• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Newsy

Nuno Bettencourt i tajemnicza gitara z logo „Nuno”– czy to początek nowej marki?

Artykuły o artystachArtyści

YUNGBLUD zachwycił podczas pożegnalnego koncertu Black Sabbath

ArtyściWywiady

Mark Knopfler: „Dawno porzuciłem ambicję, by być wielkim gitarzystą”

Newsy

Justin Hawkins: „Jeśli nie umiesz zagrać swoich pomysłów w 'E standard’, masz problem”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Basista Rudy Sarzo twierdzi, że Randy Rhoads u Ozzy’ego nie był w szczycie swoich możliwości, ale dopiero się rozkręcał…

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano cze 16, 2025
fot. YouTube, Ozzy Osbourne
Udostępnij

Choć Randy Rhoads nagrał z Ozzy’m Osbournem zaledwie dwa albumy, jego wpływ na świat rocka i metalu jest nie do przecenienia. Basista Rudy Sarzo, który grał z Rhoadsem zarówno w Quiet Riot, jak i w zespole Ozzy’ego, uważa jednak, że gitarzysta nie osiągnął wtedy szczytu swoich możliwości, ale dopiero się rozkręcał. Niestety można tylko pomarzyć, co by się działo, gdyby Randy był wciąż wśród nas…

Randy Rhoads był gitarzystą wyjątkowym – nie tylko ze względu na technikę, ale także na, jak mówi Rudy Sarzo, pewien „mistyczny pierwiastek”, który posiadał. Miał zaledwie 25 lat, gdy zginął w katastrofie lotniczej 19 marca 1982 roku, będąc w trasie z Osbournem. Wspólnie nagrali tylko dwa albumy: Blizzard Of Ozz (1980) i Diary Of A Madman (1981), na których znalazły się m.in. takie klasyki jak „Crazy Train”, „Revelation (Mother Earth)” czy „You Can’t Kill Rock And Roll”.

Choć wielu twierdzi, że to był jego szczytowy moment twórczy, Sarzo ma zupełnie inne zdanie. W wywiadzie dla Music Radar powiedział:

Nie, nie, nie – to nieprawda. Jako ktoś, kto był wtedy obok niego, mogę powiedzieć: Randy dopiero się rozkręcał. Te dwie płyty to nie był szczyt, to był początek

Sarzo podkreśla, że na koncertach Ozzy’ego Rhoads rozwijał swoje pomysły daleko poza to, co zarejestrował w studio:

„Gdy graliśmy na żywo, on wynosił te utwory na zupełnie inny poziom. Szczególnie w końcówce setu, gdy graliśmy kawałki Black Sabbath – ‘Paranoid’, ‘Iron Man’ i ‘Children of the Grave’. Tam naprawdę eksperymentował. Te utwory były dla niego nowym terytorium. Wplatał nowe elementy w solówki – nie za dużo, ale tyle, żeby zaspokoić własną potrzebę tworzenia. On nie był typem gitarzysty, który grałby to samo każdego wieczoru. Był po prostu zbyt kreatywny.”

Sarzo wspomina go jako muzyka absolutnie unikalnego:

Randy od początku był gwiazdą. Pamiętam pierwszy raz, gdy zobaczyłem go na scenie z Quiet Riot – miał w sobie coś nieuchwytnego. Miał swój styl, był wierny sobie i swojej muzyce. Już wtedy było wiadomo, że zajdzie daleko – i ja to czułem, i publiczność też. Ale wtedy był trochę jak w klatce – muzycznie ograniczony

„Był pierwszym muzykiem, z którym grałem, który miał tak głęboką muzyczną integralność. Pochodził z muzycznej rodziny – jego krewni prowadzili szkołę muzyczną, uczył się teorii, czytania nut, komponowania… A ja grałem wcześniej z chłopakami, którzy uczyli się z płyt i wymieniali się riffami na ulicy.”

Większość ludzi z takim wykształceniem lądowała w jazzie albo w muzyce klasycznej, nie w hard rocku. Randy był wyjątkiem

TAGI: ozzy, Randy Rhoads, Rudy Sarzo
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

ArtyściWywiady

Robert Fripp stwierdził kiedyś, że Hendrixa nie interesowało granie na gitarze, a Clapton wyjątkowo przynudzał

Maciej Warda | TopGuitar lip 13, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Perfekcja albo rozpad. Children of Bodom i ciężar ambicji Alexiego Laiho

Maciej Warda | TopGuitar lip 12, 2025
ArtyściWywiady

Mark Knopfler: „Dawno porzuciłem ambicję, by być wielkim gitarzystą”

Maciej Warda | TopGuitar lip 11, 2025
Artykuły o artystachArtyści

YUNGBLUD zachwycił podczas pożegnalnego koncertu Black Sabbath

Maciej Warda | TopGuitar lip 10, 2025
Tygodnik

Tygodnik 27/2025 (359)

Redakcja | TopGuitar lip 11, 2025
Artykuły o artystachArtyściNewsy

Ritchie Blackmore o swoim hicie: “Nie mogę tego znieść”

Maciej Warda | TopGuitar lip 8, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?