• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

      Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

      Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

      Nowy koncertowy singiel Metalliki "Too Far Gone?"

      Nowy koncertowy singiel Metalliki "Too Far Gone?"

    • Newsy sprzętowe
      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

      Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

      Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

      Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

      Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

      Kirk Hammett o Jamesie Hetfieldzie: "Kocham go jak brata, ale ciężko jest z nim grać w zespole"

    • Artykuły
      Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

      Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

      Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

      Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

      Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

      Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

      Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

      Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Tomasz Imienowski: „Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu”

Tomasz Imienowski: „Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu”

13 września 2023 Maciej Warda | TopGuitar Artyści, Wywiady

Przeczytaj również

Rockumentary - co to jest?
Rockumentary - co to jest?
Debiutancki album formacji Imienowski Jazz Set "Jazz Side of Abbey Road"
Debiutancki album formacji Imienowski Jazz Set "Jazz Side of Abbey Road"

Tomasz Imienowski – lider i założyciel jazzowej formacji IMIENOWSKI JAZZ SET, z którą właśnie zadebiutował albumem „Jazz Side Of Abbey Road”. Nowa odsłona twórczości THE BEATLES spotkała się z pozytywnym odbiorem o czym świadczy olbrzymia ilość koncertów w całej Polsce. O szczegółach debiutanckiego projektu, początkach kariery i muzycznej ewolucji Tomka dowiecie się z poniższego wywiadu.

 

 

To twój pierwszy wywiad dla TopGuitar. Powiedz zatem gdzie zdobywałeś basowe doświadczenie, w jakich zespołach do tej pory grałeś i jaka muzyka cię inspirowała lub nadal inspiruje?

W wieku 15 lat usłyszałem w audycji radowej jak gra Marcus Miller i Jaco Pastorius. Nie bardzo rozumiałem jeszcze ich twórczość, ale szalenie spodobał mi się fakt, jak grali na basie. Chodziłem już wtedy do szkoły muzycznej. Co prawda była to klasa klarnetu, ale miałem czuja i potrafiłem powtórzyć dzieła Glena Millera czy Georga Gershwina. To mi zdecydowanie ułatwiało sprawę. Wziąłem więc do ręki gitarę klasyczną skupiając się wyłącznie na strunach basowych. I tak narodziła się moja miłość do gitary basowej.

Czy pamiętasz pierwszy bas na jakim zacząłeś grać?

Oczywiście! To był Defil Luna 22. Jak się domyślasz, nie bardzo nadawała się do grania… Szybko więc wymieniłem ją na lutniczą basówkę tczewskiego lutnika Zdzisława Langowskiego.

Jak dalej potoczyła się Twoja droga basowa?

Na studia wyjechałem do Torunia. Tam związałem się z bardzo dobrze rozwiniętą już sceną bluesową, która zapewniła mi porządną szkołę wykonawczą. Liczne koncerty w Polsce i za granica sukcesywnie pozwalały mi rozwinąć umiejętności. Regularnie uczestniczyłem w jam sessions, w których dominował blues i właśnie jazz. Grając z uznanymi bluesowymi składami często supportowaliśmy zagranicznym gwiazdom na różnych festiwalach. Sporo się wtedy nauczyłem.

Tomasz Imienowski, fot Iwona Komorowska

Z pewnością zacząłeś też sięgać po albumy klasyków gatunku …?!

Pewnie! Od kolegów i wykładowców z warsztatów zacząłem poznawać kolejne światowe dzieła. Pojawiło się „Spectrum” Billiego Cobhama. „Blue Light Rain” zespołu JAZZ IS DEAD w składzie z Jimmy Herring, Alphonso Johnson, T Lavitz i Billy Cobham. Nie jestem w stanie policzyć ile razy po nocy przesłuchałem „Blues for Allah” w ich wersji. To był mniej więcej 2005 rok.

Z tego co wiem miałeś też epizod z Januszem Niekraszem znanym z legendarnej grupy TSA

Tak. Z zespołem Janusza grałem prawie dwa lata. Ciekawostką projektu był fakt, że Janusz choć jest basistą tę funkcję oddał właśnie mi a sam zaczął grać na gitarze elektrycznej. To był dosyć ciekawy projekt.

Twoje kolejne kroki w karierze?

Romans ze Szkołą Muzyczną w klasie kontrabasu. Jednak granie klasyki mnie zupełnie nie interesowało i nie mogłem odnaleźć się w ryzach edukacji muzycznej. Zdecydowanie bardziej ciągnęło mnie w stronę warsztatów muzycznych.

