• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Epitafium

Zmarł Mick Ralphs — gitarzysta Mott The Hoople i Bad Company

NewsyNewsy artystyczne

Album „Wyjaśni się” – nowe rockowe brzmienie Patrycji Kosiarkiewicz

NewsyNewsy artystyczne

Nowa polska metalowa supergrupa Voice debiutuje utworem „Look Around”

TopLegendyTopSpecial

50 lat ESP Guitars – rozmowa z Mattem Masciandaro

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

TC Electronic Flashback 2 oraz TC-Helicon TalkBox Synth – test

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lis 29, 2017
TC Electronic
Udostępnij

TC Electronic i TC-Helicon to dwie marki firmujące produkty dla nieco innych grup muzyków. TC Electronic Flashback 2 kierowany jest na rynek typowo gitarowy, druga – głównie do wokalistów. Czasami jednak zdarza się śpiewający gitarzysta albo śpiewająca gitarzystka i wówczas w większości przypadków na scenie pojawia się właśnie TC Helicon.


TC Electronic aktualizuje obecnie swoje efekty, doposażając je przede wszystkim w technologię MASH, przy okazji dodając także to i owo w kwestii brzmień czy też presetów. Tak właśnie powstaje druga generacja kostek z cyfrą 2 w nazwie. W niniejszym teście zapoznamy się bliżej z dobrze znanym delayem Flashback, zmienionym właśnie wedle tej receptury. Z kolei TC-Helicon to obecnie głównie nowe produkty, do których należy rewelacyjny TalkBox Synth.

TC Electronic Flashback 2

Klasyk nad klasykami. Opisywany wiele razy na łamach branżowej prasy, jak i na forach internetowych. Po lekturze przychodzi do głowy jedna podstawowa konstatacja: zupełny brak negatywnych opinii. Zdarza się to tylko w przypadku kultowych efektów, które zostały rozsławione w kultowych nagraniach czy też namaszczone dłońmi (butami?) geniusza pokroju, dajmy na to, Eddiego van Halena czy Ritchiego Blackmore’a. A tu mamy po prostu delay/looper z siedmioma (poprzedni Flashback miał ich dziewięć – może zrezygnowano z dwóch najmniej popularnych?) cyfrowymi rodzajami linii opóźniających oraz dodatkowym looperem, który daje równie wiele radości. Jeśli wydaje nam się jednak, że w dziedzinie efektów opóźniających wszystko już zostało powiedziane, mamy całkowitą rację – wydaje nam się. Nasza kostka ma wszakże jeszcze coś – technologię MASH, która cudownie przemienia przycisk DPDT ze zwykłego bypassującego footswitcha w pedał ekspresji. Reaguje on bowiem na nacisk i w zależności od jego siły rośnie intensywność efektu. Dodać też należy, że w przypadku każdego z dostępnych presetów technologia MASH steruje innym parametrem. To już jest totalny odlot, ale zacznijmy od początku. W największym skrócie Flashback 2 to siedem różnych algorytmów, w tym trzy zupełnie nowe – analog, tape i crystal. Ten ostatni wykorzystuje efekt oktawera zapożyczony z kostki Sub 'N’ Up. Pozostałe typy delaya to znane już z poprzedniej wersji 2290, dynamic delay, modulation i odlotowy reverse. Do dyspozycji mamy ponadto czterdziestosekundowy looper oraz trzy komórki pamięci (obecne na obrotowym przełączniku obok typów modulacji), w których umieścić możemy presety TonePrint. Na pokładzie mamy wspomniany obrotowy przełącznik trybu pracy oraz trzy potencjometry obrotowe – delay (zawartość sygnału wet w stosunku do dry), feedback (liczba odbić echa) i level (poziom głośności całości na wyjściu). Mamy tu także przełącznik subdivision, pozwalający wybrać jedną z trzech wartości rytmicznych dzielących odbicia na patterny. Przełącznik nożny może pracować w trybie true bypass lub buffered bypass (dopasowuje impedancję sygnału na wyjściu do jej wartości na wejściu kolejnego efektu lub wzmacniacza). Mimo na pozór prostej konstrukcji efektu, paleta możliwych do uzyskania brzmień jest naprawdę imponująca. Od ledwo słyszalnych, subtelnych przestrzeni aż do dźwięki à la wczesny The Edge, gdzie opóźnienie występuje zdecydowanie w roli głównej i staje się głównym filarem gitarowej partii.

