• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyReportaże i relacje

Tak wyglądała ostatnia noc z Ozzym

Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Artysta miesiąca ESP: Ben Weinman

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano mar 31, 2019
Fot. ESP
Udostępnij

Na początek miła informacja: w żyłach Bena płynie jakiś promil polskiej krwi – jego dziadkowie uciekli z Europy przed szaleństwem Holocaustu. To, że wylądowali w USA, pozwoliło Benowi założyć w New Jersey jedną z bardziej znanych w swoim gatunku kapel – według magazynu „Kerrang” The Dillinger Escape Plan, jego poprzedni zespół, był najlepszą koncertową grupą na świecie.

Sam Weinman początki miał punkowe, co nie zapowiadało wielkich sukcesów, ale usłyszał „Apocalypse” Mahavishnu Orchestra i to zmieniło wiele. Zainteresował się technicznym, wirtuozowskim gitarowym graniem, zaczął słychać Johna McLaughlina, Roberta Frippa i tym podobnych muzyków. Ben to jeden z tych zawodników, którzy „prują flaki” na scenie i których kinetyka ruchów jest ekstremalnie dynamiczna. Jednocześnie wycina riffy i solówki na tyle technicznie, że jest to wprost niewiarygodne, jak można łączyć taką sceniczną akrobatykę z gitarowymi popisami technicznymi. Wraz z The Dillinger Escape Plan pod koniec lat dziewięćdziesiątych kładł w zasadzie podwaliny pod techniczny metal/rock, nazwany później mathcore. Zespół okazał się dużym sukcesem, lokował płyty w Top 40 Bilboardu (!) – panowie w latach 2007–2017 sprzedali ich mnóstwo i zagrali wiele tras. Ben dzięki swojej imponującej grze został dostrzeżony i doceniony przez środowisko gitarowe – znajduje się w wielu zestawieniach najbardziej wpływowych gitarzystów świata. Zaowocowało to również tym, że grał m.in. z Prodigy czy Suicidal Tendencies. Zespół Dillinger Escape Plan przestał istnieć (po sukcesie komercyjnym stali się trybami w maszynie showbusinessu, co nikomu z zespołu się nie podobało i panowie rozeszli się w pokoju, ku rozpaczy fanów), a Ben złożył supergrupę Giraffe Tongue Orchestra z DuVallem na wokalu (Alice in Chains), Brentem Hindsem na gitarze (Mastodon), Thomasem Pridgenem na bębnach (The Mars Volta) i Pete Griffinem na basie (Zappa Plays Zappa).

Umowę endorserską z ESP podpisał w 2008 roku i od tego czasu gra na gitarach tej marki, bardzo sobie je chwaląc. Upodobał sobie model ESP LTD H-1001FM oraz serię Xtone, na której bazie powstała jego wyjątkowa sygnatura ESP/LTD BW-1 Evertune. Dla wielu gitarzystów, którzy śledzili jego poczynania, było to totalne zaskoczenie, bo semi hollow nigdy nie kojarzyło się z mathcorem. ESP udowodniło, że potrafi czynić cuda, a Weinman te cuda unaocznił.

ESP/LTD BW-1 Evertune

Instrument ESP/LTD BW-1 Evertune to wiosło oparte na serii Xtone, posiadające jednak kilka modyfikacji zgodnie z sugestiami Bena. Posiada m.in. most Evertune, przetworniki Fishman Fluence Modern z aktywnym preampem oraz ozdobny top z klonu płomienistego.

TAGI: Ben Weinman, ESP – Testy sprzętu i newsy, Giraffe Tongue Orchestra
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

John Fogerty: „Rock’n’roll musi być groźny i agresywny, pełen energii i ognia”

Maciej Warda | TopGuitar lip 7, 2025
ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Maciej Warda | TopGuitar lip 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Scott Ian o próbach uzyskania brzmienia Tony’ego Iommiego: „Próbowałem grać lewą ręką… ale to się nie udało”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

Maciej Warda | TopGuitar lip 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Maciej Warda | TopGuitar lip 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?