• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo

      Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo

      Jak "Słoneczny patrol", tylko lepiej - nowy, "ciałopozytywny" teledysk Tenacious D

      Jak "Słoneczny patrol", tylko lepiej - nowy, "ciałopozytywny" teledysk Tenacious D

      Brian May zapowiada kolekcjonerskie wydanie minialbumu "Star Fleet Project"

      Brian May zapowiada kolekcjonerskie wydanie minialbumu "Star Fleet Project"

      David Ellefson opowiada o miłości i stracie w najnowszej... balladzie zespołu Dieth

      David Ellefson opowiada o miłości i stracie w najnowszej... balladzie zespołu Dieth

    • Newsy sprzętowe
      LITTLE MARCUS 58R – nowy wzmacniacz basowy firmy Markbass

      LITTLE MARCUS 58R – nowy wzmacniacz basowy firmy Markbass

      Epiphone Flying V Custom i Flying V Prophecy – nowe gitary sygnowane przez Dave'a Mustaine'a

      Epiphone Flying V Custom i Flying V Prophecy – nowe gitary sygnowane przez Dave'a Mustaine'a

      Line 6 Helix 3.60 – 5 najciekawszych filmów

      Line 6 Helix 3.60 – 5 najciekawszych filmów

      Markbass MB58R 104 ENERGY i PURE – czym różnią się te zestawy głośnikowe?

      Markbass MB58R 104 ENERGY i PURE – czym różnią się te zestawy głośnikowe?

    • TopVideo
      Porywająca solówka Marka Radulego w utworze "Comfortably Numb"

      Porywająca solówka Marka Radulego w utworze "Comfortably Numb"

      Ben Eunson gra "Giant Steps" w oryginalnym tempie 340 BPM

      Ben Eunson gra "Giant Steps" w oryginalnym tempie 340 BPM

      "Technical Difficulties" w wykonaniu Matteo Mancuso i kolegów

      "Technical Difficulties" w wykonaniu Matteo Mancuso i kolegów

      "High Stakes" - solowy singiel Simona McBride'a z Deep Purple

      "High Stakes" - solowy singiel Simona McBride'a z Deep Purple

  • Artyści
    • Wywiady
      Barytonowa siódemka i ponure walczyki - wywiad z Danielem Keslerem z zespołów Redemptor i Only Sons

      Barytonowa siódemka i ponure walczyki - wywiad z Danielem Keslerem z zespołów Redemptor i Only Sons

      Cholerna prawda, czyli wywiad z Lee-lą Baum, liderką zespołu The Damn Truth

      Cholerna prawda, czyli wywiad z Lee-lą Baum, liderką zespołu The Damn Truth

      George Benson o krytykach: "Jeśli pójdziesz w lewo, powiedzą: 'Powinieneś pójść w prawo' i na odwrót"

      George Benson o krytykach: "Jeśli pójdziesz w lewo, powiedzą: 'Powinieneś pójść w prawo' i na odwrót"

      Nuno Bettencourt powiedział kolegom z Extreme: "Chcę iść na całość na tym albumie"

      Nuno Bettencourt powiedział kolegom z Extreme: "Chcę iść na całość na tym albumie"

    • Artykuły
      Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

      Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

      Fani Foo Fighters narzekają na nowego perkusistę, Josha Freese'a

      Fani Foo Fighters narzekają na nowego perkusistę, Josha Freese'a

      Jimmy Page: "Kocham 'St. Anger'. To świetny album”

      Jimmy Page: "Kocham 'St. Anger'. To świetny album”

      Roger Glover o możliwości koncertu Deep Purple z Ritchie Blackmorem: "Nie ma szans"

      Roger Glover o możliwości koncertu Deep Purple z Ritchie Blackmorem: "Nie ma szans"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Butcher Babies wystąpią na dwóch koncertach w Polsce

      Butcher Babies wystąpią na dwóch koncertach w Polsce

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Czekając na kłopoty - Vintage Trouble 9 lipca zagra koncert w Warszawie

