• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Laney Ironheart IRT-Studio – test

Dariusz Domanski | TopGuitar
Dariusz Domanski | TopGuitar Opublikowano sty 5, 2014
Laney IRT-Studio
Laney IRT-Studio
Udostępnij

A jednak to nie tylko wzmacniacz

Laney IRT-Studio

     Rzut oka na tylny panel uzmysławia, że Laney Ironheart IRT-Studio to nieco bardziej skomplikowane urządzenie, niż mogłoby się na początku wydawać. Wciąż oczywiście mamy typowe gniazda do współpracy z kolumną. Jedno wyjście głośnikowe akceptuje oporność 8 lub 16 Ohm. Mamy także pętlę efektów z przełączaną siłą sygnału, co pozwala podłączyć każdy efekt zewnętrzny. Nie zabrakło także wyjścia na nożny kontroler, który zresztą otrzymujemy w komplecie. Za jego pomocą możemy przełączać kanały, uaktywniać funkcję boost czy załączać pogłos.

     Kolejne gniazda przeznaczone są do współpracy wzmacniacza z urządzeniami rejestrującymi. Wyjście słuchawkowe ma wbudowany symulator kolumny głośnikowej i niezależny potencjometr głośności. Obok znajdziemy wejście minijack, do którego możemy podpiąć np. odtwarzacz mp3, by poćwiczyć ze słuchawkami na uszach. Wzmacniacz Laney Ironheart IRT-Studio ma wyjście liniowe XLR wyposażone w przełącznik odcięcia masy oraz poziomu sygnału. Odrębnym switchem możemy włączyć lub wyłączyć wbudowany symulator kolumny głośnikowej.

      Ciekawostką jest gniazdo USB. Okazuje się, że po połączeniu Laney Ironheart IRT-Studio z komputerem możemy nagrywać sygnał za pomocą dowolnego programu wielośladowego. Co ciekawe, wzmacniacz przesyła sygnał stereofoniczny – w jednym kanale mamy wzmocniony, przetworzony sygnał, a w drugim czysty bez ingerencji wzmacniacza. Pozwala to w każdej chwili wykorzystać nagrany czysty sygnał, nakładając na niego np. software’owe wtyczki czy efekty. Po prostu genialne! Obok znajdziemy także potencjometr, którym ustalimy poziom nagrywanego czystego sygnału.

     Jak widać, Laney Ironheart IRT-Studio to nie tylko wzmacniacz, ale także urządzenie pozwalające nagrywać bezpośrednio do komputera za pomocą wyjścia USB lub w tym samym czasie analogowo przy pomocy liniowego wyjścia XLR. Nie byłoby w tym żadnej wielkiej rewolucji, gdyby nie jeden fakt: sygnał, który wychodzi do nagrywania, nie pochodzi z preampu, lecz bezpośrednio z lamp mocy wzmacniacza! Mówiąc krótko – możemy nagrać prawdziwe brzmienie rozkręconego wzmacniacza lampowego wraz ze wszystkimi charakterystycznymi cechami, jakie oferują nasycone lampy mocy! Mało tego, nie musimy nawet podłączać kolumny głośnikowej, a wzmacniacz całą moc brzmienia przekaże cyfrowo lub analogowo do urządzenia nagrywającego. Inna możliwość – możemy grać z podłączoną kolumną głośnikową i w tym samym czasie rejestrować lampowe brzmienie przez USB i wyjście XLR. Genialne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nagrywają gitary bez użycia mikrofonu i chcą w nagraniu usłyszeć potęgę lamp mocy, a nie tylko płaskie brzmienie preampu.

Poprzednia strona123456Następna strona
TAGI: Ironheart IRT-Studio, IRT-Studio, Laney Ironheart IRT-Studio, LANEY – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?