• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Laney Ironheart IRT-Studio – test

Dariusz Domanski | TopGuitar
Dariusz Domanski | TopGuitar Opublikowano sty 5, 2014
Laney IRT-Studio
Laney IRT-Studio
Udostępnij

Laney IRT-Studio

     Laney Ironheart IRT-Studio to przede wszystkim w pełni lampowy wzmacniacz oparty na trzech lampach ECC83 na preampie i dwóch EL84 na końcówce mocy. Całość pracuje w układzie AB i oddaje maksymalnie 15 W mocy. Mało? Spokojnie wystarczy do małych prób, a już na pewno sprawdzi się idealnie w domu lub podczas nagrań w studiu. Konstruktorzy jednak pomyśleli o zastosowaniu typowo studyjnym, które zakłada maksymalne nasycenie lamp mocy przy zachowaniu niewielkiej, dającej się opanować podczas nagrań głośności. W tym celu wzmacniacz może pracować także w trybie 1 W. Mocy nie zmniejszamy żadnym przełącznikiem – na panelu przednim mamy po prostu dwa wejścia instrumentalne: jedno dla 15 W i jedno dla 1 W. Proste i skuteczne rozwiązanie.

     Panel przedni ma dobrze znany z innych modeli serii układ regulatorów. Generalnie wzmacniacz posiada trzy kanały – clean, rhythm i lead. Clean i rhythm mają wspólną korekcję barwy, lecz oddzielną regulację głośności. Lead jest w pełni niezależny. Korekcja barwy dźwięku jest trójpasmowa – bass, middle, treble. Przygotowano jednak pewną niespodziankę rozszerzającą możliwości brzmieniowe. Każdy z potencjometrów korekcji wzmacniacza Laney Ironheart IRT-Studio posiada funkcję push-pull, która wpływa na reprezentowane przez niego pasmo.

      W przypadku regulatora bass wyciągnięcie go dodaje potężnego dołu, middle wycina środek, a treble ociepla częstotliwości wysokie. Ciekawym pomysłem jest zastosowanie potencjometru pre-boost. Jest to nic innego jak dodatkowy stopień wzmocnienia na wejściu wzmacniacza. Działa to więc tak samo, jakbyśmy dopalili wzmacniacz jakąś kostką podpiętą na wejście (często np. Tube Screamerem), dodając gainu i dodatkowych, bogatych harmonicznych do brzmienia.

     Jakie inne ciekawostki znajdziemy na pokładzie wzmacniacza Laney Ironheart IRT-Studio? W sekcji master natkniemy się na potencjometry dynamics i tone. Pierwszy dodaje sprężystego basu, potęgując brzmienie i odczuwalny atak. Drugi działa podobnie jak typowy presence, czyli zawiaduje najwyższymi częstotliwościami. Urządzenie ma także pogłos – znany z serii Ironheart… cyfrowy. O tym, jak się odnajdzie we współpracy z lampową konstrukcją, już za chwilę.

Poprzednia strona123456Następna strona
TAGI: Ironheart IRT-Studio, IRT-Studio, Laney Ironheart IRT-Studio, LANEY – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?