      Czekając na kłopoty - Vintage Trouble 9 lipca zagra koncert w Warszawie

      Zabytkowy kabriolet dla gitarzystów i „Hey Joe” zagrane na... rogu z okien Muzeum Pana Tadeusza – zbliża się 21. Gitarowy Rekord Świata

      Zabytkowy kabriolet dla gitarzystów i „Hey Joe” zagrane na... rogu z okien Muzeum Pana Tadeusza – zbliża się 21. Gitarowy Rekord Świata

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      W Royal Albert Hall odbyły się dwa wyprzedane koncerty pamięci Jeffa Becka

      W Royal Albert Hall odbyły się dwa wyprzedane koncerty pamięci Jeffa Becka

      Fotorelacja z rzeszowskich Juwenaliów 2023

      Fotorelacja z rzeszowskich Juwenaliów 2023

      Fotorelacja z koncertu Steve'a Vaia w Krakowie

      Fotorelacja z koncertu Steve'a Vaia w Krakowie

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata 2023! Ustanowiło go 7967 gitarzystów i basistów

      Mamy nowy Gitarowy Rekord Świata 2023! Ustanowiło go 7967 gitarzystów i basistów

    • Patronat TopGuitar
      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      21. Gitarowy Rekord Świata już za miesiąc! Ruszyła rejestracja uczestników

      21. Gitarowy Rekord Świata już za miesiąc! Ruszyła rejestracja uczestników

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

      Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

      Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

      Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Mark Tremonti: „Eddie był zbyt dobry, abym próbował grać, tak jak on”

Mark Tremonti: „Eddie był zbyt dobry, abym próbował grać, tak jak on”

19 października 2021 Michał Wawrzyniewicz | TopGuitar 11765

Przeczytaj również

Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo
Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo
Paul Reed Smith o dwóch gitarach, które pomogły mu założyć firmę PRS
Paul Reed Smith o dwóch gitarach, które pomogły mu założyć firmę PRS

W ramach premiery piątego albumu projektu Tremonti, porozmawialiśmy z jego założycielem, Markiem Tremonti. Oprócz opisu procesu tworzenia „Marching In Time” w trakcie pandemii i powrotu na scenę, Mark opowiedział również m.in. o codziennej współpracy z Mylesem Kennedym w ramach zespołu Alter Bridge oraz niezwykłej relacji z Eddie van Halenem.

 

Michał Wawrzyniewicz: Mark, dzięki za poświęcony czas, zwłaszcza, że jesteście w trakcie trasy po USA, o ile się nie mylę?
Mark Tremonti: Właśnie skończyliśmy pierwszą część naszej trasy i w następnym miesiącu wracamy z powrotem.

Jakie są Twoje odczucia odnośnie powrotu na scenę po dość długim czasie „uwięzienia”?
Jest znakomicie. Sądzę, że każdy jest podekscytowany, że może ponownie wziąć udział w rockowych koncertach i wiem, że my cieszymy się z powrotu na scenę i możliwości robienia tego, co kochamy. Nikt z nas nie zachorował, wszyscy jesteśmy ostrożni jeśli chodzi o zachowane środki bezpieczeństwa i robimy wszystko, aby pozostać zdrowymi.

Jak z Waszej perspektywy, w Stanach Zjednoczonych, pandemia Covid wpłynęła na aktualne uczestnictwo publiczności w koncertach? Czy występujecie w pełnych salach, czy też popyt lub kwestie bezpieczeństwa to uniemożliwiają?
Najmocniej wpłynęło to na zwrot biletów, ponieważ uczestnictwo wymaga bycia zaszczepionym. Nie wiem, jak to wygląda u was, ale tutaj w Stanach mamy dwa rodzaje ludzi: tych, którzy wierzą w szczepionki oraz tych, dla których to spisek i dlatego nie chcą się zaszczepić. Wydaje mi się, że na jednym z koncertów mieliśmy około ośmiuset zwróconych biletów. Ale przez większość czasu była to świetna trasa, z drobnymi problemami gdzieniegdzie.

