• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyReportaże i relacje

Tak wyglądała ostatnia noc z Ozzym

ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Newsy

Nuno Bettencourt i tajemnicza gitara z logo „Nuno”– czy to początek nowej marki?

ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Jak Guns N’ Roses dzielili kasę z tantiem autorskich po wydaniu „Apetite For Destruction”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sie 11, 2022
Guns n' Roses, fot. YouTube, youtu.be22MNbgLfRkU, marlida tamioso
Udostępnij

„Appetite For Destruction” z 1987 roku jest jedną z najlepiej sprzedających się płyt wszech czasów, a na początku lat 90 sukces Guns N’ Roses rósł wraz z kolejnymi wydawnictwami. Oprócz sławy i uznania, członkowie zespołu otrzymali również sporo kasy za napisane piosenki. Wymyślili więc ciekawy podział tantiem, który obowiązywał w zespole przez kilka pierwszych lat.

 

Doug Goldstein, były menadżer Gunsów, pracujący z nimi przez prawie dwie dekady, wspominał w wywiadzie dla GN’R Central (strona prowadzona przez fanów i dla fanów), jak zespół dzielił pieniądze na pisanie piosenek w pierwszych latach (spisane przez Alternative Nation): „Podziały wydawnicze były 20/20/20 procent dla Duffa, Slasha, Izzy’ego, a potem 25% Axla i 15% Stevena. To był prezent dla Stevena. Chodzi mi o to, że Axl cały czas powtarzał: 'Słuchaj, oni próbowali zmusić mnie do równych podziałów, a Steven nigdy niczego nie napisał.” Więc Al uznał to za wielki prezent dla Stevena”

Podziały wydawnicze były 20/20/20 procent dla Duffa, Slasha, Izzy’ego, a potem 25% Axla i 15% Stevena. To był prezent dla Stevena. Chodzi mi o to, że Axl cały czas powtarzał: 'Słuchaj, oni próbowali zmusić mnie do równych podziałów, a Steven nigdy niczego nie napisał.’ Więc Axl uznał to za wielki prezent dla Stevena

Zdaniem menedżera, gdyby były perkusista zespołu Steven Adler nie pozwał wszystkich, być może miałby szansę na powrót do grupy: „Myślę, że gdyby nie pozwał wszystkich, to byłaby taka możliwość. Ale kiedy już to zostało tam wrzucone, to było pozamiatane. To niesamowite, kiedy już musisz sięgnąć do własnej kieszeni, aby wydać pieniądze na obronę prawną, bo to są wielkie liczby. Ja osobiście wydałem 500 tysięcy dolarów. Rozliczyliśmy się na stopniach sądowych, co oznacza, że nie czekaliśmy na powrót ławy przysięgłych”.

Guns N’ Roses wydali pięć albumów oraz „Chinese Democracy” (2008), na którym z klasycznego składu był tylko Axl Rose. Mimo że nie mają wielkiej dyskografii, Gunsi sprzedali na całym świecie ponad 100 milionów płyt. Ich piosenki były wykorzystywane w niezliczonych reklamach i filmach na przestrzeni dekad, co dało im jeszcze większe dochody. Według strony Celebrity Net Worth, szacunkowe sumy, jakie na swoich kontach posiadają pierwotni członkowie Guns N’ Roses to:

Axl Rose: 200 milionów dolarów (od 1985 roku)
Slash: 90 milionów dolarów (od 1985 do 1996 i 2016 – obecnie)
Duff McKagan: 70 milionów dolarów (od 1985 do 1997 roku i 2016 – obecnie)
Izzy Stradlin: 28 milionów dolarów (od 1985 do 1991 roku)
Steven Adler: 15 milionów dolarów (1985 do 1990 roku)

TAGI: Doug Goldstein, Guns N' Roses
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyściNewsy

Ritchie Blackmore o swoim hicie: “Nie mogę tego znieść”

Maciej Warda | TopGuitar lip 8, 2025
Artykuły o artystachArtyści

John Fogerty: „Rock’n’roll musi być groźny i agresywny, pełen energii i ognia”

Maciej Warda | TopGuitar lip 7, 2025
ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Maciej Warda | TopGuitar lip 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Scott Ian o próbach uzyskania brzmienia Tony’ego Iommiego: „Próbowałem grać lewą ręką… ale to się nie udało”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

Maciej Warda | TopGuitar lip 2, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?