Granie klasyki mnie zupełnie nie interesowało i nie mogłem odnaleźć się w ryzach edukacji muzycznej. Zdecydowanie bardziej ciągnęło mnie w stronę warsztatów muzycznych

Jednak nie tylko koncentrowałeś się na muzyce bluesowej i jazzowej. Zespół PIRAMIDY, to zupełnie inna bajka:?

Dokładnie tak. To zespół z nurtu piosenki autorskiej i poetyckiej w dobrym tego słowa znaczeniu. Sporo koncertów. Zjechaliśmy Polskę i Europę wzdłuż i wszerz. Gramy także spektakle poetyckie ze znanymi aktorami. Zaznaczyliśmy swoją obecność nawet koncertami w Stanach Zjednoczonych. Obecnie i tylko sporadycznie wspomagam zespół managmentowo.

Sporo czasu byłeś rezydentem kultowego, gdyńskiego Blues Clubu?

Rezydentem to za duże słowo, ale jak tylko mogłem to tam wpadałem grywając w sekcji „rozgrywającej”. Poznałem tam mnóstwo muzyków i dzięki temu co jakiś czas pojawiałem się w rozmaitych konfiguracjach na scenach w całej Polsce.

IMIENOWSKI JAZZ SET to twój najnowszy projekt muzyczny. Powiedz jaka była idea jego powstania i skąd pomysł na „Beatlesów na jazzowo”? Wiem, że na koncertach macie wyprzedane sale, a zatem pomysł trafiony!

Będąc w San Diego wraz z Piotrkiem Matczukiem (bard, lider zespołu PIRAMIDY – przyp. red.), podczas nocnych eskapad trafiliśmy na koncert jazzowy w jednym z klubów. Byłem pod wrażeniem panującej tam atmosfery. Kapela grała różne kawałki z katalogu muzyki popularnej. I nagle pomyślałem, że ja mogę też coś zrobić w takich klimatach. A że THE BEATLES towarzyszyło mi od dzieciństwa, padło na nich. Przy tym BEATLESI wyróżniają się pięknymi melodiami, co jest dla mnie ważne.

Imienowski Jazz Set, fot Artur AEN Nowicki

Czy to był jakiś problem aranżowanie tych kawałków bez gitary? W końcu THE BEATLES to był jednak gitarowy zespół…

Tu cię zaskoczę. Nie było żadnego problemu! Wbrew pozorom idea była prosta. Postanowiłem odwrócić formę kompozycji BEATLESÓW i nie trzymać się schematu gitarowego. Ważny był dla mnie szacunek dla oryginalnych melodii. Aby to zrealizować zaprosiłem do współpracy fenomenalnego pianistę i aranżera Bartosza Krzywdę oraz genialnego perkusistę Michała Lasotę. Byłem pewien, że w takim składzie, instrumentarium i wizji ten koncept się powiedzie.

Idea była prosta. Postanowiłem odwrócić formę kompozycji BEATLESÓW i nie trzymać się schematu gitarowego. Ważny był dla mnie szacunek dla oryginalnych melodii

Nagraliście płytę. Gdzie ją zrealizowaliście i jak się przygotowywaliście do sesji nagraniowej.

Płytę postanowiliśmy nagrać w Gdyni w studiu Maro Records. Miałem pewność, że Marek Romanowski ze swoim doświadczeniem realizatorskim i scenicznym ujmie nas w dźwiękach zgodnie z naszą wizją. Nie pomyliłem się. Zanim weszliśmy do studia mieliśmy już na koncie 15 koncertów, więc materiał był dobrze ograny. Dlatego też nie baliśmy się nagrywać na tzw „setkę”. Ustawienie brzmienia i nagranie zajęło nam 2 dni. Zagraliśmy po kilka ujęć każdego utworu i wybraliśmy najlepszy naszym zdaniem. Po miks i mastering zgłosiliśmy się do Paula Rutschki. Paul to złoty człowiek, siła spokoju i totalny profesjonalista. Wiedziałem, że miksy będą się zgadzały.

Jakieś nieprzewidziane przygody pojawiły się podczas nagrań?

Nie. Nawet poszło gładko. Przygody zaczęły się w kwestiach formalnych: kompletowaniu dokumentacji. Na potrzeby tej płyty założyłem nowe wydawnictwo – „Nord Cats Records”. Ilość pracy przy wypuszczeniu płyty na świat mnie chwilami przerosła. Nie możemy zapominać, że równocześnie graliśmy mnóstwo koncertów, a doba wcale się nie wydłużyła. Dlatego od sesji nagraniowej do premiery płyty minęły ponad 3 miesiące. Nie było to łatwe przedsięwzięcie, ale teraz uważam, że było warto i mam satysfakcję, że spiąłem wszystko od początku do końca.

