkback, funkcje mute, dim i mono oraz mierniki LED.
Cena: 5090 PLN
Dystrybucja: Audiostacja
ART M-Three
Pojemnościowy mikrofon wielkomembranowy oferujący trzy różne charakterystyki kierunkowości – dookólną, kardioidalną i ósemkową. Wyposażono go także w tłumik Pad (–6 dB / 0 / –12 dB) oraz filtr górnoprzepustowy (12 dB/okt.; Flat / 100 Hz / 200 Hz). Mikrofon charakteryzuje się pasmem przenoszenia 20 Hz – 20 kHz, maks. SPL 135 dB, czułością -35 dB (±2 dB) oraz impedancją <200 Ohm. M-Three zamknięto w obudowie z aluminium a kapsuła chroniona jest stalowym grillem. W komplecie znajduje się uchwyt elastyczny.
Cena: ok. 890 PLN
Dystrybucja: Arcade Audio
HEDD Audio Type 30
Trójdrożny monitor średniego pola wyposażony w dwa głośniki niskotonowe o średnicy 7 cali i czterocalowy głośnik średniotonowy (wszystkie z kompozytowymi membranami UHC – Ultra Honeycomb Composite) oraz wstęgowy przetwornik wysokotonowy HEDD AMT. Otwory systemu bass-reflex umieszczono z przodu. Type 30 charakteryzuje się mocą 4 × 300 W (ICEpower). Wyposażono go w symetryczne wejście XLR i niesymetryczne cinch, a także regulację czułości (-30 dB – +6 dB) oraz filtry HIGH SHELF (±4 dB @ 20 kHz) i LOW SHELF (±4 dB @ 50 Hz). Pasmo przenoszenia to 40 Hz – 20 kHz (±1.5 dB), a zwrotnice ustawiono na 250 Hz i 2,5 kHz. Monitor daje też możliwość montażu jednej z kilku kart HEDD BRIDGE oferujących różne złącza cyfrowe (AES3/EBU, Dante, Ravenna/AES67).
Cena: 12990 PLN
Dystrybucja: Lauda Audio
Klark-Teknik EQP-KT
Jednokanałowy lampowy korektor wzorowany na klasycznej konstrukcji Pultec EQP-1A. Urządzenie wykorzystuje m.in. specjalnie zaprojektowane transformatory wejściowe i wyjściowe Midas, dyskretny obwód w klasie A zapewniający najwyższą jakość dźwięku oraz wyselekcjonowane lampy 12AX7 i 12AU7. Zarówno dla niskich jak i wysokich częstotliwości mamy oddzielne pokrętła służące do podbijania i obcinania pasma. Częstotliwość graniczną (ogólną w przypadku filtra LF i oddzielną BOOST i CUT dla HF) określamy przy pomocy odpowiednich przełączników. Dla HF BOOST dostępna jest też regulacja szerokości pasma. Korektor wyposażono w wejścia i wyjścia typu XLR i jack 1/4”.
Cena: 2590 PLN
Dystrybucja: SoundTrade
Mackie Big Knob Studio+
Najbardziej rozbudowany kontroler odsłuchu z serii Big Knob, będący jednocześnie interfejsem audio (2 × 4, 24 bit/192 kHz). Wyposażono go w dwa wejścia mic/line/inst typu combo (XLR/jack) powiązane z preampami ONYX (zasilanie Phantom +48V), stereofoniczne wejście jack 1/8 cala, wbudowany mikrofon talkback, dwa wyjścia słuchawkowe, wyjście 2-track (L, R), dwa wejścia liniowe (L/MONO, R), wejście CUE (L, R), trzy wyjścia monitor (L, R), wyjście studio/phones amp (L, R), wejście dla zewnętrznego mikrofonu talkback (XLR), wejście dla przełącznika nożnego oraz port USB z możliwością wyboru źródła sygnału przekazywanego do komputera celem nagrania. Na panelu umieszczono m.in. duże pokrętło głośności, pokrętła służące do regulacji poziomów wejściowych i wyjściowych, przyciski mono, mute i DIM oraz aktywujące dane wejścia/wyjścia, a także mierniki LED. Big Knob Studio+ pozwala przełączać się między czterema źródłami dźwięku i trzema parami monitorów.
Cena: ok. 1260 PLN
Dystrybucja: Music Info
Zoom UAC-2
Interfejs audio wykorzystujący do komunikacji z komputerem port USB3.0. Może on pracować maks. w trybie 24-bit/192 kHz, obsługując po dwa wejścia i wyjścia. UAC-2 jest wyposażony w dwa wejścia mikrofonowo-liniowe typu combo [XLR/jack], które mogą pracować też jako instrumentalne (HI-Z). Do dyspozycji mamy też wyjścia liniowe (L, R) i słuchawkowe oraz złącza MIDI (IN, OUT). Interfejs udostępnia oddzielne pokrętła GAIN dla obu wejść, wspólny włącznik zasilania Phantom +48V oraz pokrętła głośności – duże główne oraz mniejsze dla wyjścia słuchawkowego. Urządzenie wyposażono również w funkcję DIRECT MONITOR oraz gniazdo dla opcjonalnego zasilacza. Do współpracy z interfejsem przeznaczony jest darmowy program UAC-2 MixEfx dla komputerów PC i Mac.
Cena: ok. 1090 PLN
Dystrybucja: Sound Service
Audio-Technica AT5040
Studyjny mikrofon dla wokalistów, wyróżniający się największym w historii firmy przetworniku, na który składają się cztery prostokątne dwumikronowe membrany o odpowiednio zsumowanych wyjściach. Ich łączna powierzchnia jest dwukrotnie większa od tradycyjnej okrągłej membrany jednocalowej. Jest to kardioidalny mikrofon pojemnościowy wymagający zasilania Phantom +48V o paśmie przenoszenia 20 Hz – 20 kHz oraz impedancji 50 Ohm. Czułość mikrofonu wynosi –25 dB (56,2 mV) re 1V @ 1 Pa, a maks. SPL – 142 dB (1 kHz @ 1% THD). Specjalny wewnętrzny system antywstrząsowy oddziela kapsułkę od korpusu. AT5040 to mikrofon o długości 165,3 mm i maks. średnicy 57 mm. Jego ciężar wynosi 582 g. Obudowę wykonano z aluminium i mosiądzu. Do mikrofonu zaprojektowano specjalny zaciskowy uchwyt elastyczny AT8480 z blokadą.
Cena: 13540 PLN
Dystrybucja: Konsbud Audio