Znakomicie, że w większości był to udany powrót do koncertowania. Niedawno ukazał się Twój piąty album studyjny nagrany w ramach solowego projektu „Tremonti”, pt. „Marching In Time”. Pozwól, że zapytam, czy tytułowy utwór, jak i sam album jest zainspirowany narodzinami Twojej córki Stelli?
Tak, zgadza się!

Przyjmij zatem proszę gratulacje dla Ciebie i Twojej żony, dużo zdrowia dla Was i dzieciaków.
Bardzo dziękuję!

Mark Tremonti, Photo Credit Dan Sturgess

W nawiązaniu do tego albumu, na początku chciałbym zapytać, jak podchodzisz do pracy nad muzyką, jak rozróżniasz, które z kompozycji trafią na Twój projekt, a które uznajesz, że warto omówić z Mylesem [Kennedym] jako pomysł do Alter Bridge?
Zazwyczaj, głównym czynnikiem jest to, czy utwór ma dużo elementów speed-metalowych – wówczas ląduje w moim projekcie Tremonti, ponieważ Alter Bridge nie skłania się ku takiemu brzmieniu. To jest jeden z powodów, dlaczego założyłem ten zespół, ponieważ dorastałem wśród metalowców i za każdym razem, gdy piszę utwór zbudowany wokół metalu, goście z Alter Bridge w to „nie wchodzili”, więc to jedna rzecz. Następnie, kiedykolwiek uznaję, że to co mam, to najlepsze, co napisałem w danym momencie, umieszczam to na jakimkolwiek albumie, nad którym w tej chwili pracuję. Natomiast, jeśli napiszę fragment, który naprawdę mi się podoba, ale nie czuję, że mogę go zaśpiewać wystarczająco dobrze, zostawiam go dla Mylesa, ponieważ on może opanować właściwie wszystko, jeśli chodzi o wokal.

Aczkolwiek, na tym albumie można odnaleźć kilka imponujących fragmentów z wyższymi rejestrami z Twojej strony. Czy Ty i Myles w jakiś sposób konsultujecie, inspirujecie się wzajemnie w kwestiach technik wokalu i gry na gitarze?
Wiem, że nigdy nie będę w stanie zaśpiewać wyższych nut w sposób, w jaki robi to Myles. Nie jest to coś, co można wyćwiczyć, jest to kombinacja praktyki i genetyki, Myles ma inną skalę głosu ode mnie. I jest genialnym wokalistą, ale sądzę, że obydwaj inspirujemy się w grze na gitarze. Jesteśmy bardzo odmiennymi gitarzystami i Myles również jest świetny technicznie. Czuję, że wywodzę się z zupełnie innego sposobu śpiewania od Mylesa i uważam, że dobrze, aby zachować to w ten sposób, dzięki czemu wspólnie uzupełniamy swoje głosy.

Myles ma inną skalę głosu ode mnie. I jest genialnym wokalistą, ale sądzę, że obydwaj inspirujemy się w grze na gitarze. Jesteśmy bardzo odmiennymi gitarzystami i Myles również jest świetny technicznie

Mark Tremonti & Miles Kennedy_credit: Chuck_Brueckmann

Podczas prac nad tą płytą, podobnie jak wcześniej współpracowałeś z swoim gitarzystą Erikiem Friedmanem i producentem Michaelem ‘Elvisem’ Baskette. Jak wyglądał ten proces, zważywszy, że tym razem przyszło wam pracować w warunkach lockdownu?
Pierwsze i najważniejsze jest dla mnie pisanie samemu. Więc skomponowałem większość części na ten album i sprowadziłem Erika z Kalifornii, został ze mną na około trzy miesiące. Na przestrzeni lat Eric stał się dla mnie kimś, przed kim ogrywam moje pomysły, gdy te nie są jeszcze wystarczająca wygładzone, i zbieram jego opinie. Więc, gdy się pojawia, odgrywam przed nim wszystkie napisane utwory i wspólnie decydujemy, które są najlepsze, i przystępujemy do demówek. Eric dogrywa linie basu i programuje bębny, i tak nagrane wersje przynosimy naszemu producentowi, Elvisowi. Myślę, że zrobiliśmy około 18-19 piosenek, które wspólnie odsłuchaliśmy i okroiliśmy to do tych, które znalazły się na płycie.

