• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

NewsyNewsy artystyczne

Joe Perry ogłasza trasę koncertową Joe Perry Project z gwiazdami w składzie

ImprezyNajbliższe imprezy

Audio Plus na Electro-Voice & ChauvetDJ Demo Day

Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Godin Multiac Fretless Nylon SA

Krzysztof Błaś | TopGuitar
Krzysztof Błaś | TopGuitar Opublikowano paź 8, 2014
Udostępnij

Budowa Godin Multiac Fretless Nylon SA

Pomimo że Multiac wygląda jak typowa deska, czyli solid body, w rzeczywistości mamy do czynienia z bardzo lekkim i wrażliwym na artykulację instrumentem akustycznym. Mahoniowy korpus został wyfrezowany, a następnie naklejono nań świerkową płytę wierzchnią, która ma – podobnie jak typowe instrumenty akustyczne – ożebrowanie. Można powiedzieć, że mamy do czynienia z typową gitarą akustyczną, z tą różnicą, że boczki i tył korpusu stanowią jedną całość powstałą w wyniku wyfrezowania drewnianego bloku, a nie złożenia z poszczególnych gotowych deseczek. Zrezygnowano z tradycyjnego otworu rezonansowego, zastępując go małymi otworkami w lewym, górnym skrzydle, w które przy okazji sprytnie wkomponowano regulatory elektroniki. Dzięki temu gitara zachowała akustyczny charakter, przy okazji zyskując wysoką tolerancję na sprzęganie. Do takiego akustycznego korpusu przykręcono mahoniowy gryf, przy okazji uszczuplając frezowaniem samo połączenie. Szyjka jest dość wąska, co ułatwia grę osobom przyzwyczajonym do gry na gitarze elektrycznej czy akustycznej. Główka ma typowe dla gitar klasycznych stroiki zamocowane w znany, klasyczny sposób. W przeciwieństwie do wielu gitar ze strunami nylonowymi, możemy regulować krzywiznę gryfu. Dojście do śruby znajduje się u dołu szyjki od strony korpusu. Gdyby gitara miała progi, miałaby ich dwadzieścia dwa – ponieważ jednak jest ich pozbawiona, w celach orientacyjnych obok bocznych markerów znajdziemy dodatkowe, umieszczone dokładnie w miejscu, gdzie znajdowałyby się krawędzie progów. Z pewnością bardzo ułatwia to grę z prawidłową intonacją. Ciekawostką w tym instrumencie jest z pewnością podstrunnica, która wykonana została z materiału nazwanego richlite. Powstał on z celulozy i żywicy, a właściwościami jest zbliżony do hebanu. Nie bez znaczenia jest jego spora twardość, ponieważ podstrunnica w instrumentach bezprogowych jest wyjątkowo podatna na uszkodzenia.

Godin Multiac Fretless Nylon SA

Spójrzmy niżej, na palisandrowy mostek. Zamontowano w nim metalowe siodełka, które są jednocześnie elementami przetwornika piezo firmy RMC. Ponieważ każde siodełko odbiera sygnał tylko z jednej struny, mamy do czynienia z polifonicznym systemem dającym spore możliwości. Jedną z nich jest wbudowany układ pozwalający za pomocą trzynastopinowego wyjścia wysłać sygnał do konwerterów MIDI i gitarowych syntezatorów opartych w działaniu o popularny pickup typu GK. Testowany instrument ma więc dwa systemy elektroniki – tradycyjny oparty o pickup piezo i polifoniczny umożliwiający sterowanie gitarowymi syntezatorami. Z obydwu możemy korzystać jednocześnie za pomocą dwóch wyjść, jakie znajdziemy w gitarze – standardowego gniazda jack i trzynastopinowego typu GK. Obydwa układy reguluje się wspomnianymi wcześniej potencjometrami ukrytymi w otworach rezonansowych. Akustyczny tor piezo możemy obrabiać w zakresie wysokich, średnich i niskich tonów, dodatkowo mamy potencjometr głośności oraz przełącznik zakresu pasma średnich częstotliwości. Tor syntezatorowy wyposażono w niezależną regulację głośności, oraz dwa przyciski funkcyjne pozwalające np. zmieniać programy – czyli układ znany z przetworników GK.

Poprzednia strona1234Następna strona
TAGI: Godin Multiac Fretless Nylon SA, GODIN – Testy sprzętu i newsy, Multiac Fretless Nylon SA
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?