Model EHX 45000 Multi-track Looping Recorder ma dwa wejścia (jak i dwa wyjścia) typu jack, które umożliwiają zarówno nagrywanie dwóch instrumentów naraz (nagrywamy z kumplem), jak i jednego w formie stereo (kanał lewy i prawy). Jeśli chcemy, grając samemu, nagrać nasz instrument stereofonicznie, wciskamy stereo mode i realizujemy pomysły na dwóch śladach naraz (1 + 2 lub 3 + 4). Tak samo czynimy, nagrywając równolegle np. bas i gitarę.
Mogłoby się wydawać, że nagrywając w stereo mamy do dyspozycji w sumie tylko dwie podwójne ścieżki. Tutaj właśnie ważny jest tryb overdubbingu, który polega na możliwości nakładania na siebie w zasadzie nieskończonej liczby tracków i kontrolowania ich głośności (suwakami) względem siebie oraz zanikania wybranych śladów po określonym przez nas czasie. Zgrywając cztery ścieżki mono na jeden ślad, tworzymy piątą, ale już stereo. Mamy więc już wszystko na jednym śladzie.
W trakcie tej operacji EHX 45000 Multi-track Looping Recorder zmienia się w mały stół mikserski, gdyż poziomy wszystkich ścieżek i ich zanikanie, a w przypadku stereo również panoramę, kontrolujemy w czasie rzeczywistym. Tym sposobem zwalniamy cztery ślady i możemy zaczynać wszystko od nowa.
Różnice tkwią w możliwości nagrywaniu i nakładaniu na siebie wielu śladów, możliwości ich zapisywania, przechowywania i przywoływania z banku pamięci. Sprzyja temu karta SD (4 GB, w modelu 2880 było to 128 MB…) dołączona do urządzenia. To na niej zapisywane są tracki i mixdowny w ilościach znacznie przekraczających nasze potrzeby. Znajdziemy tu również Drum Loops, czyli zestaw beatów w różnych stylach i tempach – w sumie trzydzieści cztery brzmienia i patterny przydatne do nagrywania i zapisywania szkiców czy pomysłów.