Z reguły komponujesz w trakcie intensywnych tras koncertowych lub pomiędzy innymi aspektami twojej muzycznej działalności, tym razem okoliczności poniekąd wymusiły na Tobie wolniejsze tempo. Jaką masz refleksję w tej kwestii?
Cóż, musisz wykorzystać maksimum każdego czasu, jaki masz dany. Idealnie jest komponować będąc w domu, bo mam tutaj wszystko, czego potrzebuję: mam każdą z swoich gitar, pieców, klawiszy – wszystko, czego nie mogę umieścić w każdym pojedynczym hotelu. Więc, gdy jestem w trasie, biorę z sobą małą paczkę Roland Micro Cube do swojego pokoju, laptop i gitarę, i daję z siebie wszystko, by pisać każdego wolnego dnia, który mam. Również w szatni w dniu koncertu. Gdy jestem z dala od moich dzieci i żony staram się pracować najciężej jak potrafię, by zagospodarować mój czas z dala od nich.

Gdy jestem w trasie, biorę z sobą małą paczkę Roland Micro Cube do swojego pokoju, laptop i gitarę, i daję z siebie wszystko, by pisać każdego wolnego dnia, który mam. Również w szatni w dniu koncertu. Gdy jestem z dala od moich dzieci i żony staram się pracować najciężej jak potrafię, by zagospodarować mój czas z dala od nich

Jak wygląda to w kontekście zbierania pomysłów na płytę, inspiracji do tekstów?
W kontekście tekstów rzecz jest w tym, że ziarno zostaje zasiane, kiedy piszę pierwotne pomysły, lecz gdy je kończę, w zasadzie wszystkie są gotowe w tym samym czasie. Staram się nie pisać tekstów dopóki utwór nie jest w pełni zaaranżowany i skończony, ponieważ kiedy zaczynasz pisać teksty przedwcześnie, zazwyczaj skończysz na przepisywaniu na nowo dużej ich części, a to dużo pracy. Lubię mieć pewność, że dana piosenka jest skończona i gotowa do nagrania w studio, zanim spędzę mnóstwo czasu na upewnianiu się, że tekst jest wystarczająco dobry.

Mark Tremonti, foto Tomek Staszewski

Jesteś znany jako czytelnik, fan książek. Czy jakiś konkretny tytuł książki lub innego medium zainspirował Cię podczas pracy nad tym albumem, jak było to w przypadku poprzedniego „A Dying Machine” [inspirowanej „Mroczną Wieżą” S.Kinga – przyp. MW]?
Będąc szczerym, przy tej płycie nie. Czytałem mnóstwo książek, ale dużo z tych, które przeczytałem pomiędzy tymi albumami – biografia Franka Sinatry, kilka różnych powieści – żadne z nich tak naprawdę „nie wkradły się” do tekstów na tej płycie.