Jaka była twoja filozofia brzmienia na tej płycie? Maccartneyowski Hofner,, klasyczny Fender Jazz Bass, czy może najbardziej z nich jazzowy – kontrabas?

Przez ostatnie 15 lat grałem głównie na gitarach Fender Jazz Bass American Standard, więc je wykorzystałem. Roczniki 2007 i 2008 zrobiły swoje. Dodatkowo wykorzystałem pięknego Fendera American Precision Deluxe w układzie HS. Uznałem, że Precision najlepiej zabrzmi w tych nagraniach jak i na koncertach. Potrzebowałem też dotrzeć do wyższych dźwięków i ten instrument mi to zapewnia. Poza tym ma piękny sound i doskonale miksuje się z pozostałymi instrumentami na scenie i w nagraniach. Brzmi genialnie bez dopalaczy i skomplikowanej equalizacji. Natomiast w całości chciałem osiągnąć ciepłe, bliskie brzmienie. Od początku byłem zdania, że słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu nawet w nagraniach. Bartek i Michał bardzo mnie wspomogli w tym całym procesie. W tych nagraniach cały zespół kreuje brzmienie, zarówno w studiu jak i w post produkcji.

Od początku byłem zdania, że słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu nawet w nagraniach. Bartek i Michał bardzo mnie wspomogli w tym całym procesie. W tych nagraniach cały zespół kreuje brzmienie, zarówno w studiu jak i w post produkcji

A z jakim sprzętem jeździsz na koncerty „Jazz Beatles”? Masz np. swój nieodłączny backline typu head + paczka?

Na koncerty IMIENOWSKI JAZZ SET jeździ ze mną Markbass 102P IV, którego stawiam przed sobą i zapewnia mi doskonały odsłuch basu. Całość dopalam z podłogi preampem EBS Micro Bass 3, z którego podaję też sygnał do konsolety. Jeśli na scenę trafia mój inny zestaw, który stoi za plecami to czasem idzie równoległy sygnał z mikrofonu przystawionego do kolumny. Przed każdym wyjazdem biję się z myślami czy nie zabrać ze sobą zestawu Ampeg SVTIII + HLF 410. Jednak mój kręgosłup za każdym razem prosi mnie o litość. Moja pracownia znajduje się na pierwszym piętrze a do parkingu jest bardzo daleko, więc sam rozumiesz…

Imienowski Jazz Set, fot Artur AEN Nowicki

Jak to się stało, że oprócz tego, ze jesteś muzykiem, basistą, zająłeś się organizowaniem koncertów i to na poziomie, którego wielu ludzi mogło by zazdrościć.

Jeśli się dobrze rozejrzysz po świecie muzycznym to na pewno wychwycisz, że w wielu zespołach – również tych z top listy – to basiści organizują pracę. Musi być w tym jakaś zależność. Może basiści posiadają jakieś umiejętności interpersonalne, których brakuje wokalistom lub gitarzystom…? A może właśnie po to są w zespole, aby ogarnąć 'joba’??? (śmiech)

Jesteś jednym z nielicznych jakie znam przykładów, konkretnych, ogarniętych bookerów, którzy potrafią sobie poradzić z organizowaniem tras koncertowych. Mam na myśli wyprzedane trasy wcale nie topowych artystów, takich jak właśnie twój Imienowski Jazz Set, czy Piramidy. Co jest sekretem sukcesu w tej działalności?

Bookowanie koncertów to nie jest łatwe zajęcie, ale mi zawsze sprawiało przyjemność. Mam dużo szczęścia, że trafiam na życzliwych mi organizatorów i muzyków. Zespół PIRAMIDY to jest absolutny fenomen – setki koncertów na całym świecie, większość przy wyprzedanych salach. Piotr Kajetan Matczuk to tytan pracy i to w zdecydowanej części jego zasługa.

A jak radzisz sobie z koncertami IMIENOWSKI JAZZ SET?

Muszę przyznać, że póki co gramy sporo. Ludzie chyba nas polubili. W tym roku zagraliśmy około 40 koncertów. W większość sold outy. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na dobrej drodze.

Wiem, że rozważałeś kiedyś szersze zajęcie się bookingiem zespołów i organizacją koncertów, czy nawet tras. Ostatnio natomiast powiedziałeś mi, że sytuacja zmieniła się diametralnie i chyba odpuścisz ten temat. Dlaczego? Jak wyglądają obecne te realia?

