• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Trzej synowie Beatlesów połączyli siły w nowym utworze „Rip Off”!

Sprzęt

Twórca Klona Centaura pozywa firmę Behringer za wytanianie jego kultowego efektu

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

Newsy

Czy AI zabije gitarę? Scenariusze przyszłości

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Andy Summers o początkach The Police w czasach punk rocka: „To było jak wielka muzyczna recesja. To było przerażające”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 5, 2023
Fot. Randy Miramontez / Shutterstock.com
Udostępnij

Historia zespołu The Police to ciekawa opowieść o tym, jak z punkowego tygla wyjść na stadiony i stać się wybitnymi instrumentalistami tudzież bożyszczami dla milionów fanów. W ciągu swojej kariery The Police wydali ledwie pięć studyjnych albumów, ale sprzedali je w ponad 75 milionach egzemplarzy na całym świecie. W wywiadzie dla Guitar World gitarzysta grupy, Andy Summers przypomniał sobie tamte niezwykłe czasy.

 

The Police powstali w 1977 roku w Londynie. Sting był wcześniej basistą i wokalistą jazz-rockowej kapeli Last Exit, Andy Summers grał na gitarze z Erickiem Burdonem (The Animals), czy The Soft Machine, a Stewart Copeland był perkusistą punkowej formacji Curved Air.

Początkowo The Police grali muzykę z pogranicza punk rocka i reggae, z wpływami jazz rocka. Ich debiutancki album „Outlandos d’Amour” ukazał się w 1978 roku i zdobył duże uznanie krytyków oraz słuchaczy nieco bardziej wyrobionych muzycznie niż punkowa publiczność. Przez kolejne lata zespół odnosił coraz większe sukcesy, a ich muzyka ewoluowała w kierunku bardziej nowofalowego brzmienia, z energią rocka i przebojowością popu.

Oto jak Andy Summers wspominał początki zespołu w samym epicentrum ruchu punkrockowego w Londynie: „Wyglądało to tak: trzeba było być punkiem albo nie można było nawet myśleć o występie. Nigdy byś nie zagrał, ponieważ w Londynie scena punkowa rządziła prawie wszystkim. Było to coś w rodzaju religijnego zapału i to był zły moment, jeśli ktoś oferował coś innego. To było jak wielka muzyczna recesja. To było przerażające. Wytwórnie płytowe podpisywały kontrakty z każdym wykonawcą tak szybko, jak tylko mogły, jeśli myślały, że to punk. W tym samym czasie zespoły rockowe zmieniały swój klimat i wygląd niemal z dnia na dzień. To było jak wielki samobójczy pęd lemingów, by być modnym.”

To było jak wielka muzyczna recesja. To było przerażające

Summers kontynuował ten dramatyczny opis rzeczywistości tamtych czasów: „Zanim dołączyłem do zespołu, Stewart desperacko próbował napisać coś szybkiego i wściekłego. Jestem pewien, że Sting również wniósł pewien wkład w tym względzie, ale era punka to nie był odpowiedni moment, aby Sting naprawdę zaistniał jako autor tekstów. Podczas wczesnych lat mojego bycia w grupie, wszyscy byliśmy zaangażowani w utrzymaniu zespołu przy życiu poprzez nadawanie mu wizerunku zespołu punkowego. To wszystko było bardzo podejrzane i tak naprawdę nie działało. Nie byliśmy prawdziwymi punkami, byliśmy trochę fałszywi. Mogliśmy grać szybko i wściekle, ale byliśmy podejrzanie inni, trochę zbyt dobrzy, aby włączyć nas do tej sceny.

Mogliśmy grać szybko i wściekle, ale byliśmy podejrzanie inni, trochę zbyt dobrzy, aby włączyć nas do tej sceny

Summers dodał jeszcze: „To był ciekawy czas, to na pewno, a jedną z rzeczy o punkach było to, że nie przeszkadzało im reggae. Nie sądzę jednak, że graliśmy tak z politycznego powodu. To w ogóle nie było w stylu: 'Och, zróbmy reggae, wtedy nas polubią’. Nie było głębokiej, analitycznej myśli. Próbowaliśmy tylko opłacić czynsz, a sprawa z reggae powstała trochę z konieczności i trochę z naszych prób zrobienia czegoś innego muzycznie. To było całkiem organiczne. Wkrótce to coś zaczęło się gromadzić i pojawił się prawdziwy zespół The Police. Ale nie bez wielu intensywnych prób, dodam. Cały czas ćwiczyliśmy”.

Próbowaliśmy tylko opłacić czynsz, a sprawa z reggae powstała trochę z konieczności i trochę z naszych prób zrobienia czegoś innego muzycznie

 

TAGI: Andy Summers, Sting, The Police
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

ArtyściWywiady

Nie narzekaj na swój największy hit – Steve Stevens przypomina, dzięki czemu płacisz rachunki

Maciej Warda | TopGuitar cze 23, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Paul McCartney: Pete Townshend to sceniczny potwór

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Steve Hackett: „Kiedy kupiłem pierwszy album Sex Pistols, wielu uznało to za zdradę”

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2025
ArtyściWywiady

Lider Sodom, Tom Angelripper, twierdzi, że słuchanie muzyki na smartfonach zabija jej prawdziwe brzmienie

Maciej Warda | TopGuitar cze 20, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

Maciej Warda | TopGuitar cze 18, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Basista Rudy Sarzo twierdzi, że Randy Rhoads u Ozzy’ego nie był w szczycie swoich możliwości, ale dopiero się rozkręcał…

Maciej Warda | TopGuitar cze 16, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?