Czy towarzyszył Tobie jakiś specjalny zamysł w kontekście kolejności utworów i tworzenia ogólnego tempa albumu? Szczególnie, jeśli chodzi o utwór otwierający („A World Away”) i zamykający, tytułowy?
Lubię rozpoczynać płytę czymś, co natychmiast przyciąga uwagę, więc uznałem, że pierwsze trzydzieści sekund „A World Away” to najlepszy sposób, by przykuć uwagę, dlatego postanowiłem umieścić go jako pierwszy. Nic nie działa jak pierwsze wrażenie – musisz upewnić się, że ludzie są na pokładzie już od wejścia. Potem, z tej perspektywy, kiedy wchodzi mix płyty, zaczynam żonglować kolejnością utworów i sprawdzać, w jakim ustawieniu „płyną” najlepiej i wywnioskowałem, że powinno to wystartować z dużym pokładem energii. Umieszczając, powiedzmy, pięć optymistycznych, mocno energicznych piosenek na samym wejściu, aby dać ludziom znać, jakiego rodzaju jest to album. Następnie przywrócić tempo, z trzema refrenami, na płycie jest kilka wolniejszych utworów, takich „opowiadających historię”. Wiedziałem, że mając twoją uwagę w tym momencie, na końcu płyty, to czas abym zrzucił ten siedmio-i-pół-minutowy utwór, ponieważ wiedziałem, że jeżeli przesłuchałeś album do tego momentu, posłuchasz także tej piosenki. Nie chciałem umieszczać tak długiej kompozycji zbyt wcześnie na albumie, ponieważ niektórzy mogą mieć krótszy czas skupienia, i mógłbym takich słuchaczy „stracić” na wczesnym etapie płyty. Lecz umieszczając to na jej końcu wiedziałem, że będą wystarczająco zaangażowani, i przesłuchają to od początku do końca.

Jak osobiście odnajdujesz się w balansowaniu pomiędzy tymi stronami: delikatniejszą i nieco bardziej ostrą, zarówno wokalnie i w kontekście pomysłów na melodie?
Lubię komponować w obu skrajnościach: optymizmu i smutku. Rzeczy „pomiędzy” nie są niekiedy tak ekscytujące. Lubię pchnąć emocje możliwie najdalej jak mogę i teksty w jakiś sposób muszą za tym podążać. Próbuję tworzyć muzykę emocjonalnie na tyle, na ile jest to możliwe, ponieważ to samo ona robi ze mną. Staję się emocjonalny gdy słucham muzyki, którą kocham, i tego rodzaju muzyka to jest to, co kocham.

Lubię komponować w obu skrajnościach: optymizmu i smutku. Rzeczy „pomiędzy” nie są niekiedy tak ekscytujące. Lubię pchnąć emocje możliwie najdalej jak mogę i teksty w jakiś sposób muszą za tym podążać. Próbuję tworzyć muzykę emocjonalnie na tyle, na ile jest to możliwe, ponieważ to samo ona robi ze mną

Mając okazję zagrać już kilkukrotnie na żywo utwory z nowej płyty, które szczególnie określiłbyś jako ulubione?
Sądzę, że „Marching In Time” jest moim ulubionym utworem na płycie. Wiem, że był to nasz pierwszy singiel, ale nawet jeśli takim by nie był i wybralibyśmy inny, wciąż pozostałby moim faworytem z tego albumu. Często pierwszy wydany singiel okazuje się nie być tak ekscytujący jak reszta płyty, na której wszystko jest zupełnie nowe, ale ta piosenka jest wciąż jedną z moich ulubionych. Myślę, że „Let That Be Us” jest kolejnym mi bliskim, i widziałem sporo reakcji na album i dużo osób również czuło naprawdę silną więź z tym utworem.

Podczas nagrań korzystałeś z swojej nowej sygnatury PRS MT-100. Czy mógłbyś powiedzieć o głównych usprawnieniach względem poprzedniego wzmacniacza i ogólnych kwestiach technicznych?
MT-100 jest właściwie „starszym” bratem MT-15, który nadal jest jednym z moich ulubionych wzmacniaczy na świecie, uwielbiam go. MT-100, nawet nagłośniony w studio, brzmi nieco mocniej od MT-15. Wydaje mi się, że MT-15 może mieć bardziej skupione brzmienie, podczas gdy dźwięk w MT-100 jest większy, bardziej „zuchwały”. Kanał CLEAN w MT-100 jest jednym z najlepszych, jakie słyszałem. Wzięliśmy CLEAN z MT-15 i dodaliśmy znacznie więcej zapasu i odrobinę zaniżonego OVERDRIVE, który można niemalże wyłączyć, ale który dodaje tego charakterystycznego brzmienia, w którym możesz usłyszeć każdy mały detal. Pracujemy również nad trzecim kanałem w tym piecu, który wciąż dostrajamy. To kanał OVERDRIVE, chciałbym by był bardziej jak w wzmacniaczu Dumble, zależy mi na wzmacniaczu zawierającym wszystko, co mam w swoim domowym studio. Więc mamy ten kanał high-gain, który brzmi jak twój stary ulubiony piec tego rodzaju, jak Bogner Uberschall czy Mesa Boogie Dual Rectifier, tego typu świat. Następnie, kanał CLEAN, który absolutnie uwielbiam, oraz ten Boutique Overdrive, który ciągle dostrajamy, więc jest daleki od skończenia, ale robimy co w naszej mocy by być coraz bliżej.