Czasy się zmieniły. Covid, wojna na Ukrainie i inflacja dały nam muzykom i organizatorom spory wycisk. Faktycznie przestałem myśleć o bookowaniu dużej ilości koncertów. Chociaż nadal mi się zdarza organizować kilka koncertów jednego dnia w odległych od siebie miastach, to jednak odczuwam, że trudniej jest zebrać widownię. Z jednej strony mniej ludzi decyduje się na zakup biletów a z drugiej oferta koncertowa i teatralna w wielu miastach jest bardzo bogata. Jednym zdaniem: mamy mniej ludzi do podziału na większą ilość wydarzeń kulturalnych.

Jakie są Twoje najbliższe plany?

Przygotujemy się do trasy jesiennej. Mam też w planie nagranie live session. Z tego co już widzę jesienią zagramy ok 30 koncertów w Polsce. Pojawiają się również pierwsze propozycje z zagranicy, więc niewykluczone, że skorzystamy z nich i pojedziemy z naszym koncertem do zachodnich i południowych sąsiadów. Trzeba też zacząć myśleć o kolejnej płycie.

 

 

Foto główne: Robert Grablewski

 

  • Tags
  • Imienowski Jazz Set
  • Piramidy
  • The Beatles
  • Tomasz Imienowski

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”
Previous article Corey Taylor w rodzinie użytkowników wzmacniaczy Orange

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole" Artyści
21 września 2023

Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones" Artykuły o artystach
19 września 2023

Paul McCartney: "Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones"

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się" Artykuły o artystach
18 września 2023

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: "Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się"

Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u" Artykuły o artystach
18 września 2023

Paul Gilbert o pułapkach szybkiego grania: "Bardzo łatwo jest oderwać się od vibe'u"

Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało" Artykuły o artystach
15 września 2023

Jason Becker w obronie shredderki: "Odkryłem Tosina Abasiego oraz Tima Hensona i bardzo mnie to zainspirowało"

Założyciel Shrapnel Records krytykuje współczesnych shredderów: „Doceniam niektóre z tych rzeczy, ale nie sprawiają mi przyjemności” Artykuły o artystach
14 września 2023

Założyciel Shrapnel Records krytykuje współczesnych shredderów: „Doceniam niektóre z tych rzeczy, ale nie sprawiają mi przyjemności”

Warren Haynes zmienił zdanie i jest pełen nadziei wobec przyszłości gitary elektrycznej: Artykuły o artystach
14 września 2023

Warren Haynes zmienił zdanie i jest pełen nadziei wobec przyszłości gitary elektrycznej:

Huey Lewis w poruszającym wywiadzie: "Bez aparatów słuchowych jestem całkowicie głuchy" Artykuły o artystach
13 września 2023

Huey Lewis w poruszającym wywiadzie: "Bez aparatów słuchowych jestem całkowicie głuchy"

Buddy Guy wspomina: "Puścili mi zagrywki Hendrixa i Claptona, mówiąc: 'Stary, ci goście mają to od ciebie'" Artykuły o artystach
12 września 2023

Buddy Guy wspomina: "Puścili mi zagrywki Hendrixa i Claptona, mówiąc: 'Stary, ci goście mają to od ciebie'"

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
21 września 15:42
Newsy

Piąta gitara Adam Jones Les Paul Custom Art Collection firmy Epiphone

21 września 13:34
Newsy

Yamaha przypomina o gitarze CGX122MC

21 września 12:17
Newsy

Muzycy zespołu Orbit Culture z gitarami LTD

21 września 9:31
Artyści

Steve Hackett: „Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole”

20 września 15:52
Newsy

Artyści PRS wyróżnieni w Kanadzie

20 września 14:03
Newsy

Orange Amps prezentuje wywiad z muzykami zespołu Madrugada

20 września 11:38
Newsy

Chris Buck prezentuje swój preset dla multiefektów Line 6 Helix

20 września 10:35
Newsy

Nowy koncertowy singiel Metalliki „Too Far Gone?”

19 września 12:32
Artyści

Paul McCartney: „Mam spełnione marzenie: gram z The Rolling Stones”

19 września 10:37
Imprezy

Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

19 września 9:54
Imprezy

Dave Matthews Band powraca do Polski! 

19 września 9:33
TopSpecial

Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco „intelektualni”

18 września 13:37
Newsy

Takamine FT341 – najważniejsze cechy i brzmienie

18 września 12:26
Newsy

Markbass Virtuoso International Contest zakończony

18 września 10:50
Artyści

Marty Friedman o doskonaleniu techniki: „Większość ludzi tak naprawdę nie ma tożsamości muzycznej ponieważ wpadają w pułapkę uczenia się”

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press