(Universal)
Dwupłytowy album wydany w pierwszą rocznicę śmierci wybitnego polskiego gitarzysty jazzowego, cenionego w międzynarodowym środowisku muzyków, zawiera dwadzieścia jeden kompozycji wybranych z jego bogatej dyskografii. Opracowaniem wydawnictwa zajął się Adam Czerwiński – perkusista i osobisty, wieloletni przyjaciel Jarka Śmietany, który sam również zagrał w większości utworów na płycie. Oprócz niego w nagraniach wzięło udział ponad dwudziestu innych instrumentalistów, w tym córka gitarzysty Alicja Śmietana, a także plejada czołowych przedstawicieli polskiego i zagranicznego jazzu, jak Krzesimir Dębski, Wojciech Karolak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Zbigniew Namysłowski, Piotr Baron, Piotr Wyleżoł, Jacek Pelc, John Scofield, Larry Koonse, Eddie Henderson, Yaron Stavi, Jerry Goodman i inni, którzy swoimi wykonaniami utworów Jarka Śmietany oddali najpiękniejszy hołd, jaki można oddać muzykowi.
Znawców jazzu i wnikliwych obserwatorów kariery polskiego gitarzysty zastanawiać może tutaj brak takich nazwisk jak Nigel Kennedy, John Abercrombie i paru innych, ale nie sądzę, by należało doszukiwać się jakichś ukrytych sensów takiego, a nie innego doboru wykonawców. Tym bardziej, że ich zebranie na jednym albumie było zadaniem z pewnością niełatwym – same nagrania odbywały się bowiem od stycznia do czerwca 2014 w kilku różnych studiach: w Nowym Jorku, Los Angeles, Krakowie i Nieporęcie. Mimo to płyty brzmią bardzo jednolicie, nadając kompozycjom pochodzącym z różnych okresów twórczości Śmietany wspólny mianownik. Muzycznie jest to album po prostu wyśmienity, pokazujący wielobarwność wyobraźni kompozytora i jego znakomite poczucie smaku – szkoda jedynie, że dopiero takie okazje jak rocznica śmierci stają się powodem do wydawania tak wspaniałych płyt i skłaniają nas do zwrócenia większej uwagi oraz docenienia muzyki, której twórców niestety nie ma już wśród nas.