PRS MT-15, fot. PRS

Powodzenia, aby udało się spełnić wszystkie wymagania. Jako, że rozmawiamy okrągły rok po śmierci Eddiego van Halena, pozwól, że o niego zapytam, a konkretnie o Wasze spotkanie w latach 90-tych, które skutkowało tym, że Eddie wręczył Tobie jedną z swoich gitar w prezencie?
Tak, to było niesamowite. Miałem to szczęście, by móc spotkać się z Eddiem wiele razy. Za każdym razem to było ekscytujące, móc być razem z nim. Graliśmy z Van Halen w późnych latach 90-tych, o ile pamiętam. Na początku zagraliśmy w Detroit Palace Arena i właśnie kończyliśmy próbę dźwięku, gdy przyszedł Eddie, aby się przywitać, po czym powiedział: „który jest gitarzystą?”. Podniosłem rękę, na co powiedział, abym poszedł z nim.

Właśnie kończyliśmy próbę dźwięku, gdy przyszedł Eddie, aby się przywitać, po czym powiedział: „który jest gitarzystą?”. Podniosłem rękę, na co powiedział, abym poszedł z nim

Miał tę przysłoniętą kurtynami przestrzeń, w której były wszystkie jego gitary, piece, elektronika oraz jego techniczni. Pokazał mi model swojej nowej 5150, nad którym w tamtym czasie pracował, i zapytał o mój numer i adres, aby mogli mi przysłać jedną z nich. Powiedziałem, że to niesamowite, że jestem fanem jego gitary, że to kawał gładkiego świetnie grającego instrumentu. Zapytał: „jaki lubisz kolor”, na co ja odpowiedziałem: „czarny?” haha, na co Eddie powiedział: „w porządku”, po czym klepnął mnie w ramię i wyszedł. Potem, następnego dnia, graliśmy z nimi w Madison Square Garden. Eddie przyszedł i zaczął pukać w drzwi do garderoby. Zabawne w tym jest to, że w tamtej chwili mieliśmy sprzeczkę w zespole i nie odpowiadaliśmy na pukanie do drzwi, Eddie nie przestawał, my nie zwracaliśmy uwagi, w końcu po prostu wszedł, zobaczyliśmy go w drzwiach, myśląc: „nie otworzyliśmy drzwi Eddiemu van Halenowi, co my do cholery wyprawiamy”.

Eddie przyszedł i zaczął pukać w drzwi do garderoby. Zabawne w tym jest to, że w tamtej chwili mieliśmy sprzeczkę w zespole i nie odpowiadaliśmy na pukanie do drzwi, Eddie nie przestawał, my nie zwracaliśmy uwagi, w końcu po prostu wszedł, zobaczyliśmy go w drzwiach, myśląc: „nie otworzyliśmy drzwi Eddiemu van Halenowi, co my do cholery wyprawiamy”

