Słuchawki MH 50
Słuchawki do produkcji muzyki różnią się od typowych hi-fi nie tylko charakterystyką, ale także budową. Esio wyposażyła zestaw w słuchawki o za-mkniętej budowie, izolującej słuchającego nie tylko od dźwięków zewnętrznych, ale także nieprzepuszczających muzyki na zewnątrz, co jest istotne, jeśli używamy ich podczas nagrań w pobliżu czułego mikrofonu. To ciekawe, że wyglądem bardzo przypominają jeden z legendarnych modeli firmy AKG…
[quote_box_center]„Generalnie zestaw Mara 22 Studio M imponuje użytecznością i… pomysłem. Zaoszczędza czas przeznaczany na poszukiwanie współpracującego ze sobą sprzętu, zapewniając kompletny i gotowy do działania sprzęt.”[/quote_box_center]
Są bardzo lekkie, co umożliwia długą pracę bez zmęczenia. Miękkie i dopasowane nauszniki dobrze przylegają do głowy i nie powodują dyskomfortu podczas dłuższej pracy. Odsłuchowo grają bardzo poprawnie, z umiarkowanym basem, jasną górą i może nazbyt wyeksponowanymi częstotliwościami średnimi. Z pewnością jednak mają na tyle płaską charakterystykę, że idealnie sprawdzą się podczas miksów lub jako monitory odsłuchowe podczas nagrań. Jako słuchawki studyjne do nagrań i wstępnego odsłuchu sprawdzą się idealnie. Według producenta oferują pasmo przenoszenia 10–30 kHz i oporność 56 Ohm. W praktyce słyszalne pasmo jednak wydaje się nieco węższe, szczególnie w zakresie niskich częstotliwości, więc jeżeli szukamy słuchawek typowych do odsłuchu hi-fi, z pewnością znajdziemy lepsze. Do zastosowań studyjnych jednak, także za sprawą zamkniętej konstrukcji, wydają się idealne.
Mikrofon RM19
RM19 to pojemnościowy mikrofon o charakterystyce superkardioidalnej. Za jego pomocą z dobrym rezultatem powinniśmy nagrać instrumenty akustyczne i wokale. Nieco gorzej sprawdzi się we współpracy z gitarowymi wzmacniaczami. Studyjne mikrofony pojemnościowe to często jedne z najdroższych elementów wyposażenia. Tutaj otrzymujemy mikrofon w komplecie. Biorąc pod uwagę cenę zestawu, ciężko spodziewać się cudów – obudowa mikrofonu została wykonana z plastiku, a całość sprawia wrażenie dobrej atrapy. Okazuje się jednak, że całkiem przyzwoicie pracuje, pozwalając z niezłym rezultatem nagrać głos i gitarę akustyczną. Na początek powinien wystarczyć, szczególnie jeżeli nigdy wcześniej nie pracowaliśmy z mikrofonami pojemnościowymi i będziemy większość czasu spędzać, ucząc się zasad odpowiedniego omikrofonowania nagrywanych instrumentów.