Jedna z najbardziej niesamowitych kostek, jaka ostatnio wpadła w nasze ręce. Przypominamy dzisiaj multiefekt zaklęty w kostce i zabierający nas w fascynującą podróż w czasie i przestrzeni!
Wszechstronność i możliwości brzmieniowe Seymour Duncan Fooz mogą onieśmielać, ale sugerujemy więcej odwagi w poznawaniu jej możliwości, a na pewno się to nam opłaci. Jak już zdążyliśmy się domyśleć Fooz to połączenie kilku sekcji efektów. Na pokładzie mamy sekcje Fuzz, Filter, LFO oraz Envelope, które mogą działaś osobno, ale potrafią też współdziałać, tworząc mocno ekspresyjne, synth-fuzzowe, „obwiedniowe” brzmienia. Jak podaje producent, fuzz używa mocno nasyconej fali kwadratowej (square-wave fuzz) zmieniając sygnał gitarowy w oscylator, gotowy do dalszych zmian sygnałowych przez kolejne moduły.
Pamiętajmy jednak, że fuzz brzmi też świetnie sam w sobie – jeśli brakuje tego typu modulacji w czyjejś podłodze, Seymour Duncan Fooz będzie raczej bardzo dobrym wyborem. Dodając do fuzza efekty typu filtr, LFO czy auto-wah w różnych kombinacjach, możemy ukręcić bardzo szerokie spektrum brzmień, od klasycznych, znanych z innych kostek, po zupełnie oryginalne i olśniewające, do wykorzystania przez kreatywnych gitarzystów, którzy nie boją się eksponować charakterystycznych, niebanalnych brzmień. Do urządzenia można dołaczyć pedał ekspresji i odpowiednio edytować nim wybrane parametry w czasie rzeczywistym. Jak już wiemy, Fooz świetnie odwzorowuje brzmienia syntezatora, natomiast może też działać jako tradycyjny efekt fuzz, tremolo (LFO modulujące głośność), auto-wah (envelope modulujący filtr), fuzz-wah (pedał ekspresji kontrolujący BPF – filtr pasmowo przepustowy), filtr rytmiczny (LFO przypisane do częstotliwości filtra), czy tak zwany “cocked” wah (brak modulacji, BPF ustawione na odpowiednią częstotliwość), lub cokolwiek innego z wielu gatunków muzycznych, od klasycznego rocka po brzmienia retro space rock.
Na konciec krótka dodatkowa specyfikacja efektu: do dyspozycji mamy oczywiście funkcję tap tempo, true bypass oraz diody LED informujące o statusie danej sekcji. Do tego kontrola sekcji Fuzz za pomocą parametrów Level oraz Gain, przełącznik Trem dla aktywacji/dezaktywacji tremola, kontrola sekcji Filter za pomocą parametrów Freq oraz Resonance, przełącznik Filter Type oraz Filter Control dla wyboru kontroli filtra (ENV / LFO), kontrola sekcji LFO za pomocą parametrów Depth, Speed, Wave oraz Shape, kontrola czułości envelope ENV SENS, a także mikroprzełączniki DIP na górze obudowy dla kontroli Envelope oraz kontroli pedału ekspresji. Niesamowite urządzenie!
PRODUCENT: https://www.seymourduncan.com/
DYSTRYBUTOR: www.w-distribution.de