Wszedł, wyjął gitarę z futerału, przemknął palcami, powiedział: „jak dla mnie jest w porządku, trzymaj”. Szczęka niemal opadła mi do podłogi z zaskoczenia, że zaraz następnego dnia wręczył mi tę gitarę. Jedną z najfajniejszych rzeczy, jakie mi się przytrafiły, było to: w Madison Square Garden miał z sobą Wolfganga i swoją żonę, którzy byli za sceną, i po koncercie były setki fanów i przedstawicieli mediów, i wszyscy przed halą, pomiędzy, chcący zobaczyć Eddiego i zespół. Eddie był z swoją rodziną i w tamtym momencie zmierzał w kierunku swojego vana. Wyjrzał przez okno i dostrzegł mnie z resztą zespołu, po czym wyszedł z samochodu, pomimo, że był z rodziną, aby przejść przez cały ten tłum ludzi i podszedł do mnie mówiąc: „hej, zapomniałem Tobie powiedzieć, musisz zdjąć dwie sprężyny z tego systemu tremolo, aby móc grać tak jak w mojej gitarze”. Potem pocałował mnie w policzek, hehe, i poszedł do vana i odjechał. Czułem, że to najlepsza rzecz, jaka się wydarzyła. Móc współdzielić z nim czas, i jeszcze to, że uznał by przejść pomiędzy tymi wszystkimi ludzi, mając z sobą rodzinę, to było naprawdę niezwykłe.

Poza tym niezwykłym doświadczeniem, jak opisałbyś jego wpływ na Twoje podejście do gitary?
Kiedy dorastałem, Eddie był po prostu zbyt dobry, abym próbował grać, tak jak on. Nawet do dzisiaj jego styl jest bardzo wyjątkowy, spontaniczny, jeżeli chodzi o solówki, bardzo trudny do opanowania. Nigdy nie stosowałem dużo tappingu, a on jest pod tym względem wyjątkowym gitarzystą. Nigdy nie spędziłem wystarczająco dużo czasu by zgłębić jego technikę, ale to w jaki sposób mnie inspirował, to by być możliwie najlepszym, ponieważ on był jednym z najlepszych, jakich widział ten świat, więc jest to zdecydowanie ogromną inspiracją widzieć jak znakomicie człowiek może opanować instrument.

Mark Tremonti, fot. Tomek Staszewski

Czy wciąż posiadasz i używasz gitary podarowanej przez Eddiego?
O tak, zdecydowanie! Siedzę w tym momencie metr od niej!

Dzięki za to wspomnienie. Na koniec pytanie o Twoje plany na nadchodzący rok. Mając na uwadze, że pandemia sprawia, że planowanie w przód jest nieco nieprzewidywalne, ale kiedy planujecie odwiedzić Europę, a konkretnie kiedy polscy słuchacze mogą spodziewać się usłyszeć was na żywo?
Właśnie ogłosiliśmy europejską trasę. Udajemy się do Europy w połowie stycznia i koncertujemy na przestrzeni lutego. Następnie wracamy latem, a potem chcemy powrócić jeszcze zimą z Alter Bridge. Więc, w przyszłym roku w Europie będziemy trzykrotnie.

Super to słyszeć, miejmy nadzieję, że wszystko to dojdzie do skutku. Tymczasem uważajcie na siebie, dużo zdrowia dla Ciebie i bliskich oraz całego zespołu. Dzięki za najnowszy album i rozmowę, do zobaczenia wkrótce.
Świetnie, dziękuję. Będziemy zdecydowanie optować za koncertem w Polsce, uwielbiamy tam grać. Dziękuję bardzo, do zobaczenia!