TC Electronic Flashback 2

TC-Helicon TalkBox Synth

Marka TC-Helicon oferuje produkty skierowane głównie do wokalistów lub śpiewających instrumentalistów. Nie brakuje wśród nich kompaktowych efektów podłogowych, z których jednemu (opracowanemu od zera) przyjrzę się z bliska. Jest to kostka łącząca w wokoder, syntezator i efekty automatyczne typu talkbox. Najważniejszą informacją jest to, że nie potrzeba dołączać do tego typu efektu rurki, którą miłośnicy talkboksów brali do ust z radością niczym przy sondzie do gastroskopii… Aż dziwne, że dopiero niedawno ktoś wpadł na taki pomysł! Wystarczy nam zwykły mikrofon i gitara, aby zabrać słuchaczy w kosmiczną podróż.

TC-Helicon Talkbox Synth oferuje aż osiem różnych typów efektu – cztery talkboksy (classic, modern, classic+, modern+) oraz cztery synthy (synth 1–4). Pierwsze to mniej lub bardziej typowe wokodery, wzbogacone (dwa ostatnie, z plusikami) o możliwość domiksowania do sygnału tory dry naszej gitary. Daje to nam w rezultacie multum możliwości brzmieniowych, pamiętajmy bowiem, że sterowanie modulacją odbywa się cały czas ustami i to dzięki nim uzyskujemy charakterystyczne emulacje mowy samogłoskowej. Wszyscy pamiętamy utwór „Get Lucky” duetu Daft Pank? Tam wykorzystano ostatnio wokoder chyba najbardziej wydatnie i adekwatnie do muzycznego kontekstu. Dzięki TC-Helicon mamy szansę wykazać się podobną kreatywnością.

Barwy styntezatorowe to już zupełny odlot – są rewelacyjnej jakości, bardzo stabilne i płynne, jakby pochodziły z jakiegoś mooga albo norda. Możemy uzyskać dzięki tym czterem presetom brzmienia kojarzone z takimi muzykami jak Rick Wakeman, Keith Emerson czy George Duke – i wcale nie jest to stwierdzenie na wyrost. Wszystko zależy od naszej gry, czy będziemy potrafili wystarczająco wiernie odtworzyć ich stylistykę. Co ciekawe, nawet gdy efekt jest wyłączony, mamy do dyspozycji przycisk tone, który podrasowuje sygnał z mikrofonu. Śpiewając swoim głosem w trybie off, przy włączonym przycisku tone mamy inteligentną korekcję wysokich tonów, kompresor, bramkę szumów oraz de-essing, czyli niwelację szeleszczących głosek. Poza tymi efektami urządzenie zapewnia korekcję intonacji ergo: likwidację mikrofałszów (correction) oraz efekt pogłosu dla sygnału wet (trzy najpopularniejsze: room, studio oraz hall).

- Advertisement -

Gwoli ścisłości dodam, że kostkę TC-Helicon TalkBox Synth wyposażono w wejście mikrofonowe XLR z zasilaniem phantom 24 V, wejście gitarowe, symetryczne wyjście typu XLR pozwalające przekazać sygnał do miksera lub aktywnego systemu PA, wyjście guitar thru przesyłające dalej sam sygnał z gitary oraz port USB umożliwiający połączenie z komputerem i aplikacją VoiceSupport. Przycisk DPDT pozwala ominąć wybrany w danym momencie efekt talkbox lub synth, ale nie dezaktywuje pogłosu i układu tone. Co więcej, przełącznik ten może pracować także w trybie momentary. Nowy efekt oferuje też wsparcie dla funkcji mic control i może współpracować z korzystających z niej mikrofonów (TC-Helicon MP-75 i MP-76, Sennheiser e835 FX).

TC-Helicon TalkBox

TAGI: Flashback, TalkBox Sync, TC ELECTRONIC - testy sprzętu i newsy, TC Helicon - testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?