Tremonti „Now And Forever”

  • Tags
  • alter bridge
  • mark tremonti
  • PRS - testy i newsy
  • Tremonti

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Soundedit '21 - niezwykle bogata oferta festiwalu
Previous article Po niemal czterech latach Jack White powraca z nową muzyką

Michał Wawrzyniewicz | TopGuitar

INNE

Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC Artykuły o artystach
5 czerwca 2023

Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

Fani Foo Fighters narzekają na nowego perkusistę, Josha Freese'a Artykuły o artystach
5 czerwca 2023

Fani Foo Fighters narzekają na nowego perkusistę, Josha Freese'a

Jimmy Page: "Kocham 'St. Anger'. To świetny album” Artykuły o artystach
3 czerwca 2023

Jimmy Page: "Kocham 'St. Anger'. To świetny album”

Roger Glover o możliwości koncertu Deep Purple z Ritchie Blackmorem: "Nie ma szans" Artykuły o artystach
3 czerwca 2023

Roger Glover o możliwości koncertu Deep Purple z Ritchie Blackmorem: "Nie ma szans"

Nuno Bettencourt o tym, jak zagrał na sprzęcie Eddiego Van Halena: "Byłem cholernie rozczarowany, bo brzmiałem jak ja" Artykuły o artystach
1 czerwca 2023

Nuno Bettencourt o tym, jak zagrał na sprzęcie Eddiego Van Halena: "Byłem cholernie rozczarowany, bo brzmiałem jak ja"

Ozzy Osbourne jest znudzony współczesną muzyką: „Nie ma nowej muzyki – to wszystko było już k... przerabiane” Artykuły o artystach
31 maja 2023

Ozzy Osbourne jest znudzony współczesną muzyką: „Nie ma nowej muzyki – to wszystko było już k... przerabiane”

Zrozumieć Noela Gallaghera: życiowa droga, związki i wpływ na kulturę muzyczną Artykuły o artystach
29 maja 2023

Zrozumieć Noela Gallaghera: życiowa droga, związki i wpływ na kulturę muzyczną

Dave Lombardo o Slayerze: "Jeśli kiedykolwiek zdecydują się wrócić, wkurzą wielu fanów" Artykuły o artystach
29 maja 2023

Dave Lombardo o Slayerze: "Jeśli kiedykolwiek zdecydują się wrócić, wkurzą wielu fanów"

Zespół Keanu Reevesa, Dogstar, zagrał swój pierwszy koncert od 20 lat Artykuły o artystach
29 maja 2023

Zespół Keanu Reevesa, Dogstar, zagrał swój pierwszy koncert od 20 lat

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
5 czerwca 17:18
Imprezy

Blues: podróż przez europejskie festiwale bluesowe

5 czerwca 15:39
Newsy

Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo

5 czerwca 13:26
Newsy

LITTLE MARCUS 58R – nowy wzmacniacz basowy firmy Markbass

5 czerwca 10:27
Artyści

Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

5 czerwca 8:39
Artyści

Fani Foo Fighters narzekają na nowego perkusistę, Josha Freese’a

4 czerwca 21:39
Newsy

Jak „Słoneczny patrol”, tylko lepiej – nowy, „ciałopozytywny” teledysk Tenacious D

4 czerwca 10:02
Newsy

Nuno Bettencourt i Tom Morello zagrali razem klasyk Audioslave – „Cochise”

3 czerwca 11:53
Artyści

Jimmy Page: „Kocham 'St. Anger’. To świetny album”

3 czerwca 9:18
Artyści

Roger Glover o możliwości koncertu Deep Purple z Ritchie Blackmorem: „Nie ma szans”

1 czerwca 21:05
Newsy

Brian May zapowiada kolekcjonerskie wydanie minialbumu „Star Fleet Project”

1 czerwca 13:21
Newsy

Epiphone Flying V Custom i Flying V Prophecy – nowe gitary sygnowane przez Dave’a Mustaine’a

1 czerwca 11:39
Newsy

David Ellefson opowiada o miłości i stracie w najnowszej… balladzie zespołu Dieth

1 czerwca 9:22
Newsy

„Other Side of the Rainbow” – kolejny nowy utwór Extreme i… ulubiona solówka Nuno!

1 czerwca 8:22
Artyści

Nuno Bettencourt o tym, jak zagrał na sprzęcie Eddiego Van Halena: „Byłem cholernie rozczarowany, bo brzmiałem jak ja”

31 maja 23:00
Newsy

Line 6 Helix 3.60 – 5 najciekawszych filmów

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press